regniga sommar.

okej, sammanfattning.

förra helgen så var det ju fest på schemat både fredag och lördag. så på fredagen så åkte jag och Elias ut till Barlingbo för att fira Sebbe som fyllde år. och det blev en galen och fartfylld kväll med en massa härliga människor och asroligt snack. och varenda kille som var där hade anknytning till hockey, så gissa vad det pratades om hela kvällen...? haha. men det var riktigtriktigt trevligt. och det blev att slagga i Elias bil. usch vad dåligt jag sov. men det var ganska mysigt.

sen var det bara hem och återhämta sig en stund innan det var dags att packa ihop mig och elias i min bil och kila ut till Sandviken till mina vännor. det blev också en sjuk kväll, med riktigt trevliga vänner. vi skulle grilla, vilket vi också gjorde, men det kom typ ett monsunregn precis då, så det regnade igenom vårat parasoll som vi hade över grillen, och det regnade även igenom våra paraplyer. grattisgrattis. tur att jag och karro är så jäääävla grymma att vi ordnade ihop det dära med en sjuuk teamwork. haha. sen blev det att slagga i bilen igen, men blev dock lite bättre denna gång, vi hade min bil, och vi hade lagt in en madrass och lite sånt, så det blev riktigt mysigt, och man sov helt okej iallafall. Hade i vilket fall som världens bästa sovsällskap.

vad har hänt annars då? jo när jag kom hem från sandviken så kilade jag direkt hem till johanna för att sällskapa med mina älskade tjejor en liten stund.

sen har det vart jobb hela veckan, dock en glidarvecka. har slutat minst en timme tidigare varje dag. riktigt najs!

Elias har bott här ett par dagar eftersom mamma och pappa har vart iväg på fastlandet. MYYYYS!!!! så det har blivit en hel del filmtittande i det regniga vädret. bland annat Alice i underlandet, princessan och grodan, long weekwnd, nyckeln till frihet. och ja, lite gott och blandat.

så blev det en kväll med johanna och lisa i torsdags också. riktigt mysigt. bara en hel kväll med skitsnack. precis vad jag behövde.

så idag så ska jag på 25års/50års middag typ. min kusin fyller 25, och min faster 50. så jag ska dit en stund, visa att jag bryr mig, vara lite trevlig, äta lite, sen ska jag och Elin kila ut till vibble för poolparty hos my och jon. och självklart kommer alla jobbisar vara där, och en hel del annat folk, så det blir nog mer än trevligt :) haha.men det blir nyktert, eftersom jag och Elin åker hem redan ikväll. men det kommer bli galet.


och det är 15 dagar och 20 timmar tills vi åker till barcelona. DET KOMMER BLI BÄÄÄÄST.

 


prat.

jag tycker verkligen om såna här jobbdagar. jag har varit hemma i ungefär 1,5timme, har duschat, ätit packat ihop lite grejer till ikväll, städat lite och lite sånt trams. och gissa vem som fortfarande har betalt i 10 minuter till? jo jaaaaaaaaaaag :D härligthärligt.

annars då? jo jag var pissblöt när jag kom hem från jobbet, men det var det värt när man slutade galet tidigt. och ikväll ska jag hänga med Elias ut till Sebbe som vi ska fira riktigt ordentligt nu när han har blivit arton och allt. MEN det regnar, vilket suger håååååårt. och jag och elias ska tydligen sova i bilen (!?) yeey. pax för baksätet, eller möjligtvis bagageutrymmet... typ. förutom det, så kommer det nog bli riktigt trevligt.

och så ska vi ju typ tälta imorrn, i sandviken, i reeeeeeeeeegn. sugit värre. hoppas att vädret blir bättre än vad prognoserna säger. men det betvivlar jag starkt på tyvärr, så vi får se hur det blir med det dära.

snacka om fel helg att regna på, när jag har massor inplanerat.

och vet ni vad? snart påbörjar jag min SISTA vecka på jobbet. hur härligt är inte det?! :D


nu ska jag hänga framför TVn en stund med en muffins, och sen ska jag kila iväg och jobba "kväll" vid kvart i fyra. så jag måste alltså även göra mig iordning och lite sånt innan jag kilar iväg till jobbet, eftersom Elias hämtar upp mig direkt efter att jag har slutat. Det blir nog bra ska ni se.


så, mig lär ni ju inte höra av förrän efter, eller i slutet av helgen. så festa skallen av er, ha galet kul, och en allmänt grym helg i regnet. För det tänker iallafall jag göra. det kommer inte bli många timmar sömn den här helgen iallafall. men sova kan man göra när man blir gammal. sömn är nog lite överskattat ;D

 


nu kör vi.

 


sommar = dålig uppdatering.

vad har hänt sen sist då? ingenting typ. eller jo, jag har jobbatjobbatjobbat. men nu är det bara imorrn och hela nästa vecka, sen är jag leeeeeeedig resten av sommaren. UNDERBART!

i tisdags tog jag hem elias hit för att äta namnsdags-middag med mig och min familj + farmor, morbror, kusin. och så självklart gjorde vi min favvotårta. tyvärr blev chokladtryffeln lite misslyckad, men gaaaaalet god ändå. jag ska förklara lite snabbt: marrängbottnar, chokladtryffel, hallon mosade och blandade med grädde, och färska jordgubbar ovanpå. mmmmh.
    sen behöll jag min pojkvän här hemma över natten, och kom hem efter jobbet dagen efter till en pojkvän som fortfarande låg i sängen. myys.

på lördag ska jag vara med elias på dagen och även hitta ett tält. fanns skitbra på rusta, så det får nog bli ett därifrån, sen så kilar vi ut till karro i sandviken och grillar och chillar gärnet, sen tillbaka till stan på söndag och leka med NSFJL.

sko!

Mina designade sko på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på mina skor här!


hahaha, har man tråkigt så har man ;)


lösenordsskyddad blogg?

juste, jag funderar på att skaffa mig en lösenordsskyddad blogg.
där ingen får lösenordet. så alla slipper läsa min trista blogg,
så kan jag bara skriva av mig och låtsas att någon är intresserad ;) haha

så om ingen kommenterar och protestrerar i det här inlägget, så blir det lösenord.

thats it.

pissdag!

igår var en äkta jävla pissdag.

det enda som var bra med den var att jag fick prata en massa med johanna igen, det var ju länge sen nu.
och att jag fick träffa min älskade France. hon är förövrigt dräktig nu. sötasöta frances <3



så därför flyr jag till själsö om sisådär två timmar, lägger antagligen ifrån mig mobilen och bara myser hela helgen. så nu vet ni vart ni har mig.

man är inte särskilt klyftig en fredagsnatt efter över 20 vakna timmar....

jag och elin går uppför kyrktrappan 01.30...

Elin: asså, det är typ 74 trappsteg i den här trappan. den är ju helt sjuuuuukt jobbig!!
Sofie: ehh jaa! och alla trappsteg går ju UPPÅT!!


ojojoj, efter det så kom vi inte så mycket längre upp på trappan förrän vi hade legat ner på varsit trappsteg och asgarvat. gaaalet kul


älskade värme.

jag jobbar på vardagarna och har super-sommarlov på helgerna, det är så underbart. galet underbart.

alltså, den galna utekvällen i fredags med mina jobbisar blev verkligen flippad. sådär härligt flippat glädjerus.
vi skulle börja med att äta på joda, men de hade tappat bort vår beställning, så efter ett tag hamnade vi på o'learys istället. så vi åt mat, drack lite grann och snackade massa skit. sen gick vi vidare till wallers, och mina älskade jobbisar (okej, jag erkänner, inklusive mig själv) blev lite glada i hatten så att säga. så det blev galet kul, flippat. detaljer ska man ju inte gå in på, så det gör jag inte heller. (och david gick inte vilse i någon skog denna gång, bara så att alla vet, och jimmy hade fullt shå (?) att klaga på att han hade tagit på sig flipflop.. jon snackade om att sin viiiiidriga drink var asgod och att alla andra killar som var med var mesiga tjejor. haha bara en liten parantes det här.)
     sen splittrades vi och jag och elin gick kors och tvärs och upp och ner och hit och dit i innerstan och bara pratade en massa skit. härligt härligt. sen hittade arvid oss, elin cyklade hem, elias hittade oss, arvid gick hem och jag tog med mig elias hem. LYCKAD KVÄLL!

sen har jag haft underbart sommarlov resten av helgen. med supervärme, kärlek, pussar och kramar från min finafinafinafina pojkvän <3 massor av bad, i sjön, i själsöhamnen, i åminne. det har varit jordgubbar. det har varit en trasig bil och taxi hela vägen till själsö. det har varit över 30 grader inne elias rum på natten. det har varit vattenkrig med vattenslangen. det har varit tropisk natt på gotland. det har varit riktigt bra. jag har trivts något fruktansvärt bra i min omgivning.



nu kollar jag faktiskt VM med ett halvt öga, sen ska jag fixa iordning lite frukost och sen ska jag hoppa i säng och tagga för arbete imorgon. eller tagga och tagga, men kanske gråta en skvätt ;) haha. men på onsdag har jag jobbat hälften. naaaajs. eller ja, nu är det tre veckor kvar innan jag är leeeeediiiiiig.

betalt för att spela fotboll..?

hahha, det var precis vad jag fick idag. vi hade absolut ingenting att göra på posten nu på kvällen medan vi väntade på att köra iväg och tömma lådor och sånt. så sebbe hittade en fotboll, och ja, det var alltså det vi sysselsatte oss med på arbetstid. naaaaajs :D

utgång med jobbisarna.

då blir det alltså utgång ikväll med mina kära jobbisar!

eller ja, som sebbe sa, "vi som håller medelåldern nere på det här stället."

haha, så det blir väl alla som jobbar där och är under typ 25 kanske?

men det blir nog kul, det blir jag elin och my och sen alla grabbar. galen kväll på schemat.

motion?

jag kom på en sak idag när jag jobbade. (ni alla kommer att säga; "redan sofie, redan" men ja jag har helt enkelt inte tänkt på det tidigare.. haha.) men iallafall, så kom jag att tänka på att det är sjuuukt vad jag motionerar nu på sommaren, nu när jag jobbar. så mycket som jag rör mig när jag jobbar på sommaren gör jag aldrig, skulle inte ens komma på tanken att röra på mig så mycket. men tänk er:

-bära och fixa och dona en massa på morgonen, liksom tunga grejer. post är fan inte lätta grejer när det blir i större mängder ska ni veta.
-och reklamen, för att inte tala om den! helvete. heavy stuff you know...
-sen! ut och cykla i 2,5-4 timmar.
-och sen!! nu ni! springa upp i 19 trappuppgångar. och jag lovar. det tar för lång tid att gå, så jag springer upp och springer ner. i NITTON trappuppgångar.

ni ser! fantastiskt vad jag rör på mig och skaffar mig muskler, kondition och massa sånt, utan att jag ens tänker på det, och plus att jag får betalt för att göra det. naaaajs.

vattenskoter.

nu är jag hemma efter en galet mysig kväll på själsö.
det var elias syrra som hade anordnat en grillkväll,
och magnus, hennes pojkvän hade även med sig sin vattenskoter.
gissa vem, vad, som var i centrum hela kvällen? haha.

så när elias körde så åkte jag, och när jag körde så åkte elias.
synd bara att det var lite mycket vågor, så man kunde inte riktigt gasa så mycket som man hade velat kan jag tala om,. haha, men gaaaaaalet kul var det iallafall.

bilder kommer upp när jag har fått bilder från natalie. (om det är några bilder som är att ha vill säga). det var iallafall hon som stod för fotografernadet.


efter vattenskotrandet så grillade vi, myste, pratade skit, lärde känna nytt folk (okej, kanske tog i lite, men pratade med nytt folk, haha), och sen, lagom till solnedgången så kikade solen fram bakom alla moln som har vart på himlen hela dagen. TOPPENKVÄLL!

salem 2 juli wisbystrand





summertime.

- salem var underunderunderbaaaar!

- en riktigt trevlig kväll med flickorna

- bad med elias, emil, hampus och alice i sjön. 25grader, minst!

- sol och mys på själsö

- bad i sjön med elias

- sol, bad och en massa prat på norderstrand med johanna

- pannkakor i åminne.




imorrn blir det grillning på själsö med natalies vänner. och självklart elias också!
annars är det nog bara jobb som står på schemat just nu. 

Saaaaaaaaaaalem!

ikväll är det salem! åh! tänk att det redan är över en månad sen jag och frida var i stockholm och såg honom. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att den här konserten kommer vara lika grym som hans på berns. MEN! det kommer vara galet grymt i vilket fall som, det är ju salem vi snackar om! och tillsammans med alla mina flickor denna gång.

så innan taggar vi med thaiamat på strandpromenaden, sen saaaaaleeeeeem. och sen har jag och johanna pratat om något efterhäng på typ wisbystrands balkong, som nu tydligen är en bar eller något,. haha.


<3

igår var det en underbar kväll! Elias kom in till stan, så vi gled ner på hamnen åt glass, och vandrade runt i innerstan. var uppe i det dära tornet och bara mös (myste?), sen kilade vi ut till högklint och satt där ett bra tag och kollade på solnedgången och pratade om allt och ingenting, tills det blev alldeles för kallt och vi var tvungna att åka hem. Både han och jag hade ju bara shorts på oss.

du är underbar! Jag älskar dig!