soool

ska bara säga att jag hatar fräknisar ^^,


saknar er enormt, ni vet vilka ni är <3

KROATIEN, UNDERBARA KROATIEN

guu, jag verkligen ääälskar det här landet !!! :)
30 grader i skuggan pa land, och 25 grader i havet,
alldeles lagom om ni fragar mig !!!
det enda som fattas är mina lladeles underbara käraste vänner, de är de jag saknar mestast i världen nu!
lyckades tillomed snika at mig ett halvt använt telefonkort av pappa idag, o lyckades skicka iväg eett samtal till julia,
kort, men jag lyckades iallafall fa höra hennes röst, och att hon har det bra, TROTS hennes halsfluss.

det har verkligen vart sol här varje dag, fran mogon till kväll och man sitter i linne och kortbyxer klockan elva pa kvällen,!!,
näe nu ska jag inte sitta här o babbla en massa skit.
saknar er alla, ses den 1 juli för da kommer jag hem


FLYG FLYG FULA FLUGA FLYG

ja, imorron då är det dags.
imorron åker jag till sthlm för att sen på söndag åka vidare till Kroatien ! :)

jag kommer sakna er alla så sjuuukt mkt !!! :(
ska tänka på er varenda dag ! ^^,


kommer hem den 1 juli !

image78
mmm, looks wonderfull

SKOLAVSLUTNING

kände att jag  var tvungen att skriva lite här innan jag går o sover!
   den här kvällen har varit en sjukt rolig kväll.
inte bara att det är skolavslutningskväll, utan jag umgicks med de jag verkligen gillar allra bäst!!!
vi kom till skolavslutningen övade med kören. (aldrig mera kör!!!)
   sen när alla hade kommit så stog vi o pratade med dem o lite sånt..,
sen så gick vi till klassrummet och fick våra betyg., blev faktiskt riktigt nöjd :)

efter det så tog vi en massa sjuka bilder, hoppas att jag får dem av matilde o tessan snart :)
jag verkligen ÄLSKAR min klass, kommer bli svårt o splittras från den sen i nian,
men nuu tänker vi inte så, jag har fortfarande ett heelt år, ett förhoppningsvis as skojj år, kvar tillsammans med dem :D

efter vi sagt ha en bra sommar till typ alla, så gick jag, julia, matilde, frida, angelica o hannica ner till packhuskällaren,
där vi alla beställe nachotallrik :) vad enformiga vi är :D hahaha.
men men, när vi ser hur mkt det är så kommer julia med sin alldeles puckade, men skiiitroliga idé.
- om man äter upp ALLT på tallriken så bjuder de andra den på glass sen.
alla var med på det så vi började äta.,
och jag kan stolt, men med en mycket full mage, säga att jag åt upp hela min tallrik.
matilde åt oxå upp hela sin
julia var på god väg, men inte riktigt.

när vi ätit upp allting så går vi runt lite för att skaka ner maten i magen :P
träffar lite folk, men det är verkligen skiitkallt, så jag o hannicka börjar vandra hemmåt vid ungefär 11.
hannicka har verkligen såna dära konstiga kommentarer
- "asså igelkottar har typ mkt längre ben än det ser ut som, de går bara med krokiga ben"
- "har du hööööört hur igelkottarna låter när de parar sig? tyyp som när två katter bråkar"
- "antingen är det två katter som bråkar, eller två igelkottar, ELLER en galen hannicka som springer omkring"
hahahahaha

sen måste jag tillägga att det var så pass kallt att vi aldrig åt ngn glass,.!




på lördag åker jag till stockholm,
och sedan på söndagen vidare till kroatien ! :)
kommer sakna er här hemma !!!

SO-SKIT & BRÄNNBOLL

jaa idag, den sista dagen innan sommarloov !! :)
men det är ju inte direkt den finaste och varmaste dagen för sommarlov.
men det blir ju sommarlov ändån ^^,
huvudsaken är väl att man har trevligt antar jag ?

idag så började dagen med att julia ringer o väcker mig., tack. annars hade jag försovit mig XD
men sen så ringer hon iaf o sägar att jag är förståndshandikappad o massa sånt XD
sen måste iaf jag agera "rädda matilde så hon inte kommer försent" - person .
tyckte att jag var riiktigt bra på det asså, fick inte tag i ivan, o inte i hannicka.
men det löste sig ändån!., matilde kommer o knackar på hemma hos mig
och vi går till hannicka o tigger lite skjuts.
    sen får jag genast brottom., klockan är prick 8, och jag skulle hämta frida prick 8.
så jag kommer lite försent till frida, men vi hinner till almedalen i tid iaf. :)

väl nere i almedalen så träffar vi julia, väntar några sekunder sen så kommer matilde i full fart tillsammans med hannicka, så var hela gänget samlat :D
   säger bara några små saker om so-vandringen, den var skiiiit trååååkig , vi fick 5 rätt av 10.
och att vi är bääst på att gissa kungar som heter oskar :D hahahaha.
5, 7, 10, 16, 17, 3, jaaaag veeeeet !!!! FÖÖÖRSTAAAA.

sen när vi var klara så samlade vi ihop alla pengar vi kunde få tag i , och allt räckte till varsin glass.
nam nam,.
vi hade iaf 3,5 timme kvar innan vi skulle spela brännboll så vi åker tillbaka till skolan, där vi går till signalen.
(jag, julia, matilde, hannicka, frida, angelica, ivan, martin, mattias o hardinge)
när vi går ifrån signalen så tappar vi hannicka o martin, fråga mig inte vart de tog vägen, för det vet jag inte.
men iaf så vandrar vi hem till mattias, allihopen o tränger ihop oss i hans rum.
   haha., jag verkligen älskar min klass, ni är skiiiiit rooooliiiigaaa :D :D :D
jag, frida o hardinge kommer fram till att vi är hungriga , så vi säger att vi ska gå tillbaka till skolan o äta.,
så alla utom mattias hänger oxå på.

"sofie,matilda, frode kom 2a i no-cyklingen" HAHAHAHAHAHA

    sen iaf så sätter sig jag, julia o frida på gräsplanen där vi senare ska ha brännboll.
vi får för oss att sova :D; haha, ligger ner några sekunder, sen tittar vi upp "vaad häänder?"
haha, sen blir det godisregn^^, haha.

när det väl ska börja med brännbollen så upptäcker vi att en stor del av vår klass är borta, men vi gör vårat bästa iallafall :D
asså, det går inte o förklara, men shiit jag hade verkligen kul:D
haha. jag verkligen triiivs med er :)
man mååste verkligen våga bjuda på sig själv, annars så står man juh bara där som en o annan torrboll:D
- frida när hon sitter på alla fyra o fångar bollen, fast hon inte ens vet det själv.
- jag o frida ska fånga bollen o ramlar ihop i en stor hög.
- julia ska fånga bollen " JAAAAA JA JA JAAAAAAAAAAA!!! neej"
- och när jag, julia o frida ska fånga bollen men ingen av oss tar den. "springer runt som yra höns"


nu ska jag väl börja fixa lite grejjer, skolavslutning ikväll vid sju.

ska till packhuskällaren & glassmagasinet med julia, matilde, frida, hannicka o angelica efter skolavslutningen :)

NO-CYKLING

idag var det då NO-cykling på schemat.

jag, julia, matilde och frida bildar ett team,
jag säger bara att vi är grymma!! :)
tre tio poängare o typ tre nio :), vi är riiktigt braa!!
orkar inte skriva något detaljerat,
förutom att jag hade jättekul, vi cyklade grymt långt,
vi var sjuukt bra, OCH att jag gillar er väldigt mycket!


nu ska jag snart börja laga lite mat, o sen vidare till glassen!

ORIENTERING

ännu en helsjuk dag :)
men dagen börjar faktiskt inte där.
 
hämtar upp frida med moppen och vi åker ut till Ica Maxi, kommer dit 09.50 typ.
ska träffa julia och matilde där 10.00.
tio över tio så tycker vi att vi väntat tillräckligt, så vi ringer iaf till matilde,
hon svarar inte, så vi testar att ringa till julia.
   julia svarar iaf, men säger att de ínte ens åkt hemmifrån ännu,
varför då?, joo. matilde har försovit sig, någon som är förvånad ?
det var iaf inte jag och frida., så vi satte oss på en bänk utanför maxi, o väntade.
   när de äääntliigen kom så hade jag o frida suttit utanför maxi i 40 minuter XD

vi går iaf in och köper det vi ska ha,
en ramlösa & ett kakpaket, det fick räcka för min del.
säger bara, att jag är bäst i världen på o hitta kakorna :D
hahaha.

vi kommer precis i tid till svaidestugan - till orienteringen
där lämnade vi bara av våra grejjer, sen bar det av ut i skogen!! 
jag, frida, matilde & julia var ett suuper team.
var vilse i ungefär en halvtimme innan vi fattade vart vi var ngn stans.
trodde vi var på ena sidan av kartan, men var tydligen på andra sidan XD
   vi hade ingen aning om hur vi hade gått, men dit kom vi iaf,! :)
HELmysigt att gå runt där i skogen, o bara snacka lite skit, med dem jag gillar allra bääääst :)
      men iaf jag o frida fick ihop hela 95p. tyckte det var riiktigt starkt jobbat faktiskt :D

när vi först hörde att det skulle vara orientering, så var det bara, ohhhhh nooooo!
men det var faktiskt riktigt roligt, tävlingsmänniskan i en kom verkligen fram :D


när vi har virrat klart i skogen så tar sig nästan hela klassen sig till kalkbrottet där vi BAADAAR !!
  haha min klass är verkligen sjuukt rolig :D
frida, hittar en fiskelina med en krok på som hon, ivan o martin försöker fiska med.
men jag har verkligen haft jättekul idag!!


image77


SOMMAR SOMMAR SOMMAR

... underbara sommar !
, nu har den verkligen kommit,
20grader redan på morgonen .
   det kallar jag verkligen SOMMAR



image76


6 DAGAR TILL SKOLAVSLUTNING - 9 TILL KROATIEN


ja idag. as skön skoldag!!
no:n - lämnade in böcker o satt o prata
so:n - satt o prata
spanskan - beting (spela kubb)
matten - städade ur skåpen
gympan -  var inte med för att jag var o kollade på studenten! :D

efter skolan så träffade jag johanna, och vi gick till säves fotbollsplan
där alla studenter gick ut :P
träffade typ halva min släkt.
sen så kollade vi på när typ alla gick ut.
aas varmt så man typ dooog.
så när min kusin ÄNTLIGEN kom så var vi lagom döda.
så vi gick nästan direkt efter att jag hade gett  mina blommor till adam !

så vi cyklar hem till mig dricker lite cola,
sen cyklar vi vidare till stan, hittar avslutningskläder till johanna.,
sen så ser vi när alla studenter ska äta tårta,
då ser vi oxå Lisa där mitt i allt.
så vi står o pratar med henne ett tag,
sen cyklar vi hemmåt, byter om till stallkläder
och cyklar till stallet.

så rider vi ut hästarna till sommarbetet.
vadå att de vet vad som ska hända XD.
hahahaha. tur att vi var längst fram johanna & lisa ;D
rebecca var ju heeeelt dammig :D

sen så cyklar jag, johanna, johanna, lisa, frida, rebecca & joel till kalkbrottet
där vi såklart badar.
frida ; FÖRSTEN I ÄR BÄÄÄST (hon står med fötterna i)
så då kommer jag o bara ruuusar o hoppar i o ba; jag är bäst.
så kommer frida där o ba; nääe andra i är bäst.
din fjant XD haha :)





jag vill OOOXÅÅÅ ta studenten !!!!

THE SUN IS GREAAT!

idag underbar underbar underbar dag!
solen verkligen värmde :)
hmm, 23 grader i skuggan när jag åt frulle , precis som en högsommardag ^^,
det är sånt jag gillar!

det var från början meningen att jag skulle leka med julia en stund på
den hära nationalsdagen, men så blev det inte, :(
så jag städade mitt rum, o myste ute i solen med en kall läsk i handen istället.

senare så åkte jag bort till johanna och kollade på fotbollen.
hahaha, 5e målet, riktigt kul !
HEJA SVERIGE

VATTENKRIG - I LOVE IT

i söndags så.., ja på kvällen hade vi sommaravslutning, så det kom små barn XD
o så hade vi lite 5-kamp.
bara så alla vet; mitt och Nicoles lag vann :D

men när vi skulle grilla, så blev det vattenkrig.
jag o johanna mot Nicole.
det började med, egentligen vet jag inte riktigt, men nicole skvätte lite vatten på johanna
johanna tog en 'näve' vatten o hällde på nicoles rygg. sen var det inte så mkt mera med det,
men när jag o johanna hade ätit upp så ser vi världens chans ^^,
nicole står vänd med ryggen mot oss, så jag o johanna tar varsit glas med vatten
och går lite finurligt fram till henne o häller det över henne XD
    sen var det full fart, Nicole tar ett glas med vatten o springer efter mig, och jag
på något mirakulöst sätt hoppar ÖVER staketet på ridbanan :P
johanna fick nog minst vatten över sig,
och nicole mest ^^,

roooligt :D


GLASSGLASSGLASS

jeapp, nu har jag vart o jobbat.
vadå mkt saker att hålla reda på ^^,
130 kulglass-sorter
20 strössel
10 såser, o fem tusen saker till :p
ikväll, ruuligt värre, hoppas jag iaf ^^,

image74

YEY

jag måste bara skriva det här innan jag ska sova XD
vid typ 23.30 så ringde ciffe, som var i ngn stuga mitt ute i ingenstans tsms med robin o alex.
så jag pratade med dem i tele, eller egentligen bara ciffe, men ändån.
pratade med dem fram till nu, 01.00. XD. haha,
så jäkla kul. man hör knappt vad ciffe säger för att robin o alex står o vrålar i bakrunden till tomas ledin o nordman XD HAHAHA. så jäkla kul o lyssna på :D
tror nog nästan att jag fick tinnitus.
först så la ciffes mobil av, så jag ringde upp till robins mobil, så pratade jag med ciffe ett tag till innan robins mobil oxå la av:P, haha,.

GUL POSTMOPPE & TANDEM.

den här dagen., jaa, den här dagen.
plugget orkar jag inte prata om, så det struntar jag i att prata om idag.

efter skolan så åkte jag hem lämnade av lite stuff, sen så åkte jag vidare till johanna
hämtade upp henne och vi åkte till kvarnen, johanna skulle hitta en bikini, men utan resultat.
så vi åker vidare in till stan där johanna hittar en fin överdel,. du är bra på o matcha du XD
blåvit överdel; ähh jag tar mina svarta bikinitroser ^^,
när de väl var gjort så kollade vi lite snabbt i några affärer innan vi begav oss hem till johanna.
   hon kom på att hon ABSOLUT skulle köra på hennes gula postmoppe som går i sådär 30km/h
så vi ber hennes pappa att dra ut den ur deras garage. HAHA. vilken syn, johanna på en GUL postmoppe.
när hon har fattat hur växlarna funkar så kör vi några varv runt kvarteret, sen tvingar jag ut henne på en liten annan väg där det finns, möjligtvis 3 bilar som vi möter. XD, haha.

sen kör vi tillbaka i låångsamt tempo och lämnar den gula moppen.
vi tar ut hennes tandemcykel istället, men ser att det inte är ngn luft i däckena.
så då var det bara fram med en pump. så var det fixat :)
så jag tar johannas mobil och sätter mig bak, johanna tar över styret.
när vi kommit iväg så sitter jag bakom o tar lite kort, o där cyklar vi, o sjunger lite fint:P
   vi cyklar hem till mig, där äter jag mat, o vi kollar på Kyle XY.
sen så har det ju börjat regna oxå. men det hindrar inte oss.
så vi tar cykeln o cyklar tillbaka till johanna.
o man får juh inte glömma att innan vi hunnit hem till johanna så cyklade vi förbi ciffes hus,
där vi plingade så fint med johannas hamburgare-plingklocka XD
HAHAHA.
när vi kom hem till johanna så var iaf jag blöt, men ännu blötare blev jag när jag körde hem.
alltid lika kul, johanna

den yybersnygga hamburgare-plingklockan XD
image72
image73