....

nej, jag orkar inte blogga.
ja, jag jobbar nu för tiden.
nej, jag har inte tid.
och ja, det är jävligt mycket slitigare i år än det har vart föregående år.

(för att förklara det lite bättre.. förut när det stod 13.00 på schemat, kunde man utgå ifrån att man slutade mellan tolv och halv ett... men nu, nu får man räkna med att jobba framåt två. it sucks. men den här veckan är det sjukt mycket att göra också,.. så det kan ju faktiskt bli bättre tills nästa vecka. hoppas!!!)


i måndags och igår var det elias.
ikväll blir det tjejorna.

jobb imorrn...

dags att börja jobba imorrn alltså. jag är såååå otaggad,.
det har vart helt underbart att bara ha sommarlov de här två veckorna.
hade jag börjat på en gång efter att skolan slutade, så visst, inga problem.
men nu? när jag kommer ihåg hur det är att ha ett sommarlov utan jobb, att få göra precis vad man vill, när man vill och hur man vill. Det är ju underbart! Synd att det inte rullar in några pengar då bara...

så, hur dags bör man gå och lägga sig ikväll, ifall man ska orka upp imorrn?
jag menar, man kan ju iallafall försöka bry sig lite om att iallafall verka pigg imorrn på jobbet.
klockan ringer 05.40 imorrn. yeey. ångest.

men iallafall. jag tycker om mitt jobb. delvis iallafall. gå upp tidigt är jobbigt. cykeln kan vara gaaalet tung, det är stressigt typ fram till tio. men sen. sen. det är underbart, att få cykla runt ute i solen hela dagen, prata med lite tanter som bor i området, lyssna på musik och bara glida runt och dumpa post i människors brevlådor. det låter tråkigt, ja det kan vara segt, MEN under den tiden man är ute och cyklar, går tiden helt klart fortast. så det är najs. och! lönen är grym.

så, nu har jag fördrivit tiden en stund. så nu kanske jag tillochmed ska sova, för jag är helt sjukt trött, och ska upp om lite mindre än 9 timmar..

och jag har bränt mig i hårbotten.

godnatt, eller något.


Stranden.

idag blev det inga bilder alls på stranden, igår blev det två.
men enbart en är värd att visa. den sammanfattar i princip allt.
haha, här har ni den:


galet bra bild. galet bra dagar på stranden. ni är bäst, bättre än bäst!

Midsommar

det är så mycket lättare att berätta i bilder.
särskilt nu när jag har fått en ny kamera.

så. midsommar:

jag och lisa fixade ihop en galet fin midsommarstång. finaste jag har sett tror jag..

sen kom johanna och hjälpte oss att göra klart den.

jag fick en spindel innanför klänningen, så ja. detta var oundvikligt. (och kolla mitt lillfinger, någon som är förvånad?)

tårta bakade vi självklart också.

nicole kom självklart hit också

och lika så frida.

myskväll. en bra midsommar med mina bästa tjejor!



en underbar dag på stranden.


obligatoriska jordgubbar

som man kunde hitta lite varstans...

....

och i ett försök att få jordgubbsbrillor fick jag jordgubbssaft(saften från jordgubbar alltså) i ögonen, så då blev det såhär, och tårarna rann...

... och såhär snygg var tydligen jag när jag tvättade ur mina ögon.

hoppbild, check!

sen kom johanna och joinade oss, och då la vi tydligen ifrån oss kameran och snackade en hel massa skitsnack. TOPPENDAG på stranden alltså!

igårkvällen i bilder






jag tycker att bilderna får tala för sig själva,
och säga att det var en alldeles underbar kväll!
Det var AWESOME att se oss fem samlade på samma ställe igen.
Bästa NSFJL <3

inlines.

inlines måste vara det nya träningsredskapet. typ ist för stavar. okej, stavar+inlines måste typ vara ultimat. haha. men iallafall, typ ute i 15 min, och ta ungefär 4-5km i lagom tempo får benen att bli som spaghetti och svetten att rinna. men fan så härligt det är. jag älskar mina inlines. snygg rumpa får man också, iofs bara ifall man verkligen åker regelbundet. tyvärr har det blivit dåligt med inlinesåkandet på senare tid. jaja. nu är det bara att hoppa in i duschen.

jag ska nog försöka bli lite mer hälsosam, lite mer aktiv, man mår ju faktiskt ganska bra utav det.

duschen var det,

volleyboll.

och inte blir det någon volleyboll idag heller. typ ingen ville ju, och hur lätt är det att spela volleyboll på tre pers?`inte särskilt. jaja. så vad ska jag hitta på idag då? glo på en film hela eftermiddagen och kvällen kanske?




och så saknar jag min pojkvän, helt sjukt mycket faktiskt.

nej, nu ska jag leta fram någon film att se på.

juste.

jag glömde att skriva.

jag är inte så överförtjust i salems nya låt.
den är så... o-salemig.
jaja, den är nog egentligen bra på sitt sätt, men inte på salemsättet.
men en fin låt till viktoria och daniel, inget snack om saken.






och imorrn är det TAGGA BEACHVOLLEYBOLL!!!! (eller ja, idag egentligen då. haha)

och grattis natalie!! :D

den regnfria grillkvällen.





hahaha jag äääääälskar louise på den här bilden ;D haha.


ja, det blev en fin grillkväll trots allt, och JA, vi satt på scenen i almedalen. men det var faktiskt bara ett smart drag från vår sida, ifall det skulle börja regna eller så. haha. men mysigt vart det iallafall, och en fin solnedgång också ;)

grillning ute i det blöta.

nu ska vi snart iväg och grilla som sagt, även att regnet nyss öste ner, och att det ser sådär lagom mörkt ut på himlen. men jaja. det är väl bara att packa med sig gummistövlarna och paraply, så ordnar det sig nog.

jag tar med mig kameran och dokumenterar våran "mysiga" grillkväll. snarare blöta grillkväll. haha

nu.

nu har jag fyllt min iPod med låtar, okejdå, inte fyllt, den är fortfarande bara halvfull, men ändå, alla låtar jag känner att jag behöver ligger på iPoden nu, så det är bra. och så ska vi ju som sagt grilla ikväll, men vädret ser ju inte så jättelovande ut tyvärr. men vi kör iallafall!

och så funderar jag på vad man ska käka, jag tror att jag skippar själva grillningen och köper med mig en sallad eller så. är inte så sugen på grillat idag.

så efter att jag har kollat klart på BTshow så ska jag gå till affären, med min ipod♥ och köpa lite käk. och kanske lite frukost tills imorrn. det blir bra.
iPod nano
men den är lite mer röd-orange i verkligheten. men den är fiiiiin.

iPooooooooood!

nu vet jag vad jag ska ägna resten av dagen till. för min ipod har kommit. ÄNTLIGEN :D.
GLAAAAD SOFIE!! :D
så nu blir det att lassa på en massa låtar, och lära sig hur den här fungerar. borde ju inte vara något större problem. men ändå :) yeeeey

och ikväll blir det grillning med massa goa människor vid kalkbrottet. härligthärligt.

jag som hade tänkt att sola idag...

... men det gick ju som det gick. stora feta moln som solen gömmer sig bakom är ju mindre roligt.. så jag får väl sitta här inne en liten stund till och hoppas på att solen kikar fram något under dagen. För det blir ju bara kallt att ligga ute och försöka hoppas på att solen ska titta fram någon minut hit och dit.. värdelöst.

men vad ska man göra istället då? ingen aning. kolla på avatar tredje gången på tre dagar kanske..? baka fler browniesar? öhm, ja jag vet inte.

väder.

jag rent av älskar väderprognosen för den här veckan som kommer. min sista lediga vecka innan 5 veckor jobb. gaaaaalet bra. då får vi hoppas att den stämmer också, för då blir jag med än glaaad :D


hallå?

alla ni som har vart och är negativa till viktorias och daniels bröllop idag.
släng er i väggen! om ni hörde daniels tal, ja släng er i väggen.
de är ju uuuuuuuuursöta. inget snack om saken. så det så.
jag började ju nästan gråta, ett sånt tal vill jag också ha.
så det så.

godisaffären & karro.

nu har jag kommit hem igen, och har precis varit vid godisaffären i typ 2½ timme och har pratat om allt och ingenting. asmys! och så fick jag se en ny sida av karro, och nu är jag ju även tvungen att dela med mig det till er. haha.

det såg roligare ut irl, bara så att ni vet :)


städar-karro ;D

älskade älskling!

nu har jag haft min pojkvän hemma hos mig. och det blev galet mysigt. så det blev bakning av brownies, kollande på avatar, mys, och galet mycket skratt. jag älskar dig! helt galet mycket!

men nu kommer jag inte få träffa honom förrän på typ torsdag-fredag någonting. katastrooof. menmen, sen efter den här veckan så kommer det antagligen att bli bättre. det beror på hur det blir med det där körkortet. heja älskling!


annars då? kronprinsessebröllop idag. kommer jag se? kanske lite grann, eftersom det är det enda som kommer gå på tvn. jag måste ju se hennes klänning! typ.

och snart kommer liiiiiisa hem!!!! underbart! så på onsdag blir det lek och såna grejor, sådär galet bra, och sen på kvällen wallers. yeey!


och jag saknar redan min älskling. typiskt.


sööööööt <3

avatar

nu är det bara en timme kvar innan jag ska hämta min älskling. äntligen! :)

och mamma har köpt avatar idag, så jag gissar på att jag och elias kommer att se den ikväll. eller snarare, vi ska se den ikväll. :)


vart tog solen vägen?

jag som hade tänkt att jag skulle sola en stund innan jag skulle kila iväg för att hämta Elias. i tidningen häromdagen stod det ju att det skulle bli 20-25 grader och strålande sol. fan vad de lurar oss! jaja, vad gör jag istället då? ingenting, låst in mig på mitt rum, lyssnar på salem och försöker undvika min galna mamma som springer runt och vänder uppochned på hela lägenheten. hon storstädar tydligen. problemet är att nu städar hon så mycket så att jag inte kommer hitta någonting när hon är klar. jaja.

en annan grej som är bra med idag är att min kamera har kommit. yeey! :) så den ska vi iväg och hämta om en liten stund. som jag har saknat min lilla svarta kamera.

och vet ni? inatt typ klockan halv fem så vaknar jag av att det kliar något jävulskt, så självklart kliar jag tillbaka så att det bara blir ännu värre. jag hade fått ett myggbett på foten. faaan vad det kliade. så halv fem på morgonen sprang jag runt här för att hitta något som kunde lindra kliandet så att jag kunde somna om igen.   sen vaknar jag vid elva av att mamma dammsuger. jippiyey....

så nu ska jag göra ingenting i 2½ timme innan jag ska kila och hämta elias... kanske ska baka något? kladdkaka är alltid ett säkert kort. haha.

jag och mamma köpte förresten jordgubbar igår, och en bautastor vattenmelon. det måste nog vara någon sorts rekord på melon. den vägde typ 8 kilo eller något. haha. :D

nej, nu ska jag gå iväg med mina sopor, sen får det nog bli en kladdkaka. cya.

 


åhh älskade salem.


21 månader = 1år och 9 månader

jag älskar dig! <3


balklänning

och vet ni vad? någon gång den här veckan, eller möjligtvis nästa vecka, ifall jag inte har tid denna vecka, så ska jag och träffa hon som ska sy min balklänning, för att lägga upp en plan, bolla idéer, färger, modeller etc. ja ni fattar grejen, och nu börjar allt kännas så jäkla verkligt. gaaaalet. men det kommer bli bra, hon kan ju sina grejer kan man ju säga. 20 klänningar till 2009 och 10 till i år. jajamen. det kommer bli bra.

haha, det känns som om jag försöker intala mig själv att det kommer bli bra genom att skriva det tusen gånger.. jaja, men det blir nog bra.   hon kan ju sina grejer, så hon kan ju hjälpa mig med mina luddiga idéer.

nej nu ska jag fixa klart och träffa johanna om 20 minuter. sen blir det chillkväll hos jonna., kanske inget flippat ikväll, men det vet man aldrig säkert. haha. så den gamla cp-kameran får följa med ikväll. men min nya kommer ju snart. längtar!

hjärta

min pojkvän kikade förbi förut efter skolavslutningen.
jag ville bara tala om att jag har världens finaste pojkvän.

sötare får man fan leta efter.

haha, galet kul bild i vilket fall som.

yeey

jag fick tillbaka i princip alla pengar, ja värdet på grejorna, på försäkringen (minus självrisken på 1200 dåra). så nu är kameran beställd, och nu ska jag försöka bestämma mig för en färg på ipoden, sen ska jag beställa en sån också. så något förslag på färg på ipod? inte svart(johanna), röd(frida) eller den ljusblå(nicole), för det har ju redan folk. haha. här har ni dem om inte annat :


kanske orange eller grön? eller kanske den grå? INGEN ANING!! SÅ HJÄÄÄÄLP MIIIG!!!

sen måste jag införskaffa mig en ny plånk, nytt busskort och nytt usb, sen, sen är jag tillbaka på banan igen. haha. nu ska jag nog ringa till min pojkvän för råd om ipod-färg. :)

fullbokat schema.

okej, det var kanske att överdriva. eller ja, en hel del.
men iallafall, skitsamma. ikväll är det iallafall grillkväll hos jonna med en massa trevligt folk. hoppas regnmolnen håller sig borta. sen får vi se om jag grillar där eller inte, tror att ma och pa ville ha mig hemma iallafall över maten. så ikväll kommer bli flippat, det ska jag se till. ;D

imorrn skulle det bli bra väder om jag inte tar helt fel, så det blir väl att pressa i solen en stund, bättra på min rand och grejor. sen så ska jag, ifall jag får ta bilen, så ska jag hämta upp elias efter jobbet och kila hem till honom en stund, innan jag måste skynda tillbaka till stan för att byta om och fixa iordning lite för att sedan kila hem till olivia på galet 18års-firande. yeey!

sen var det slut på planeringen. men flippade kvällar ska det vara gott om den här sommaren, var så säkra! :)


jag saaaaaknar dig!!!


Jag har lite tråkigt, men för att göra det hela lite roligare....



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAH.
åh vad roligt allt genast blev. hahahahhaha. jag älskar lisa på den andra bilden. :D

HAHAHAHA jag hittade en till!

okej, inte riktigt lika bra som de andra, men tillräckligt lik!


yeeey!

jag måste bara säga ett stort TACK!! till vem? det vet jag faktiskt egentligen inte. Typ till mitt pigment, som äntligenäntligenäntligen har fattat att det ska bli lite bättre. okej, det är låååångt ifrån bra. men jag ser små små förbättringar, som antagligen bara jag ser.. MEN! idag låg jag ute i solen i ett par timmar, typ 3 kanske. och jag har redan fått rand! utan att vara röd! det är fan rekord! haha.

men tro inte att jag är brun som en pepparkaka nästa gång ni ser mig bara, för då har ni galet fel. jag är fortfarande sofie-blekfisen.

Sommarvärme.

idag är det sommarvärme, iallafall på vår terass. galet varmt, jag var tvungen att gå in en stund för att inte stekas sönder. Men nu ska jag minsann ut igen, man måste ju ta vara på de här dagarna, då det känns som om hela sommaren kommer bestå av dagar som igår... jag vet inte varför, men magkänslan säger det... 

jaja. jag saknar förresten min pojkvän riktigt mycket nu. och funderar hur vi ska pussla ihop våra liv i sommar... men det ska nog ordna sig. vi båda är ju lediga på helger, vilket är positivt. annars så får de bli någon timme hit och dit. typ. eller något. jag vet inte. smått ångest inför det där. men det ordnar sig väl, särskilt snart när min pojkis får körkort också. :)

nej, ut i solen med mig.

Häng på väl!

Nu har jag och Felicia snackat lite om skolavslutningen.
så det blir antagligen grillning med massor av härligt folk.
Häng på ifall ni vill väl? :D


Jag har tråkigt, och saknar min pojkvän.

nu har jag helt sjuuukt tråkigt. och inte finns det något på tv heller, det är tråkväder alltså är jag inte särskilt taggad på att gå ut, utomhus. jag var just så desperat att göra något, att jag skickade iväg ett sms till karro med en förfrågan om hon ville komma till stan och motionera med mig. är jag sjuk? feber? svininfluensan? näpp. ingenting.

och så får jag inte träffa min pojkvän på jättelång tid.. okej, tisdag. men ändå! han ska vara lååångt bort, i ett helt annat land. jaja. jag saknar iallafall honom redan! <3

jag har absolut ingenitng att göra.. så nu ska jag äta min tredje glass för kvällen och se på all utomordentlig SKIT som är på tvn.

jag har tillochmed hunnit sett på ice age 2, men gick tiden fortare? inte särskilt...



underbart!

jag måste, även att jag vet att ni inte vill läsa det här.

men det gjorde verkligen min dag. min pissiga jäkligt-ont-i-huvudet-dag vände på en liten sekund. för det första: jag gjorde inte historiaarbetet i onödan, jag får MVG i historia. det är så inte jag! men jag är galet glad för det iallafall! och för det andra: jag fick även MVG i svenska. vilket jag verkligen inte trodde efter nationella, som jag fick VG på på båda delarna. tack (jag vet inte vem jag ska tacka, min hjärna kanske?) för att jag är bra på att analysera och "läsa mellan raderna".

och självklart bidrog elias en hel del till min braiga dag. men det där med betygen vann idag.

Grillkväll.

Nu är jag precis hemkommen (säger man så ens?) från en supermysig grillkväll på strandpromenaden med min älskade klass. tänk att vi splittras om 7 dagar.. tragiskt!

bilder kommer senare, för nu ska jag sova. men har faktiskt sovmorgon till 09.50 imorrn,. tummen upp för den! :)

Fan vad jag tycker om dig! :D




är det någon mer än jag som ser någon likhet i de här bilderna? :D

du är grym! <3

aktivt liv.

jag har förresten börjat med mitt nya, lite mer aktiva liv. eller snart iallafall. jag och karro ska ta tag i latmask-kropparna och börja röra på oss. och det är liksom bara roliga grejor. asbra. slimmade i sommar, eller hur var det? ;) hahahaahah.


7 juni.

idag vaknade jag alldeles för tidigt för att vara på min långa sovmorgon.. jag skulle inte ha gått upp förrän om ungefär en halvtimme eller så. men men sånt händer. ikväll, imorrn kväll och på fredagkväll jobbar jag. klirr i kassan, eller hur man säger. det är bra. för jag har inga pengar... inga alls faktiskt. och jag har inte ens ett kort att ta ut pengar med. så ja, det är skitsamma vilket som faktiskt.

och boxningen.. den måste vi vänta med tills i augusti :( typiskt! jaja. den som väntar på något gott...

annars då? någon gång den här veckan (lutar åt tisdag) så ska klassen iväg och grilla tillsammans. mys!

och elias kommer vara borta större delen av den här veckan, vilket suger! ikväll och imorgon, och sen fredag kväll - måndag eftermiddag. jaja. jag får försöka överleva ändå..

sen så måste jag faktiskt kila ut till sommarbetet någon dag och hälsa på min älsklingsknäppis. :) <3

och så har jag kommit på att jag bara hinner få min "lilla" lön innan vi åker till barcelona. katastrof! jaja, jag kanske kan få låna lite av mamma och pappa... annars får jag verkligen köra på lågbudget... fan. men jag hinner ju få en liten lön i juni för allt jag har jobbat i maj vilket är fem kvällar. och sen juli, vilket är någon kväll och förhoppningsvis 1½ vecka vanligt jobb. jaja, jag får se när jag får mitt schema, men min "stora" lön får jag ju inte förrän i slutet av augusti, typ lagom tills vi har kommit hem. haha, jaja. skitsamma. det ordnar sig alltid.

och idag lär jag få göra min matteredovisning i skolan. suger as! men det får gå. jag får ju ändå bara ett vg i matten så det spelar ingen roll ifall jag gör jävligt dåligt ifrån mig...

taggad.

haha, det här är sjukt. men jag är galet taggad på min nya inriktining i livet. sen om det passar mig, det återstår att se. men, HAHA.


Jag har haft ett liv.

okej, dålig uppdatering. så nu kör vi en kort sammanfattning.
-skola
-klar med typ allt i skolan, så YEEEY åt det.
-myshelg hos älsklingen
-attackerad av fiskmåsar
-höll på att trampa på en galet söt fiskmåsunge.
-gått i gegga med sandaler
-hoppat över brännässlor
-har kommit på en ny knäppisidé och är fett taggad
-(ang föregående) jag ska börja boxas, karro också för den delen. HAHA
-browniesbakning
-filmtittande
-solande och massor av ny-upptäckta fräknar.
-är en bitterfitta i sömnen, tydligen. ska man lita på pojkvännen som sover bredvid? kanske.
-åkt bil för första gången med elias. duktigduktig!
-återupplivat min allmänt otekniska pojkväns ipod.
-myst med härlig musik
-kollat på barnbilder. SÖÖÖT!
-haft det allmänt underbart, och levt livet helt enkelt.


lite mer skolsnack.

jag är bara tvungen att säga att JAG ÄR KLAR MED MIN HISTORIA!! den landade på 12 sidor. haha. crazy.

så får jag mvg i gympa. vg i engelska. mvg i italienska. det är väl det jag vet. jo, vg i svenska och antagligen i fysik också. sen är historian och matten osäkra. jaja, det känns ändå acceptabelt.

snart.snart.snart.

jag är näääästan klar med mitt historiaarbete. lite mer analys (tror jag, får se om jag kommer på något att kommentera. haha) sen är det äckelsammanfattningen som ska skrivas. huuu. men sen, sen, sen är jag klaaaaaaar. då ska den skrivas ut och läggas ner i väskan.

så ska jag bara göra matteprovet imorrn. fyihelvete. jaja, det går som det går. och jag försöker intala mig, och berätta för min hjärna att "VG är inget dåligt betyg...." men i matte, för MIG är det de... tyvärr. jaja. jag får väl nöja mig med ett vg ifall det slutar på det viset. men jag har imorgon på mig. hoppashoppashoppas.

och mattefördjupningen är klar. eller den ska ännu redovisas, men jag har kommit på lösningen. eller ja, något liknande iallafall.

men sen. förstår ni. sen är jag fri. imorgon är jag fri. ingen mer press, ingen mer tung sten i hjärtat, ingen klump i magen. bara en STOR avundsjuka på de lyckliga treorna.

nej, historia. bli av med skiten nu.

Era jävla idiotjävlar. ge tillbaka mina grejer!

varför just MIN kamera, MITT körkort, MITT mastercard, MIN ipod?
innuti MITT skåp? i MIN väska?
jävla idiotjävlar. gå och dö, eller ge tillbaka mina grejer.



och ser någon en svart kamera, eller en lite äldre silvrig ipod som det tillockmed står "sofie johansson" ingraverat på baksidan, eller mitt körkort, eller ja, ni fattar. slå ner dom och ta tillbaka mina grejer.

 

JAG HATAR ER!!!!

update: jag kom just på, mitt usb är borta också. så varsegod era jävlar nu får ni några finfina skolarbeten också. enjoy! och tur för er att det inte var något viktigt där, som jag bara hade där. för då ni, då hade jag blivit ännu mera föbannad än vad jag redan är.