08-12-28

här sitter jag och har astråkigt. även en liten underlig känsla i magen, men imorrn har det nog ordnat upp sig, hoppas jag.... Men nu sitter jag iallfall här framför min brors dator som jag har övertatt nu och ett tag framåt, eftersom han är på fastlandet, och jag behövde ladda ner lite album. så då tar jag den när han är borta ^^,
   gårdagen och idag har till största del spenderats med Karro, vilket har vart mer än trevligt. (Även mina föräldrar tyckte hon var trevlig xD). men iaf igår så åkte vi in till stan det första vi gjorde när hon hade kommit in till stan. Då inhandlades det en hel del kläder, fram tills affärerna stängde. då tog vi bussen hem, käkade lite, snackade lite skit, och sen gick vi bort till alex, som bor bort från P18 (pekandes mot P18), och i en betongklump med dörrar och fönstrar. förstår ni vart det ligger? inte jag iaf, men karro visste, så fram hittade vi tillslut. Väl där så hittar vi alex, hanna, jakob och niclas uppflugna i soffan framför Harry Potter med massa godis och chips. Så vi kollade klart på Harry, sen spelade vi jepordy och typ pratmakarna. där kom assköna förklaringar upp ;D
- En grön-sak som äter kött och har fjäll på ryggen.
- Om man ska förklara flygplan kan man göra såhär - Karro flaxar med armarana.
- Expandera - det blir större. börja med förkortningen på tillexempel, och sen ett svartvitt djur i Kina. - EXPONERA!
Och sen var det något sjukligt kul på mitt Karro och Niclas lag, som gjorde att alla tre låg ner och kved av skratt. problemet är bara den att vi kom aldrig på såhär i efterhand vad det var som var så kul. Sen var det hem, och sedan sängen.

I morse vaknade jag o karro, såg på varandra skrattade lite, sen la oss ner igen och sov några minuter till. Sen var det att göra sig iordning fort, och sedan in till stan igen. Vi hade kollat igår vilken tid de öppnade, och båda två hade sett att de öppnade kl. 10. så vi hade kommit fram till att det var lagom om vi åkte in till stan till elva. så klockan elva var vi på plats, men då visade det sig att allt öppnade 12. så vi gick till obs och satte oss på skoavdelningen på varsinn pall... (?), när klockan var 20 i tolv kom vi fram till att vila och MQ var öppet eftersom det kom folk med sådana kassar, men nejdå det var fortfarande stängt, så vi satte oss på den s.k. fjortistrappan i typ 5 minuter innan karro kommer på att vi faktiskt skulle kunna gå till donken en liten stund. sagt och gjort, vi satte oss där med en glass och en colá. Pricken över i'et var iaf att vi hamnade breve tre stycken wannabe-fjortisar, som vi hade redigt kul åt. Sen var det dags att gå o inhandla lite mera kläder.

Det har faktiskt blivit en hel del kläder, för ytterst lite pengar. (har inte räknat ihop hur mycket det har blivit, men det är ju inte över 2000 iallafall!)
-Jeans, Diesel
-Tjocktröja
-Två linnen
-Vit oversize tröja
-Svart..tröja av ngt slag
-Gul tunika
-Geléinlägg till högklackat
-3 par trosor
-Tights
tror det var allt, men är inte riktigt säker :)

08-12-27

nu sitter jag här o väntar på att karro ska anlända till allégatan. men hon är ju så seeeeeeg! ska nog gå o äta en mozartkula sålänge ^^,

och HAHAHA vilket misstag jag gjorde igår, XD
och helt sjukt kul hos frida tsms med lis igår :D

08-12-27

var inne på stan idag för att köpa den där "dåliga" mobilen, men så var den såklart typ helt slut, de har typ tilloed slutat sälja den, så jag riktar in mig på en annan, lite bättre, walkman. men då är den sjut i lagret så då var jag ju tvungen att vänta ända till måndag på den. så jag åker hem, och då har mamma kollat på internet och hittat den myyycket billigare på ngt ställe, så nu har jag beställt den, så den kommer väl om ett tag, överlycklig är jag :D fast nu har iofs vibrationen på min mobil startat igen. men skitsamma, jag behöver lite omväxling i livet nu ;D och helt klart en mindre mobil, så nu är den snart påväg mot gotland :D



här är den :D
  

08-12-25

och hörrni!! det är ju SNÖ ute!

08-12-25

Julafton var supermysig, kollade på Kalle ANka med hela familjen, sedan kom släkten. alla uton två kusiner. (den ena i australien och den andra på fastlandet med sin fru o barn typ.) men det var kul o träffa dom andra, kusinen som kommit hem från tyskland, och den andra kusinen som kommit hem ifrån finland!, och min farbrors historier som slår i princip ALLT. Toppenmysigt och fullt av julmat o julgodis! sen fick jag ju lite mera julklappar på kvällskvisten. Mera pengar, resterödstrosor och badskum kanel och vanilj (?). sedan så avslutades kvällen med att jag ma o pa såg på armagedon. helt underbar film! jag grät flera gånger :)

idag har jag bara degat framför teven, sett på filmer som gått på tv:n. Richie Rich, Beethoven 4, Polar Expressen. sen ska jag se bröllopsfixaren ikväll om jag orkar. imorrn är det stalltjänst för hela slanten. fast jag ska in på stan någon gång under dagen, ska faktiskt inhandla en ny mobil. en fungerande sådan. inte någon toppenbra, knappt ens bra, men den kommer förhoppningsvis fungera, och det är det som räknas måste jag säga :D, sen kommer den antagligen vara rosa, vilket är lite som ett skämt. men det blir nog bra ska ni se :)

Juste, sen på lördag så ska jag med karro på rean, kommer bli toppenbra! Har ju saknat den filuren :)

Sen äre ju massor med annat folk jag saknar ju!
Elias, som har vart iväg i en hel vecka nu, och kommer itne hem förrän på måndag
Johanna som är iväg i Umeå HELA lovet
Ellen som är på fastlandet någon stans hela lovet
Ellen o Nicole som är här på ön, men som jag inte träffat.
Lisa och Frida som oxå är på ön men som jag heller inte har träffat
och sen alla andra som jag inte heller har träffat av olika anledningar.
Det här kan man ju summera med att jag typ inte träffat någon på lovet, och det suger ju!
Men det ska ordnas upp, lita på det!

God fortsättning! (har jag för mig att man säger såhär efter jul :P)

08-12-24

jag vet att jag inte skrivit på länge, men har varken orkat eller haft tid!
men nu vill jag bara tacka för alla fantastiskta julklappar jag redan har fått. kommer få typ två till idag, men annars har jag fått allt :)
- 120 säng
- Parfym
- iPod lurar
- sing-star skiva (egentligen hade mamma köpt den till sig själv, men hade slagit in den till mig, knäppa mamma xD)
- Pengar

sen vart det inget mera, men tack så jättemycket!! :) <3
idag är det jul för hela slanten. så,
GOD JUL ALLIHOPA!!

08-12-13

helkulig kväll med moster ;) det kan ju inte sluta med något annat än att det spårar ut.

"han skiter blod, och det kan ju aldrig båda gott"

"Där ser det så jäkla lyxigt ut, men när man själv försöker sig på det så blir det: ta den här döda högen med chokladklädd"

08-12-12

Jag, lis, frida, johanna och nicole ska på COLDPLAY! :D 22 augusti på stockholm stadion, första sektionen. UNDERBART!

igår var det alltså sävefest, var helt otaggad innan, och kände bara för o gå o lägga mig, men jag nicole karro och jakob går ner dit tillsammans. jag hittar snart elias i folkmassan, och kvällen blev helt fantastisk! :) någor som var mindre fantastiskt var att jag fick blåsor under fötterna av mina klackskor. men vad gör man inte då? :)

i och med att det var sävefest igår, så fick jag endast 4 timmar sömn inatt. så lucian på morgonen, och hela dagen i sig har vart skitseg. så när jag kom hem började jag må skitdåligt, så jag gick o la mig, så nu har jag sovit i ett par timmar och är i toppform, n00t ;)

Sen verkar det som om elias inte kommer ikväll... it sucks! tur att jag fick träffa han både igår hela kvällen, och på lucian imorse. välbehövligt!

därför tänkte jag att jag skulle sitta hemma och bara dricka te och försöka lindra min stackars förkylning. ;) blev ju värre idag. (jag tror inte att det hade något med att jag stog utomhus i ytterst lite kläder igår., inte alls xD)

förresten, sa jag att vi fick våra fula NV-tröjor idag? det fick vi iaf, och dom var redigt fula.

08-12-08

och det här blir jag bara ledsen av, coldplay kommer typ stämmas. pga sin bästa låt någonsin råkar låta lite som en annan. tragiskt om du frågar mig.. :(


08-12-08

värdelös redovisning från mig o nicole idag. (sorry nicole!) men men vad kan man göra om man går igånom det för första gången typ en timme innan redovisningen? ;), aja. Sen efter skolan så blev det en supermysig tur på stan med johanna. :)



får bara såna sjukt underbara minnen av den här :) <3

08-12-06

skumt, underligt, VIDRIGT , helt jäkla sjukt äckligt! det är bara förnamnet.
Som ni alla kanske redan vet så åkte jag lisa och frida ut till martebo än en gång igårkväll för att den här gången fakltiskt hitta till rätt ställe. Vi alla tre var nog väldigt skeptiska och kände att nae vi kommer nog få sitta här i en timme utan att se ett skit. men ack så fel vi hade. om vi bara visste redan när vi kom dit hade vi nog åkt iväg på en gång. men vi visste ju inte, så vi åkte in på den lilla skogsstigen och körde fram dit man skulle. efter ungefär fem minuter efer att vi hade stängt av bil-lyserna så ser vi ett litetlitet lyse långt bort som rörde sig lite underligt. det var ungefär lika starkt som ett cykellyse, men det kan omöjligt ha vart ett cykellyse eftersom det var alldeles för högt upp från marken för att det skulle kunna vara en cykel. efter en liten stund så försvann det bara ur tomma intet. visst, den delen var inte särskilt skrämmande. Hade vi bara fått se det hade vi nog inte haft riktigt hög puls fortfarande när vi kom hem, inte heller att alla var nära till gråt på vägen hem, inte heller skulle alla muskler vara på helspänn när vi var hemma i sängen igen. Men efter att vi hade sett det lilla ljuset så satt vi kvar i mörkret i typ 45 minuter innan vi kom fram till att vi skulle åka hem igen. när vi har backat och krånglat en stund så börjar vi köra väg på den asgropiga vägen. vi kör väl ca 20 km/h, fortare går inte pga alla gropar.

helt plötsligt. så skriker lisa ut att "ser ni ljuset!?" och då var det en skylt framför oss som reflexerna i skylten reflekterades i billjusen. så jag o frida sa bara lugnt att det är bara en skylt lisa. "SER NI INTE LJUSET!? BAKOM!!" får vi som svar, så jag o frida vänder oss om och ser mycket riktigt ett ljus som kommer emot oss med sjuk hög hastighet. "NI SER VÄL OXÅ LJUSET!?" upprepar lisa ett antal gånger igen, och helt klart, vi såg det. Det här ljuset var ungeför så starkt som ett billyse, men precis som det andra ljuset så var det här oxå för högt upp över marken för att kunna vara ett billyse, och så gick det oxå för sjukt jäkla fort för att det skulle kunna vara en bil. vi körde i 30km/h och det var liksom maxat för den vägen. och det ljuset närmade sig så sjukt jäkla fort. (vi jåämförde det sedan med när man mötte bilar när vi körde i 90 och de vi mötte oxå körde i 90 och då gick det itne alls fort om man jämför.) sen helt plötsligt så försvinner bara ljuset. det är bara helt borta.

Vi kom fram till att man fick känslan av att det försvann när vi kom, och sedan jagade iväg oss. en känsla som sa "försvinn härifrån och kom aldrig mer tillbaka!!" och precis, jag kommer då aldrig mera åka ut dit igen!
    Sen kom ju alla tankar om att "vad hade vi gjort om vi fortfarande stog med nosen på bilen mot ljuset och det kom i sådan fart mot oss, vad hade vi gjort om det hade kommit ifatt oss?" nej USCH säger jag bara!!!

08-12-04

nu är jag hemma, och har astråkigt, gissa vad man gör då? jo sätter sig vid datan :P ikväll ska jag jobba, fast jag verkligen verkligen verkligen inte orkar. hu! men men, vad gör man inte för lite pengar liksom ;).

juste, höll ju på o glömma! jag o nicole käkade på dessan idag. supergott, som vanligt! :) sen så träffade jag på frida i matkön, snacka om att det var länge sen man snackade med den filuren! tråkigt att det var så länge sen, men väldans trevligt att höra hur hon har det nu o så ju :D

nääe, nu ska jag lägga mig i sängen med ett glas o'boy och en lussebulle :D kanske sova någon minut, skulle verkligen behövas! ;)

08-12-04

nu sitter jag i biblioteket i skolan, meningen är att jag ska göra klart mitt religionsarbete. men jag kände verkligen för att göra ett litet avbrott här. idag börjar vi egentligen 12,50 men jag var i skolan 08,00. woho. men jag o nicole har iaf fått vår so-presentation klar. :D sen så kanske det är dags att fixa min religion nu, så slipper jag den sen. vore iaf väldigt skönt.
väldigt meningslöst inlägg, men men skit samma,

08-12-03

nu har elias precis lämnat allégatan. eller kanske itne precis, men för sisådär två timmar sen. jag kan verkligen inte påstå att vi gjorde mycket, för vi gjorde inte mycket alls. men det gör ingenting, det var supertrevlans ändå :) och på köpet får man en såndär superhärlig känsla i magen som sitter kvar i flera dagar! :) <3<3

imorrn har vi bara en lektion, svenska. som förövrigt börjar 12:50. men det betyder inte att jag får sovmorgon. jag ska vara i skolan 8.00 som vanligt. om inte lite tidigare tillomed. jag o nicollboll ska fixa vårt so-arbete. mycket viktigt faktiskt!! så det är bara att masa sig upp. men jag funderar på o bara ha mjukisbyxor och morgonfrilla. alltså vakna 7.15 för att se julkalendern, och sedan bara gå upp, slänga på sig kläder och gå iväg. låter som världens bästa idé i mina öron :D

nej nu ska jag gå o se greys anatomy, och sen är det dirty sexy money. efter det är det bums i säng för min del.

08-12-02

nu har liksom december börjat. hur fort har inte de senaste månaderna gått liksom!? men nu är det iaf december och julen närmar sig med stormsteg! har bara köp en julklapp av fyra. sen vet jag en halv julklapp. sen har jag inte den blekaste :P och julkalendern. HAHA! Henrik Dorzin med äggskal på huvet. typ klockren ;D

och nu är det plugg som står på schemat igen. vi har typ massor med plugg, men ändå ingenting, samtidigt som det är hur mycket som helst. klura på den ni ;)