08-08-30

kvällen igår hos ellen var sjuuukt kul :D den hade nog det mesta, och såklart innehöll den en massa skratt! 
   först skulle jag förbi öster o ta ut pengar, sen ser jag en grön mössa, med blommor och en stooor tofs på, tyckte jag kände igen den, och mkt riktigt, det var elias. träffar typ på han överallt nu för tiden, ofta man träffar på ngn på öster vid typ halv åtta.. risken är inte särsklit stor iaf. ;)
   men sen skulle jag iaf försöka hitta hem till ellen, jag såg ballonger på en väg där jag trodde hon bodde, men var inte säker, så jag ringde den andra ellen ellen, och inom kort såg jag henne struttande på gatan lite längre bort. det var ett ganska komiskt samtal faktiskt. sen när jag kom in så såg jag att nästan alla redan var där, ellen, ellen, louise, karro, jakob och björn. tog inte lång stund innan även nicole och alma kom. vi satt o smällde såna dära minismällare som man drar i ett snöre så smäller den o så flyger det ut en massa snören typ. ni anar inte hur kul man kan ha med ett par såna ;D sen var det dags att äta tårta. - första gången på hela kvällen det var helt tyst. sen så började några med guitarr hero, men några började även med att spela twister. jag hände på twistergänget. och jag måste säga att björn är urusel på att snurra ;) haha. men fett kul var det iaf. sen anlände även alex o hanna. trevligt trevligt :), det blev mer tårtaätning, chipsätning, och självklart godisätning xD, sen var det dags för presentutdelning :) hon blev väldigt glad för det. vi hade alla lagt ihop så att hon skulle kunna köpa en iPod, mycket snällt av oss där :) kortet var oxå mkt uppskattat, även att det var lite halvpajj, men det ordnade sig ju fint ändå :) sen fortsätte kvällen med skratt, twister och guitarr hero. tills det var dags för karro, jakob o björn för att gå till bussen. då tog vi chansen att börja spela singstar ist. jag, ellen, louise och alma var på samma lag, och om jag ska uttrycka det lätt så ÄGDE vi ;) 
   sen var det även dags för mig att ta mig hem, jag skulle ju trots allt cykla genom hela stan själv. men jag blev inte så själv, faktiskt. för jag fick prata med ellen och alma hela vägen hem i telen, beroende på vem som sjöng eller inte, lite förvirrande, men det var skojj.

så vaknade man nu på morgonen av att det var asljust i rummet, så jag kunde inte sova. och inte nog med det, jag var tvungen att döda en spindel typ det första jag gjorde imorse. lite stolt över mig själv där asså ;)


08-08-29

idag var det alltså Polhem-olympiaden, så jäkla kul :D visst det har vart askallt hela dagen, men jag har iaf haft kul, :) vår klass hade bonde-tema. visserligen så var knappt någon särskilt utklädd. men ändå :p vi började med att fånga ägg, vilket vi var allmänt grymma på. sen skulle vi dra en lastbil. 12 sekunder. inte alls lika bra. men ändå :D efter det var det att man skulle glida 6 meter på ngn plast med såpa på,97 gånger åkte vi sammanlagt. mkt bra :), jag druttade förövrigt på arselet första gången jag åkte XD haha. mycket bra av mig själv där tycker jag. sen så skulle vi skjuta straffar, men det gick verkligen inge bra, jag satte en iofs, men vi skjöt ju på niklas som är målvakt för gute, plus att vi skjöt med plastbollar, så ni kan ju tänka er hur det gick ;) sen var det dags för min, nicoles, ellens, ellens o martins hjältemodiga uppdrag ;) haha , eller ngt. men iaf, vi skulle hoppa i en pool, typ 1m högt vatten kanske (?), aja vi svkulle iaf samla så många bollar som möjligt ta de från poolen och ge dem till våra vänner som skulle räkna dem typ. men iaf för bästa resultat så tog man ju alla bollar i tröjan, så man blev ju pissblöt från topp till tå. och det blev ju inte direkt bättre av att en viss niclole fäller mig i poolen så jag bara plumsade ner o tappade en massa bollar xD jaja, starkt av oss där.
    sen så bytte vi om o satt oss i bastun tsms med D för att värma oss lite. efter det så skulle vi egentligen köra radiostyrda bilar, men de hade dött, så vi fick ist vänta lååång stund på att få kasta ringar på vår lärare, Bono. men efter jag kastat två så får jag höra från elias som står breve att jag är skitkass, så jag stannar o snackar med han ett tag, och han skulle tydligen kasta så jäkla mkt bättre, tydligen. (men sen visar det sig att han är precis lika sämst som jag var, fast han kastade kort, och jag kastade långt, haha, in your face ;D)
   efter det hade vi inget speciellt för oss ett tag innan vi skulle stapla läskbackar, så vi tränade olika taktiker. så jag fick sitta på massor av axlar. typ kul, kände mig så gryymt lång såg typ allt o alla :D sen satt jag på nicoles axlar precis när någon går förbi o filmar så typ skriker nicole " asså du kniiiiiper med dina lår" och jag asgarvar på hennes axlar, ellen asgarvar på marken, och andra ellen står och är typ helt borta o tuggar med halvöppen mun, kan bara tänka mig vilken syn det var;) sen började jag, n, e o e  o göra vårt bästa för att hålla värmen o så , sen var det dags att stapla. vi var inte särskilt bra, eller vissa var bra, typ vi som höll i staplen o Elias.L som var uppe på stapeln, men de som kastade, kunde inte kasta högt. inge bra där. :P sen så taggade jag ellen ellen o nicole för finalen, vi som var enda klassen med 4 tjejer. starkt om du frågar mig :D och det var helt sjukt jobbigt. man hade en boll som stafettpinne (jag kmr såhär i efterhand inte ihåg att jag höll i bollen medans jag sprang XD men men) , det började med en stor pressenning full med såpa som man skulle glida över. jag druttade på arslet igen, suprise? ;) sen var det bort en bit, igenom poolen sen över typ hela området, över en till pressenning med såpa, plus att det var någon som sprutade vatten på oss, sen var det tillbaka o ge över bollen till nästa. vi var inte bäst, men inte heller sämst. sådär medelmåttiga typ :D 

sen åkte jag o nicole in på stan o fixade lite grejjs, sen hem till mig, typ döda så äter vi mackor o fixar lite till, och nicole, som är min smidigaste kompis, pajjar detta vi nu skulle fixa ;) men men, vi får igång den på manuellt vis ist , typiskt. aja.
   ikväll bär det iaf av till ellen som fyller år. ska bli kul. så, GRATTIS ELLEN!! :D


gick inte o ladda upp bild förut, men jag slog mitt kloka huvud ihop med ...mig själv (?) och fixade det ;), det här är iaf jag, in action med staplandet av läskbackar. starkt av oss, men inte av de som kastade backarna. och en eloge till viktor som hade mig på axlarna under massor med tid (sisådär 3 minuter xD)

08-08-27

asså, det regnar verkligen minst en gång varje dag nu, sommaren är verkligen över, och hösten är här, fast det är fortfarande är augusti, nu ska man fortfarande kunna vara på¨stranden ju. men nejnej. nu är det project runway finalen, och jag hoppas verkligen att christian ska vinna:D, helgrym! efter det är det dags att sova. imorrn är det skola och ingenting speciellt tror jag.
förresten, lycka till de här dagarna papi:)
nu börjar det igen.
ci vediamo

08-08-27

buonasera!

nu har man då pluggat klart italienskan, shiet vad hajj jag är nu ;) eller inte. men det är iaf kul :D en lektion men ändå så känns det helnajs. me like.
Ci vediamo


08-08-26

nu har jag vart i stallet, gick gryyyymt bra på lektionen :), kändes som en bra första dressyrlektion :), så nu är iaf jag glad :)
nu sitter jag i sängen med datan i knät samtidigt som jag ser på en prinsessas dagbok, vet inte hur många gånger jag sett den xD, men kul är den iaf :) nyligen kom julia förbi o lånade min moppehjälm, snackade lite innan hon var tvungen att åka igen, men riktigt kul o se henne igen :) inte mkt men ett litet inlägg blev det iaf ;D

08-08-26

så sitter man här vid köksbordet, skriver lite engelska, vid den bärbara som min morbor än en gång har bankat liv i. typ världens segaste dator, men ändå, det är ju asnajs med en bärbar igen. men mamma tjatar om att "den får inte stå uppe på ditt rum o damma igen" o blaablaablaa. som om jag inte har hört det dära förut liksom.. men jag har ju faktiskt börjat mitt nya liv med att städa med jämna mellanrum. sådetså.
    men iaf, idag var första dagen på italienskan, och det första vi får är typ ett helt A4 i läxa till torsdag. WEI :S, jaja men det verkar kul iaf, hoppas att det blir bättre än spanskan var på söder iaf. :P och jag har faktiskt kommit fram till att jag knappt saknar söder alls, det enda jag saknar är Annika, och klassen såklart!, men annars känner jag att det här är ett nytt steg i mitt liv, som känns skitnajs.
   idag på en av våra små raster mitt i våran tre timmars sammhällskunskap stog jag o ellen inne i NVrummet o flummade oss, typ askul, jag hade iaf skrattkramp i magen. shiiiet vad kul de var;), sen kastade vi gris oxå ;D, så nu vet ni vad NVare gör på sina raster liksom ;) haha!
ikväll är det lektion , dressyr den här gången. och innan det är det stallmöte. undrar vad som ska sägas där liksom.. :S haha. men men dags att sätta fart o skriva klart engelskan så jag sedan ska hinna laga mat innan jag ska till stallet. mamma fick tydligen ngt ryck o tvingar mig och bror att laga mat idag. säg ngn gång tobias lagade mat när han var sexton?, INGEN! men det bevisar väl bara att jag är mkt mognare än han ;) haha! fast det vr ju egentligen igen nyhet. no offence brother ;)

nej dags att sätta fart. skriver kanske ikväll, om jag orkar, ingen risk men man vet ju aldrig ;)

08-08-25

*

har just kommit på att det typ inte är en endaste som läser min blogg.. trist de dära, men jaja jag fortsätter väl o skriva iaf, bara för att det är kul, och för mina typ ca 13 läsare XD hahaha.


*

08-08-25

den här helgen så har jag gått o lagt mig typ 10 varje kväll, vart så grymt trött. fast det har väl kanske sina orsaker oxå,- stalltjänst.

men jag har faktiskt lärt mig att äta med pinnar den här helgen oxå :D, börjar bli riktigt hajj nu, typ kul..
   idag blev det en lugn dag i skolan, skulle egentligen ha gått till halv fyra, men Bono var sjuk så vi slapp våran 3 timmars samhällskunskap :D, måste tilläggas att på våran 3 timmars religion så kunde man itne märka att det var religion direkt, utan vi ritade självporträtt ( jag o karro hade iaf så där lagom sjukt kul åt dem), flyttade stolar (orkar inte gå in i detalj, men jag blev iaf redigt irriterad på nicole ;D haha, men det var ömsesidigt tydligen :D), sen gjorde vi inte så hemskt mkt mera.
    efter skolan så ar det av in till stan tillsammans med nicole, inhandlade en kofta, två vanliga tröjor, en tjocktröja, o lite smått o (o)gott ;D och det var bara en bankomat på hela öster som fungerade, men det fann iaf en ;)

jaja jag måste väl typ städa upp lite i mitt rum nu, vet inte om jag orkar, får se vad som händer.

None

08-08-22

idag, sista dagen i skolan för den här veckan. bara vanliga lektioner idag, men jag hade kul iallafall. men har kommit på att fler o fler i klassen är skitskumma, men jag nicole ellen ellen o karro har iaf skitskoj, så de är lugnt för min del :) största delen av den här dagen har bestått av skratt. kulkul :) sen efter skolan så tänkte jag o nicole att vi skulle leva upp till det ryktet vi nu fått, (eftersom vi börjat NV) och satte oss o räknade matte i biblioteket. förövrigt så fick vi våra superminiräknare idag, eller fick o fick, vi ska betala för den. och jag fattar inte hur den fungerar. men jag blir väl kompis med den så småningom får man hoppas ;)
men nu ska jag ladda inför första streethocken för den här "säsongen" som folket säger. det är tydligen "streethockeysäsong" nu. inte ngt jag visste om, men det är ju bara kul, så det är det jag ska ägna mig åt hela kvällen iallafall :D inviga mina nya lajns på banan nu ju ^^, weeei. nej dags o byta om.

08-08-20

idag var alltså andra dagen i den nya klassen, och jag måste säga att iaf nästan alla tjejer är störtsköna, har haft askul.

vi började iaf dagen med att samlas på busstationen, gick på buss 20, som åker ut mot tingstägde o fårösund. allmänt asvarmt på bussen, nästan så man smällde av ;) iaf vi stannar i tingstäde och får syn på värsta militärbilen som vi får åka med, med öppna sidor så håret flög o tårarna rann, vilket iofs var typ kul oxå ;D vi kommer fram till MixRanch i Stenkyrka där vi blir indelade i fem olika lag, jag kom i ett lag med Jonatan (tror jag att han heter, rätt säker faktiskt :P) och Karro, skit trevlig prick :) vi båda var helt säkra på att vi träffats någon gång tidigare, men kunde verkligen inte komma på när hur o var . sen satt jag nicole, karro, mikaela ellen o ellen och pratade lite i mitten av poolen, reikgitg trevligt, kmr verkligen trivas :) sen var det dags för mat, hamburgare. efter det så lekte vi "amöban" typ askomiskt. sen hade vi en liten presentation av oss själva. inget särskilt djupt direkt, men ändå :) sen var det bara att åka tillbaka till busshållsplatsen med militärbilen vilket var lite skojjigare än första gången, för e o e kom på att det blåste fett mkr när man böjde sig fram, såg helt stört ut :D sen var det dags för bussen, jag nicole e o e (kom på att det är lite enklare o skriva e o e ist för ellen och ellen ;D) längst bak hade asskojj, ellen skrattade tillomed så hon grät, och nicole var den lite smått utsatta ;)
    efter en liten stund på bussen var vi tillbaka i visby igen, jag n, e o e stog o pratade en liten stund, sen var det dags för oss alla att gå åt varsitt håll. skittrevligt hade jag iaf :)

08-08-20

nu sitter man här, och ska inte vara på busstationen förrän om typ 45 minuter. har nyligen vart o hämtat ett busskort i skolan, fick låna lisas faktiskt, eftersom mitt ligger i träkumla hos julia ;) aja får väl sysselsätta mig med ngt innan jag ska iväg.
undrar vad vi ska göra idag?

08-08-19

då var alltså första dagen på gymnasiet avklarad. och jag dog inte, en eloge till mig. men det mesta är tack vare nicole, annars hade jag vart död innan jag ens kommit utanför dörren i morse ;) aja kommer dit o sitter i aulan o lyssnar på rektorn ett tag, sen får vi gå till klassrummet med klassen, verkade vara en helt okej klass faktiskt :) men idag var bara sån där allmän information, och typ lite sånt.
    efter skolan så åkte jag o nicole in till stan o åt på donken, köpte lite skol-fix till nicole, ett lås till mig, och la undan en jacka oxå. hade riktigt riktigt trevligt :) sen åkte jag hem en sväng, fick ett samtal från lisa och cyklade tillbaka in till stan. satt med henne på en mur o åt macka, köpte jackan åt mig, mötte hennes kompis matilde, som för övrigt var störtskön. vi vandrade runt lite, kollade lite skor, kläder. gröna manchester kepsar ;) haha.

sen var jag tvungen att skynda mig hem för att trycka i mig lite mat o sen kasta mig iväg för att hämta upp johanna innan stallet. lektionen gick faktiskt hyfsat bra :), bra för att vara första lektionen för den här terminen iaf :)

snart är det dags att hoppa i säng, det är ju en dag imorrn oxå, som ska innehålla ngn slags utflykt med klassen :D

08-08-18

det här har vart ett perfekt avslut på lovet. jag mötte johanna på stan till tolv där vi gick runt o letade presenter till nicole, det blev ett armband från snö, och ett sjungande kort. :), sen hade vi massvis med tid över, och johanna insisterade på att vi skulle åka blå gula tåget, så det gjorde vi, vilket oxå var en upplevelse i sig, jag satt iaf o skrattade hela vägen, vi fick se vinkande, överglada kineser, vi fick oxå höra om spöksaker som händer i visby vid fullmåne, och tillomed om de sma unda jårdi XD , sen så gick vi o mötte frida, och så började vi gå ner mot vinäger där vi skulle träffa lis o nicole. men såklart så träffar jag på elias mitt på öster, så stannar o pratar med han några minuter, alltid lika trevligt. sen går vi i turbo fart neråt och håller på o bli påkörda o allt XD men tillslut så hittar vi iaf fram, vi hade stått vid fel hörn o kollat oss om ;)
    på vinäger har nicole presentöppning, och verkar glad över mina o johannas presenter. även över lisas och fridas såklart :) sen går vi ner till hamnen och äter en glass oxå, jag typ rullade fram efter den glassen, var ju så jäääekla mätt. sen går jag o lisa in på biblioteket för att gå på toa, och de andra tre väntar utanför, jaa det var en upplevelse det ;), i korthet, lisa kan inte få igång vatten, lisa ska bli miljövänlig, och vi låg o gömde oss på golvet, samtidigt som vi knackar på fönstret . japp jag vet att jag är 16 och hon 18 ;) sen går vi tillbaka upp till öster och mina kära vänner införskaffar sig nytt skolmaterial, medan jag väntar på min mamma. så sen går jag med mami på stan o köper pennor, sudd, linjal, o skrivböcker, och en kalender. mkt bra jobbat där asså ;)

och så är det sådär lagom irriterande, för min mobil vägrar att lägga in några bilder på datan, så bilder från idag får väl vänta en dag eller två. typiskt. nu när vi äntligen har samlat alla på samma bild, med lite svårigheter dock, men alla kom med till slut, även om någon bara fick ett halvt huvud eller så ;)

08-08-18

idag är ingen vanlig dag, för idag är det nicoles födelsedag, HURRA HURRA HURRA :D

jaha, sista lovadagen, det suger, men ändå ser jag frem emot att börja skolan igen , inte för skolans skull, utan för att det är en ny skola, en ny klass, nya lärare, nytt allt. och det är ngt man har valt själv den här gången, inte ngt påtvingat, eller möjligtvis de där tre timmarna religion på måndagmornarna , men jag överlever nog dom oxå, förhoppningsvis :D men iaf, nv1b kmr alltså vara mitt nya liv i ett år framåt. (sen efter det är det ju två år till, men då heter vi ju ngt annat ;P) och det känns faktiskt bra, även att jag bara vet tre stycken som ska gå i den klassen, jag, nicole och någon elias, trevlig prick de dära, så det blir nog najs :) aja nu ska jag väl ta en dusch innan jag ska träffa johanna på stan, innan vi ska träffa de andra fjantisarna :)


bara för att du fyller år :)
   None

08-08-17

så hur ska man då spendera sin sista dag på lovet? det är ngt jag har funderat på ett tag nu, hade trott att det bara skulle bli en sån då man låg framför teven hela dagen o inte göra ett skit, men så kommer nicole med räddningen för morgondagen. jag, lisa, johanna, frida o nicole ska o fika tsms mitt på dagen. supermys :) ett perfekt avslut på lovet :) eller jag tror inte att det finns några perfekta avslut på några lov, men ett bra slut kanske iallafall :)



förresten, lisa, nu har jag faktiskt hela tre inlägg idag, nu måste du väl iaf vara nöjd? ;)

08-08-17

nu när jag tillomed vet vilken av alla fyra NV-klasser jag ska gå i, så har jag ju kollat in schemat oxå, och för alla er som har förutfattade meningar om NV och deras scheman (precis som jag själv hade förut) så har ni fel! det är inga 8:00-15:30 dagar varje dag inte, på hela året har jag en sån dag och sen på vårterminen slutar jag 10:50 en dag, och 10:55 en annan dag, så där fick ni alla som trodde att jag skulle jobba ihjäl mig varje dag ;) XD

08-08-17

så fick man en kommentar som frågade om jag var död, men näej lisa,  det är jag faktiskt inte, har bara inte orkat skriva ngt. :P men jag får väl göra en liten kraftansträngning. jobbat sista veckan nu iaf, vilket är väldigt skönt, även att man vet att nu börjar skolan snart.. men det blir kanske kul, vem vet?, det är ju iaf en massa nytt folk o så, och det är förhoppningsvis kul :) i måndags och i tisdags så umgicks jag med elias, vilket var väldigt trevligt, länge sen vi sågs faktiskt. och i tisdags så missade jag den första ridlektionen pga jobbet. typiskt. i onsdags så bar det av till stan på dagen tsms med johanna o frida, hade en trevlig men förvirrad stund på stan  ;) men present till lisa hittade vi en iaf, sen på kvällen så åkte vi ner till isola bella för att äta mat med stallisarna, för att lisa nu har blivit vuxen (tro det eller ej, men så är det, iallafall i papprerna, som jag personligen tror att någon har fifflat med ;D) efter isola bella så tog vi oss hem till lisa där vi spelade guitar hero som jag förövrigt äger på, n00t :D sen så snodde de andra min mobil medans jag spelade, som höll på o sluta riktigt illa, men ingen större skada skedd ;), thanks god. förresten, grattis lisa till din lite tveksamma 18års dag ;) i torsdags hade jag o rebecca ingenting att göra på jobbet, så vi har stol-race fram o tillbaka i lokalen. askul :D fredagen, hade jag ingenting o göra så jag mublerade om i rummet för att slippa få nackspärr kombinerat hela lördagen så var jag funktionär på tävlingen, efter det så var jag o johanna ute o red, riktigt kul :) idag har jag bara legat framför teven o kollat OS, sen blev jag tvingad att laga mat tsms med min bror, måste säga att han är nitton år och sämst på att laga mat, jag fick styra upp hela grejen o ta över komandot ;) haha. snart bär det av till stallet där det är us-möte först, sen så ska vi ut o rida.

förresten, jag vet att jag har snygga strumpor, ingen nyhet ;) (internt)


det här är min blivande klasskompis, fett kul juh ;D


08-08-06

egentligen har jag ingenting att skriva.. förutom att hästarna nu är tillbaka, vilket är helt sjukt kul :) har saknat de små liven!, eller små o små, men jaja. sen har jag jobbat på varje kväll som jag brukar. OCH jag har faktiskt hittat en halstablett som faktiskt tar bort det halsonda, äntligen! visst, det känns som om hela munnen blir bedövad oxå, men spela roll, halsen känns ju bra då juh :D

nu är det jobb om en timme, och efter det är det direkt till stallet.

 :) <3

08-08-01

idag har det vart en heldag på stranden med karro och emelie, astrevlans :), alltid trevligt att lära känna nytt folk :)
vi badade ett antal gånger, asskojj, men iofs så var det endel maneter lite här o var, så det var mindre skoj. sen så bjöd jag de två flickorna på varsinn glass, eftersom jag var extremt glass-sugen och ingen av de hade några pengar med sig ;) haha, vad gör man inte för lite glass? iaf påvägen till glasstället så träffar vi på elias, hälsar och går vidare.
   lite senare så fick jag vara brill-vakt åt han, vilket gjorde så jag fick cykla lite snabbare än planerat till jobbet, men snabb som jag är så hann jag ändå ;), idag var en sån där galen dag på posten, jag o rebecca hade iaf skitskojj. :D