mot själsö

nu kilar jag iväg till min pojkvän över natten. underbart! <3
JAG ÄLSKAR DIG! <3

kaaaaameraan.

den lär ju inte hinna komma innan helgen.. jag som har suttit ihop med min mobil hela dagen idag, och hoppats på att det skulle komma ett sms som skulle säga till mig att min kamera äntligen hade anlänt. den borde faktiskt ha kommit idag, eftersom den var i stockholm igår tidigt tidigt på morgonen... men jaja. jag får väl vänta till efter helgen dåra. :( typsikt.
Jag som hade gjort upp planer, och dejter tillsammans med min kamera i helgen. men men.

just nu.

nu är min kamera i stockholm, så jag hoppashoppashoppas att den hinner komma till gotland tills imorrn. 3-4 dagar sa dem. imorrn är det 3e dagen. så ja, vi får hoppas. jag hoppas iallafall. för då kan jag terrorisera elias med den hela helgen, sitta och exprimentera hela helgen, och sånt där bra.


men nu måste jag borsta tänderna och sen kila iväg till Maja och se på film med lite folk. Bara jag hittar dit så.. haha, men det löser sig. "bara du inte hamnar i kina" som maja så fint uttryckte det. sant säger jag.


nej, nu måste jag dra. heeerå.

...

nu vill jag ha min kamera, åka till lisa, träffa tjejorna, vara massor med min pojkvän, sova massor, ha sommar, åka utomlands, veta vad jag ska göra efter studenten, ta studenten. ja. jag kan nog fortsätta i evigheter, men det var nog allt jag ville säga för tillfället.

"marias sommargryta"

... jag kan prata om hur det är att vara en osäker tonåring, och hur det är att vara lång...

sjuk grej.

förresten, måste berätta en sjuk grej. jäkligt komiskt faktiskt.

jag och elias fick i uppdrag igår att åka in till stan och handla lite åt hans mamma. Och då ska typ Elias moster komma ner till ön nu de närmaste dagarna, och hon har en lite bebis. Alltså, jag och elias går och köper blöjor. wierd känsla det dära kan jag säga. och blickarna från allt folk. varenda blick sa "dom där två är alldeles för unga för att ha ett barn". haha, sjukt. men det sjukaste var att elias även köpte snus när vi ändå var i affären. Och gissa vad? första gången någonsin han inte behöver visa leg.

så alla minderåriga därute, köp blöjor samtidigt ifall ni vill köpa snus.... HAHAHA! sjukt.

looov.

Åh vad jag älskar loov! Helt underbart. Någon behöver bara berätta för mig att jag har lov, så kopplar min hjärna och kropp ifrån på noll och ingenting. Det är helt galet skönt, men lite jobbigt också, för jag orkar inte göra någonting alls. Hela helgen har spenderats med min underbart fina pojkvän, först hos mig, sen hos han, och sen hos mig igen. Jag har två hem nu för tiden. Jag känner mig nästan mer hemma hos honom än vad jag gör hos mig.

Så idag ska jag helst ta mig iväg till stallet innan kvart över tre, då jag ska jobba lite i två timmar. brabra. pengar behöver jag. i massor! (eller, vem behöver inte pengar i massor, typ jämt?)

Nej men iväg till stallet tycker jag att jag ska ta mig iväg till, jag har ju inte vart där på hela helgen juuue! plus att jag ska sälja lite grejer, och måste då ta kort på lite grejjs jag har i skåpet. Hoppas jag får allt sålt, jag använder det ändå inte, och då ligger det ju bara och tar plats, så då kan ju lika gärna någon annan använda sakerna, tycker ju jag dåra.

Så om någon är intresserad av en blå victor hugo-kavaj, ett hoppspö, blåa fleecelindor eller en svart lädergrimma, så kan ni hemskt gärna få höra av er till mig!

Annars då? jo , jag har i princip bestämt mig att jag ska köpa en systemkamera. En nikon D3000. Jo, men jag har nog bestämt mig, det har jag. för pengarna har jag. (tjänade ju 500 spänn igår bara sådär, på egentligen ingenting alls. bra av mig där.). Nu ska jag egentligen bara ta tummen ur arslet och beställa den, svårare än så är det ju inte..

Boka båtbiljett borde jag göra nu också, kan ju faktiskt göra det nu, när jag ändå kommer ihåg det menar jag. Och jag och Elias beställde biljetter till globen igår. (jaa, jag var tvungen att berätta för honom...) så vi har superduperbra platser, och vi kommer se allting i väldigt nära perspektiv. najs. hoppas djurgården vinner också, annars blir jag ju fan ledsen.
fin :)
förresten så är det jul snart. nästan exakt två månader. sisådär minus en dag bara.. ;)

NSFJL

vi är fortfarande samma människor, sjuka, puckade, galna, och alldeles underbart BÄÄÄÄST.
Januari 2008
Augusti 2008
Augusti 2009
Augusti 2010
innan 2008 vet jag inte ens om vi existerade.. tror inte det, inte liksom VI.
men jag tycker iallafall att jag kan se liiite skillnad från januari 2008 och augusti 2010.. eller? :)

kom inte och säg att min häst inte kan hoppa!

haha, jag kollade på bilder från förra helgens tävling. och herregud vad hon hoppar! se själva.
inte direkt bästa kvalité, men ja. ni fattar poängen. hon är fiiiiiiin :)

2 år, 1 månad

jag vet att det egentligen inte ens är värt att nämna, nu får jag nästan börja räkna typ halvår. för det här kändes nästan lite töntigt. haha.


men något som inte är töntigt är att du är underbar, och JAG ÄLSKAR DIG!!

TREADAG.

grymt. hysteriskt roligt. jag har haft skitkul. och jag älskar att jag inte orkade äta lunch för att jag hade ätit så mycket godis på förmiddan, och jag älskar att vi har megahåla på torsdagar. najs. Går nog inte att beskriva med ord, så här kommer en bildbomb (åh vad jag älskar bildbomber! :D) från dagen, det är ett par bilder, bara så ni vet. (och ja, här kommer det nog lite mer hemska bilder än vad som ligger på facebook, så håll för ögonen om ni inte vill se)

Alex var Aladdin, och hade världens jobbigaste hatt, som jag fick ansvara över att den satt på, hela dagen. hah!
se vilken äcklig typ vi hittade på mattelektionen.. Men alex var lika glad ändå!
sen kom tuffa Legolas och hälsade på. coolt!
Maja kom gåendes förbi som Charlie Chapplin.
frida var glaaad.
men sen kom den där äckliga typen förbi och då var det inte lika kul längre...
hannicka hade lite svårt att äta med sina scissor-fingrar. karro bad henne även att klippa hennes hår när hon ändå var där. najs.
här har vi en del av det kaosiga gänget. och jag blev överfallen av den där äckliga typen. usch. (hade kortet blivit taget en halv sekund senare, hade man sett chocken i mitt ansikte...)
BRÖDERNA FLUFF! klockers.
alex drog den älckliga typen i håret, och var glad över det.
tuffa starwars-typer hittade vi också.
en glad karlsson, och en dryg cruella de vill.  (egentligen två söta karlssonar. haha!)
"gör en snygg pose". okeeeeej.
finn hade ätit lite för mycket popcorn...
hmm, marshmallowstävling. sjukt!
den där äckliga typen kom äckligt nära. uuuuusch.
scissorhänderna och ett tyst lamm. huu.
oh yeah. men där är ju den där äckliga typen bakom mig igen. fyy.
såhär taggade var vi innan astronomilektionen, efter att ha flummat runt en hel dag och ätit gooodis.
och SÅHÄR ser man ut efter lektionen.... huuuuuu.    (bjuder förresten på den här hemskt äckliga bilden.)

Finaste F.

Fan. varför ska det vara såhär för? "sluta på topp" har jag hört, men jag vill inte sluta på topp. jag vill fortsätta på topp.

lagom när det går hur bra som helst och allting klickar, då ska hon bli tjockis, och mamma, och jag ska ta studenten, och det finns inte längre något vi.

jag vill inte sluta, men jag vill inte heller fortsätta utan henne. min finaste. och min bästa vän.
älskade finaste bästa vän! <3

treadag.

jag tror i princip alla treor på säve taggar inför treadagen på torsdag.
det kommer bli grymt, och helt sjukt gaaalet.


själv taggar jag upp med att knåpa på min outfit. det är fortfarande många saker som ska fixas ihop innan jag är klar. men det ordnar sig. nu måste jag ha hjälp av min mamma, annars kommer jag aldrig någonsin fixa det här. haha. mamma, kom hem och hjäääääälp mig!

nej, nu ska jag ut och spraya lite mer på min blivande piska. haha. shiet.

antingen kommer det att bli grymt, eller så kommer det bli världens flopp... jaja, kul lär det väl vara oavsett. haha. (jag syftar på min outfit alltså.)

otippad kväll.

igår-kvällen var jäkligt otippad.
askul hemma hos frida med en massa gamla vännor.
och sen skulle vi gå ner till hp, vilket tog en evighet.
vi kom inte ifrån frida förrän framåt halv ett,
sen var vi inte nere vid hp förrän vid typ tjugo i två.

så kände några av oss att det inte var någon idé att gå in,
så det var bara att vandra tillbaka upp mot stan igen.
haha!

sen kilade jag hemåt och mötte upp min pojkvän.
och han är ju så galet underbar. så mysig natt blev det ju såklart!
idag har vi bara segat i sängen hela dagen.
jag har även pratat lite med liiisa.
och HON KOMMER HEM I HELGEN!!!!! :D
så då blir det crazy niiiight! mhm!

jag fick med mig julia alice och viktoria på friskis idag, yey!
sen har jag ätit "världsarvskaka". haha. gott!

men nu saknar jag min pojkvän, så jag tror jag slår honom en signal.
sen får det bli direkt ner i sängen efter det,
jag är helt gaaaalet trött.
Sovgott!

fullt ös ikväll alltså.

det kommer bli en bra kväll i kväll, det säger jag bara.
och jag är redan färdigsminkad. klar alldeles för tidigt? eeeh ja!

JAG VANN!!!!

Jag vann! jag och min fiiiina fiiiiina Frances, vi vann! Så nu är vi återigen KM-mästare. känns bra i hjärtat. :)
och tack för hjälpen joel. tacktacktack!




Jag är så glaaaad. Men samtidigt bränner tårarna under ögonlocken... Det känns som ett hugg varje gång jag tänker på det, att inom snar framtid så kommer det inte att vara du och jag längre.. fan, nu började jag grina också.
det är så inåtihelvete jävla jobbigt!