HITT PÅÅ NÅT

jag har verkligen varit sämst på att blogga på sistone, men men.

igår, (gissar jag att det var) så var det en helkomisk dag :D
började med att vi går ner till hemkunskapen, där vi delas in i två grupper, jag hamnar i en grupp med angelica matilde, viktor, mattias, och pygmebarnen som matlde så fint kallade dem.
så då blev det så att vi fick 2h håla. vad gör vi ?
matilde drar in till stan på sin moppe och går till frissan, då var det jag o angelica kvar, vi tar min cykel, cyklar oxå in till stan, eller snarare solberga där vi träffar johanna, nicole, ronja, julia. ursäka om jag glömde ngn ;P
så vi var med dem typ en kvart medans de hade rast, men när de skulle börja sin lektion igen så gick jag o angelica till donken. jag tog en mcflurry & en äppelpaj, angelica en glass & en cheeseburgare :D
 vi försökte få tag i tilde, men det gick inget vidare, så när vi ser henne gå utanför, så springer jag ut o gapar på henne, hon tittar förvirrat upp, sen kommer även hon till donken, där hon får min äppelpaj :P

kommer tillbaka till skolan där vi sen lite senare på dagen har so. jag o julia satt o skrattade hel lektionen åt ngt som jag inte visste vad det var. :D haha aaaaskul :)
sen kommer jag där med min yybersmarta komentar ; friiida! jag tkr du passar i gröna tofsar. xD


efter skolan lekte jag med johanna, vi satt oss ovanpå ett fotbollsmål o pratade n stund :)

image125
   

.

.

    
www.soooooooooofie.bilddagboken.se


.

BACK IN SCHOOL

idag var då första skoldagen, som då nia:P.
orakr inte skriva allt som har hänt,
förutom att jag har saknat alla, och har faktiskt, tro det eller ej, men haft riiktigt kul :)
jag slapp maria gottberg xD
och dagens kommentar måste ju SJÄLVKLART gå till julia
"vart har du din snopp då?"
haha, fyfan jag trodde att jag skulle ramla av stolen :D

I KNOW THAT WE ARE NOT PERFECT

idag så tog jag ett litet uppehåll från johanna, ( på sisådär 3½ timme :P )
men iaf så gick jag o träffade JULIA KALRSSON ♥
henne har jag inte träffat på jag vet inte huuuuur länge, men för länge sen är det iallafall !
vi träffades utanför ringduvan, där vi fikade, julias tur att bjuda på fika ;)
så där satt vi o fettade oss en stund, tills vi nästan var tvungna att springa till sax & kam,
det cvar nämligen så att julia skulle klippa sig., om någon ville veta:p
jag orkade inte sitta där o glo, så jag gick till H&M.
sen när jag kom tillbaka, så tajmade jag tiden PERFEKT, för julia var precis klar ! :D
 vi gick runt till en massa affärer, och jag som inte skulle köpa ngt alls idag, gick ifrån stan typ 650 kr fattigare.. :(
oj vad jag har saknat dig julia !

image124
Turkiet - 2006, deet var tider det. saknar det enormt.

SAKNAD

julia, nu var det vertkligen jättelänge sen jag såg dig,
tur för dig att du har fixat din laddare nu! ;).
det är bara så att jag fungerar inte utan dig.
jättehärligt att prata med dig igår, även om det bara var en liten stund <3

image123
julia karlsson<3

JOHANNA

nu är det ett par dagar med johanna :). halva söndagen, i stallet.
måndagen såg jag o johanna på film hela dagen, . sen begav jag mig hemmåt på kvällen
dagen efter, så åkte jag o J till norra gotland tsms med pappa, min moster o hennes man, + min mini kusin ^^,
vi badade iaf på ngt ställe, o hade jättekul. när vi vart där några timmar så skulle vi åka o fika på furillen, men då var det tydligen stängt... ''/
så vi åkte hem, bytte om och åkte till stallet för den första ridlektionen den här terminen :)
gick faktiskt ganska bra!
idag, vi hade planerat att åka o bada om det hade vart bra väder, men så blev det med det..., så vi får se vad vi hittar på.
imorron, ja då vet vi inte heller., sen åker jag till stockholm på fredag.

hade verkligen ingen fantasi alls idag, så det blev inte så mkt mera.

image122
döda mig inte ;D

MEDELTIDSVECKAN

idag har jag jobbat, det var verkligen s´jukt varmt där inne,
men man får väl se på det posetiva, bara en dag kvar, sen ledigt resten av lovet.
men iaf, prec innan jag slutade så kommer ivan o martin och står o flummar sig,
så jag står typ o asgarvar när jag har andra kunder XD.
    men när jag väl har slutat så har de dratt, så jag går bort till matilde där hon sitter o säljer godisremmar :)
där är även både martin o ivan. så vi sitter där o fular oss ett tag fram tills matilde slutade,
då går vi bort till medeltidsmarknaden, där kommer jag o matilde fram till att vi ska leka medeltidstöntar nästa år.
så vi får se hur det blir med den saken.   hade iaf jättekul, provade en massa fula mössor o massa :)
   sen hittar jag mina älskade honungskarameller :) lånar en tia av ivan :) :), o vipps de är mina :)
ivan o martin dissar oss, så jag o matilde går en runda till,. men kommer fram till att vi redan har sett allt,.
så vi moppar hem till mig, där jag packar ihop lite grejjer,
sen moppar vi hem till matilde, vi lagar lite mat och hinner precis klart till project runway. :)
tittar på teve,. och första gången i världshistorien verkligen asgarvade jag åt scrubs,!
johanna & ivan, snälla säg inte "vad var det jag sa" XD
  ¨så nu ska jag fortsätta att vara lite social med matilde innan vi ska sussa,
nattinatti

SOMMAR

nu har jag inte bloggat på jääätteläänge!
men med order från lisa så ska jag alltså skriva.
hon sa tillomed att jag kunde ljuga lite fall jag inte kom på ngt,
men det tkr jag inte var ngn bra idé, så jag håller mig till sanningen.
förresten, grattis lisa :)

nu sitter jag alltså här o pratar med johanna i telefonen.
bara för att jag inte fick komma upp till henne i umeå,
 så ska vi försöka få hennes mamma att gå med på att hon ska få komma ner tidigare
o bo hemma hos mig i ett par dagar :D
men det går ganska långsamt frammåt.

jag ska bara jobba idag och imorgon, sen är jag ledig resten av det lilla som är kvar av lovet:)
så nu får vi hoppas på att det blir fint väder nu när jag blir ledig:P


titta jag fick ihop några rader även att jag inte hade ngt att skriva om :)