SOLELD

soleld, alltid lika trevligt ! :P

var med frida idag när hon tävlade,
solen sken, så nu har man ju lite soleld i ansiktet..
och ännu flera fräknar, men sånt får man leva med..



Spider-man ;D haha.

GREAT!

jag är körd. men det är bara att leva med!


idag så körde jag upp och skrev teorin. klarade allt. :D
nu får jag vänta ett tag innan jag får köra :/


idag hade jag jättetrevligt med matilde ! :)
vi åkte till ö&b och köpte marsmallows sen så
åkte vi vidare ner till hamnen.
vi gick till almedalsbiblioteket , letade upp religionhyllan-.
när vi suttit på golvet ( eller vi o vi, men snarare jag) så hittar vi iaf några böcker som duger.
vi gick bort till glass-magasinet och köpte en bananbåt :)
dumle-blåbär-lakrits och lakritssås med violströssel :)
NAM NAM
sen vandrade vi bort till almedalen och satt oss på marken,
åt upp glassen, läste den scientologiska tros-bekännelsen HAHA :D
   sen så ser vi två knäppisar som jagade varandra. den ena sprang iväg lite längre
och den andra sprang bara en liten bit och sen gapade HORA efter honom.
hon/ han som hade ropat ( vet itne riktigt om det var en kille eller tjej, jag och matilde kunde inte samsas om ngt av det..) men iaf han/hon gick fram till oss och räckte fram handen o ba: TJA!, jag svarade lite sådära.. hej...,
o sen gich han/hon vidare till matilde, och skakade hand med henne oxå.
sen får han/hon syn på våran marsmallows-påse. och så ab: vad är det DÄR?!
så svarar matilde lite tyst.., något, typ...
sen skriker han/hon till godis!, och skriker till den där killen som springit iväg att vi har godis.
så han kommer springande, och så snackar hon ngt om får jag ....., får jag ......, får jag ....., till honom,
sen ger han hon/han en som vad ser ut som typ hash. eller ngt liknande, jag o matilde
ger dem godis, så de går, sen går vi fort som attan därifrån :P,
men vi ville inte redan åka hem.. så vi går bort på strandpromenaden, och sätter oss på en bänk,
och där sitter vi och pratar om allt mellan himmel och jord.
jätte skönt att få prata av sig lite :D, jätte trevlig eftermiddag/kväll med dig, matilde.
det här måååste vi göra om!!!

image58

YOU WIN, I LOOSE

vad ska man göra idag då ?
hmm, först skolan, bläääe.
sen efter skolan så ska man på stan med julia en liten stund,
efter det ska jag väl till bilskolan och träna lite till,
jag ska ju skriva upp på onsdag. =)

nä nu ska jag börja göra mig iordning,
börjar ju om typ en timme, !

TITANIC

japp, idag var det då dressyr-tävling.
första klassen, asdålit, så jag utgick..,
sen andra klassen så var jag jätte nöjd,
men domarna verkade inte vara på min sida..
s¨å jag kom väl sist iallfall :P
men men, sånt är livet..

sen när jag väl kom hem så upptäckte jag ett par
röda kinder, och ytterligare några nya fräknar..
weii, soleld på kinderna. och ännu mer fränar, jag klarar mig bra med de jag redan har..


nu tittar jag på Titanic, nog den bästa filmen jag har sett !



inte så mkt att skriva idag,.. så det får räcka !

image57 

RAIN DROPS FALLING FROM THE SKY

idag fick jag min efterlängtade kusin :)
en liten kille, vet bara inte vad han ska heta ännu, men en kusin är det iaf :)


härlig dag, -regn, det var ju nästan sommar härom dagen !

idag, vad har man gjort idag ?
ingenting, skulle ha jobbat, men det regnade så det blev inget av det...
i skolan, ingen ae de två första lektionerna, så vi satt i klassrummet, och lekte djurleken :D
haha, hur kommer man på att man är en trollslända ? ;D
sen så var det ingen promenad så vi såg på en film om inka-indianerna
WEEI, kul film, vi räknade minuter och sekunder.
   på NO:n, GUUL!!, hahah gu vad jag skrattade :)

när jag skulle hem kom jag på att jag inte hade ngn cykel så man tigger skjuts av hannicka,
men då kmr ivan och säger att han ska ha skjuts av hannicka, weei, hur gör vi ?
jo, ivan skjutsar, jag på styret hannicka på pakethållaren, men ivan,
är sämst så vi ramlar efter typ 2 meter, så då var det bara att gå hem !  . . .

image56
regn, jo visst det är härligt, men bara när det är varmt.

KUSIN VITAMIN

imorron ska jag få en kusiiin =)
okej, jag har redan tusen, och jag tycker inte om hälften,
men en liiiten kusin kan man väl inte säga nej till ! =)







image53image54image55
Sommaren 2006, måånga minnen, och nu kommer en ny sommar med många nya minnen.
smöjen i år igen tjejer ? ♥

SÖMNLÖS

jaepp, då var man här igen..,
jag är verkligen jättetrött, men kan inte sova,
jag gick o la mig för lite mer än en timme sen,
men nu så orkade jag inte ligga still längre,
tänkte att jag kanske skulle bli lite tröttare av att sitta här..
men men, vad gör man när man inte kan sova ?
det är ju inte direkt första gången jag ligger i mörkret och inte kan sova..
vad är bäst, ? sömntabletter eller öronproppar och sån dära ögonbindel ?
haha, jag får undersöka det där en annan dag.

nu ska jag åter göra ett tappert försök att somna igen..
go'natt


MARKUS & ERIK

idag var jag och kollade på markus och eriks konsert i
kongresshallen. jättekul ! :)
fick en kram av dem =)

image49
image50

KAAKAA

jag har äntligen hittat min största idol :D
KAKMONSTRET! XD

image48

ÄLSKADE LOV

igår så vaknade man tidigt :/, men jag satte mig framför tv:n och såg på Monsters Inc =)
sen å gick man ner, så säger mamma; har du tittat ut, och nej det hade jag inte, så jag fick snarare en mindre chock när jag såg att det var alldeles vitt ute, hur hände detta !? :o
  deppade en stund, sen så gick jag till frida.

vad gjorde vi ?, satt och deppade för vädret några sekunder, sen så planerade vi lite stuff.
sen spelade vi kort hela dagen och åt kladdkaka ;D

sen så gick jag hem, så var redan juulia där, vi tyckte att vi ville spela bowling, men så stänger den satans bowlinghallen kl 18.00, och klockan var redan 17.00 så det sket sig.. 
   sen efter 'kojj-byggande', (okej, fråga inte), så kom vi fram till att vi skulle hyra film,
men så var det det där om att man måste vara femton och ha leg, hmm, hur skulle vi göra nu då ?,
mamma o pappa hade ingen lust att gå med, inte min bror heller.., , julia hade leg, men var inte femton,.
så kommer julia med hennes snilleblixt, att JAG är ju femton, shiiit det hade jag ju nästan glömt bort jue !
så kom problemet med leg.. men, pass är ju som ett sorts leg, så vi tog med mitt pass ;D

vi hyr två filmer, och den ena är den sämsta fimen jag någonsin sett i hela mitt liv, medans den andra är en av mina favvosar :)

image47 turkiet 2006, underbart ?

GLAD PÅSK

glad påsk!

igår var det påskafton.
vad ska man säga,. urtrist kväll...
men tack mamma o pappa för mina påskägg =)

image46

RELEASE ME

Torsdag.

den här dagen har varit allmänt jättekul. :)

efter lunch så gick hela klassen ner till GlassMagasinet, och åt glass! jag åt en våffla med tre kulor; Chokladboll, Banan&Rödbeta och Viol.  Yummii
efter det så bestämde sig, jag, julia, matilde, angelica, hannicka, ivan och mattias att gå till lekparken i almedalen XD
hahha, det var jätteroligt, matilde satt på en sån där motorcykel som man kan gunga på o sen helt plötsligt så sprack hennes byxor , HAHA,. sen så ramlade hon pladask ner på marken när hon skulle gå ifrån den röda tråd-grejjen.  ;D hahah,.
          jag hade jätteroligt med er, det var ett tag sen jag åkte rushkana =)

sen så åkte jag och julia hem till mig, och så bestämde vi oss för att cykla o hämta en OC box hos adam. så vi gick in på eniro och kollade vart han bodde, så vi cyklade dit, men , när vi kom till Terra Nova så kom ingen av oss ihåg vilken adress han bodde på, men jag kom ihåg nummret, så vi cyklade rund på hela terra nova och kollade efter nummret, och när vi hittade det så kollade vi på brevlådan men det stog fel namn överallt, så tillslut ( efter 45minuter) så var vi i alla fall tvunga att ringa till honom och fråga vilken adress han bodde på, och så visade det sig att vi tillochmed hade FEL husnummer.

    men men tillslut så hittade vi fram.
och sen så tog de en av våra cyklar, mina nycklar.o typ :P. och sen så tryckte de ner mig på marken.,och julia står där brevid och asgarvar.  så där låg jag, på någon annans gräsmatta .., XD
        tack julia för att jag får uppleva såna här sjukt roliga saker med dig!

image45


LIKE THE WIND

Tisdag.

hade lektion, gick bra fram till mitten av lektionen, då det började gå skit, Frances vägrade att hoppa något alls. =/
så jag var ju sådär lagom sur.

men sedan idag så fick jag min förklaring, hon var svullen i framknät.
o det förklarar ju sina saker..

image42

DAGS FÖR FÖRÄNDRING

okej, nu måste jag verkligen 'ta mig i kragen' eller vad man säger. jag har vekligen varit sämst på att blogga på sistone, så nu ska jag börja mitt nya liv, försöka blogga så mkt som möjligt, även att jag egentligen inte hsr något att skriva om ;D