08-02-26

haft ett hektiskt lov, och det lär fortsätta att vara det, men det har vart ett bra lov iallafall :)
förhoppningsvis ska jag leka med julia imorron, saknar henne massor!!!
och nu ska jag snart iväg till kanonen, ska spela laserdoom med stallgänget ;)

08-02-21

idag, fyller johanna år ;D, GRATTIS

nu sitter jag iaf i datasalen, på spanskan, och hur många gör spanska?, ingen tror jag.. ;D och jag är ashungrig, typ döör snart, och mobilen är typ tyst, mina kompisar sitter på andra sidan salen, för att jag var tvungen att springa tillbaka till gympasalen för att hämta mina nycklar.., så vad ska man göra för att tänka på ngt annat än hungern?, finns nog inget,  och det är typ hela 20 minuter kvar av dern här lektionen, det suger.
sen har jag ett pinsamt samtal med mamma som väntar när jag kommer hem... XD.


08-02-20

idag har jag lyckats med en sak, lära oliven rövarspråket, inte det lättaste för att hon inte kan se skillnad på vokaler och konsonanter, men jag tror att jag luckades tillslut :D,  hahaha, länge sen jag snackade såhär länge med den skiten, pratat i 45 minuter just nu, lär väl bli längre :D haha. <3

08-01-16

idag tävling, höll på att flyga av igen, men klarade mig faktiskt:P men annars gick det jättebra :)

och jag kom på att jag hade glömt att skriva om att jag hade extremt trevligt med tilde i måndags!!, efter skolan så begav vi oss med bussen in till stan, där vi hamnar på donken med varsinn cheesburgare, och varsinn paj. :D sen så hänger vi på stan en stund, och kommer fram till att vi ska ta halvfem-bussen hem, det kommer kära tilde på när klockan är några minuter över halvfem, så vi går mot  busstationen i mkt hög fart, men kmr mkt snart på att vi har missat bussen, men vi tar det inte så hårt utan vandrar tillbaka , men hon kmr snart på att vi kanske borde gå o fixa lite stuffs på öb, så vi går dit, men hittar itne det hon ska ha, så vi köper en påse chips istället :D, sen åker vi hemmåt, mot familjen karlssons hus. där sjunger vi lite singstar, bakar kladdkaka, läser lite grann i musikhäftet, men överger det ganska snart, och sätter oss o börjar kolla på CSI, men det ser vi bara några minuter på, innan det är kladdkaketajm,. :)
   när det sen är det är dags att sova, så har jag egentlgien ingen lust att sova, så för att hålla tilde vaken så ligger jag o drar bellmanhistorier, och när de är slut så blev det norrmänhistorier, och sen blondinskämt. ;D
hade askul, får göra om det snart :) <3


08-02-14

alla hjärtans dag, jaa vilken dag. den har nog inehållit allt tror jag.

dagen började med att jag möter upp tjejerna i omklädningsrummet, där vi börjar göra oss i ordning för fotbollsmatchen. göra oss i ordning den här gången är faktiskt lindrig. det vara bara krigsmålning idag., när det väl är klart så är det dags att spela fotboll, vi förlorar två, och oavgjort en, men vadå?, huvudsaken var att vi hade kul ;D
och sen måste det ju också nämnas att jag gjorde mål ;D, halvt mål iaf, jag styrde bollen, halft liggande ner mot målet, den är nästan inne och så vipps kommer en från andra laget och puttar in den i målet. så ja jag gjorde mål ;)
S, FBRAAA LIIIISA
Lisa vänder sig om ser mkt förvirrad ut
L: vaaaah ? vad gör jag för feeeel?
(alltså det här händer när hon är på planen precis när det är hörna o allt xD)

efter det blev det svenska bara läsa, så det var ganska najs, sen jag o olivia vidare på ambassadörsmöte och efter det skulle vi leta upp emma, stormar in i fel klassrum, sen när vi väl kommer in i rätt så gapar olivia ut; vi vill snacka med emma, stööööör vi ? och de hade tydligen prov, så ja vi störde ;) 
 sen ner i caffis och skriver en massa kommentarer på ngn lapp som sitter på väggen, tills frida kmr o ba; asså vi ska typ till M4 nu, annika skulle snacka med oss om ngt,. vi måste typ skynda oss också. så vi skyndar oss till M4 och alla har samma tankar i huvudet; geléhjärtan. sen börjar kaoset.

    Annika börjar med att förklara att eftersom vår klass är sämst på att passa tiderna så skulle hon börja ngn kollektiv bestraffning, så om någon har en timme kvarsittning, ska hela klassen ha kvarsittning. och det utlöser krig inne i vårt klassrum, alla skriker o har sig, till ngn förvirrad engelsk tant kommer inklampande i klassrummet o börjar babbla på engelska och undrar vart pippi långstrumps hus ligger, och att hon och hennes klass har åkt hela vägen från England för att se det. börjar olivia bli riktigt sur, "- men vafaaan hur mkt de än vill se det så är ju kneippbyn stängd!!" och själv sitter jag o tänker att vad är det för galen tant som bara klampar in utan att ens knacka, och just till vårt klassrum också.... men sen, så väller det in folk från GT, rektorn, ngn snubbe med tårtor, blommor o allt. det är först då jag börjar fatta. de börjar förklara att en i vår klass som har vunnit GTs engelskaordtävling. och jag försår faktiskt genast vem det är som har vunnit oxå. Ivan vann hela skiten. det är faktiskt coolt. så, vi fick tårta, och det var nog det bästa på hela dagen :D  och de tog en massa kort o massa, det var skojjsigt. tänk att ngn, i våår klass vann, det är coolt.
    så var det allmänt kaos resten av dagen, fast roligt kaos, :) ojoj vilken dag!!.
grattis ivan!


08-02-10

igår var det alltså melodifestivalen, typ den sämsta någonsin, men ändå, typ bästa.
jag säger bara Björn Gustavsson, så förstår nog alla :D
och hans dikt, typ världens bästa, jag satt och asgrava, medans mamma satt breve o inte fattade vad som var så kul..

Vad är kärlek?
när det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka
när man känner nått man can't deny
when the eagles fly over mountain high
när all oro är som bortblåst och försvunnen
när simba återvänder i lejonkungen
när man bara drar replik för att slippa krångla,
min pappa är rik, vill du hångla?
om man spärrar upp sina ögon
och man tittar bak med huvet ut -
då ser man galen ut
det har egentligen inte hit att höra,
det är bara en grej man kan göra
när jag dansat med elin en sommarnatt lång
och vi satt på en parkbänk
jag var kär, hon drack rom
när elin sa att jag var den vackraste som finns
såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans.
våga styr som en kapten,
våga fall som ett löv,
våga chansa och se hur det går.
vad är fegt, vad är mod
what is love, baby don't hurt me, don't hurt me, no more

och så hans personlighet, uttal dåå fyfan vad jag skrattade :D

08-02-06

idag, vad hände idag? ingenting tror jag, julia var sjuk, saknade dig jättemkt gumman <3 har mest struttat runt i skolan med tilde o frida, var hemförbi frida på lunchen oxå, och jag blev allvarligt kär i deras soffa :D. fick tillbaka mitt svenskaprov oxå, MVG-, typ aaaasnöjd :)

sen såhär efter skolan så har jag vart i affären en sväng, köpt loka och äpplen tills nationellaprovet imorrn :P.

08-02-05

nationella prov - svenska läsförstålse, lättare än vad jag trodde att det skulle bli,. fast jag kanske inte ska säga ngt innan jag fårr tillbaka det :P

var en sväng med tilde på stan, eftersom hon var så duktig o missade bussen. :) så missar vi även stadsbussen, så vi bestämmer oss för att gå in ist, har allmänt trevligt, och kommer på att vi oxå vill ha en platta i visby med våra fotavtryck ;D sen placerar vi oss på donken, med varsinn cheeseburgare och fortsätter att snacka skit. sen hinner vi bara in på lindex, dinsko och hm innan vi måste gå för att möta tildes pappa, och så åker vi direkt till jysk där tilde får sin 140säng, det är faktiskt orättvist om man frågar mig, för jag har bara en liten töntig 90säng. men iaf sen vidare till willys för att tilde ska ha sina semlorbullar,  och sen vidare till maxi eftersom de nu var slut på willys,. och tilde o hennes pappa är typ askuliga :D,  men hade iaf jättekul :D

08-02-04

det här är helt galet, har haft konstant ont i halsen i snart två månader, ska iaf snart go o kolla upp det eller ngt, får hoppas på en snar förbättring, för det är ganska irriterande,.

imorrn gäller det alltså, första nationella provet, läsförståelse i svenska, direkt på mogonen, a las ocho. ( rätta mig om jag hade fel, hade antagligen det, men aja :p) och om ni nu undrar om mitt lilla spanska inlägg här så sitter jag o tilde och snackar spanish för har typ förhör imorrn, weeei.

och det här blev ett patetiskt inlägg, men aja, bättre än ingenting som säkert någon av mina kloka vänner hade sagt. och det var verkligen ett skumt inlägg. bättre lycka nästa gång säger jag bara:P

08-02-03

igår hade jag en supertrevlig kväll som bestod av julia julia o julia :)
vi gick på bio, i am legend, och jag sitter med knäna uppdragna till näsan, julia sitter och skriker, och sen så hade vi hamnat precis breve charlotte, johanna, maja o hannicka, men charlotte sitter iaf och håller för öronen :D haha, (sen när jag kom hem så fick jag höra av min bror att vi var extremtöntiga för att den filmen inte alls är läskig, bara allmänt skittöntig)  sen så går jag o julia i snöstormen till donken, där vi äter "middag" :p. sitter där i kanske en timme och bara snackar skit, lite allvarligt snack, och en hel del mongosnack ;D men det var länge sen jag verkligen pratade med dig julia, det kändes jättebra :),
jag hade verkligen en kanonkväll, tack julia <3

image169
du o jag julia, ingenting kan komma mellan oss,. jag älskar dig <3