08-09-28

den här helgen trodde jag inte att jag skulle hinna med något eftersom jag har haft stalltjänst, men där hade jag fel. ;D
I fredags så var jag först på stan med min bror och såg till att han köpte kläder som inte ser helt förjävliga ut ;) sen så tänke jag inte göra något alls och sova tidigt på kvällen., men så blev det inte. fick ett sms av björn som undrade om jag ville hitta på ngt med han alex och hanna, och jag sviker ju inte laget (xD) så jag cyklar till alex, (men en enoooooorm omväg,- björns fel) där hanna halvsover. så jag alex o björn går ner och kastar pil i typ en timme, medans vi väntade på att resten av folket skulle komma, och jag måste säga att jag faktiskt var ganska het på att kasta pil faktiskt ;) men sen kom ellen, alma och louise, och lite senare kom även karro. därimor var varken persson eller nicole där. så vi börjar spela kort, men som vanligt slutar det med att folk fuskar och korten flyger åt alla håll o kanter. XD, redan vid halv tolv var jag tvungen att åka hem, skulle ju upp tidigt på lördagen.
i lördags, så var det upp tidigt till stallet, stalltjänst. men det var ganska komiskt, för hela morgonen så pratade jag o lisa om hur irriterade familjen kan vara XD sen så skulle jag o köpa ett singstar., så vi tog bilen för en kort resa till rusta. men den resan var inte särskilt kort, vi var borta i typ 2,5 timme. såhär såg typ vår resa ut :
stallet- rusta- willys- runt halva stan- follingborakan- rusta- em- rusta- åhlens- obs- clas olsson- expert- willys- expert- stallet :D
på kvällen kom tjejorna (L, N, J, F) hem till mig för att inviga mitt nya singstar. tyvärr var skivan typ cepe, så den hackade i vissa låtar o lite så, men det hindrade inte oss, så vi sjöng i flera timmar, vilket resulterade i att min hals blev 100 gånger värre än vad den var innan. men jaja. vad gör man itne då? :D men det var iaf en supertrevlig kväll :)
idag (söndag) upp tidigt även idag, stalltjänst. hämtade upp frida och sen till stallet. men sen på förmiddan hade jag inget att göra eftersom det typ var jobbigt folk i stallet. så först läste frida lite engelska för mig, sen så drog hon, så då läste jag ett par sidor i Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, eller vad den nu heter. (och förresten nicole, jag har redan kommit på vad bokstäverna betyder ;D) sen så red jag ut på frances tillsammans med johanna på vallmo. men då var jag så seg, så orkade typ inte göra något alls. skitjobbigt vart det iaf. sen så skulle jag rida ut eva. först egentligen själv, men sen kom johanna på att hon kunde ta viggan, så då slapp jag rida ensam :), och den ridturen var skiiiitkul ;D förresten så tycker jag hemskt synd om elias nu, hu! :( <3<3

imorron är det vanlig skola, sen ska jag o kolla efter ett par gympaskor, och byta mitt singstar. sen ska jag nog hem o ringa till läkaren om min hals. :S jaja. men nu ska jag nog sova. helt galet trött ju. och imorrn får jag mitt studiebidrag (som det heter nu för tiden ;), typ jätteförstent. men iaf, pengaar!! :D

08-09-25

den bästa svenska-skrivningen jag någonsin har gjort!!! weei!:D får man bara hoppas att novellen blir lika bra ;)

idag har det faktiskt vart en rolig dag :), istället för livskunskap, matte, italienska och svenska, så hade vi dubbeltimme i matte, håla på italienskan (o iofs lyssna på ngt tråk i aulan - åooi aai nii XD) sen bara en halvtimmes svenska, där jag bara läste igenom min artikel, emelies artikel, min novell, och nicoles novell. så det vart najs. 
    på lunchen idag så blev det ett mindre krig vid ett bort i kafeterian, det var som vanligt alla 10 (egetnligen elva, men persson är ju alltid iväg o gör massa annat så. ;D) nv-nördar som var i farten och bråkade om hur reglerna var i "neger & president" och sen så fuskade ju såklart björn o karro i hjärter sju. supriise ;) nej men det var skojjigt, som alltid :)
    sen vid fem skulle jag egentligen till farmor och äta mat, men det hoppar jag över, för det står ju streethockey på schemat :D, det var på tiden måste jag säga, typ evigheter sen ju! ska bli kul o träffa alla knäppgökar igen :D

värdelöst inlägg, jag vet. men annars så är det ju någon.., lisa, som frågar om man är död...(?), fast, det gör hon ju ändå nu för tiden x)


08-09-24

idag har det vart en helt vanlig dag i skolan, ganska så trist faktiskt. efter skolan så följde jag med ellen en sväng på stan, björn var oxå med en stund. det var trevlans det :) sen så tog jag mig hem och fick veta att min kusin fyller 20 idag, så då skulle vi tydligen dit o käka, det blir säkert trevligt, bara det att jag egentligen inte riktigt har den tiden, måste skriva på min novell:p, men det ordnar nog sig, har skrivit nästan ett helt a4 idag redan, känner mig riktigt duktig faktiskt. har början och slutet, vet bara inte riktigt hur jag ska knyta ihop det hela i mitten, men det löser sig nog ;), här är iaf början:

"Där stod en man i slutet av rackarbacken, i svart kåpa och med en yxa i handen. Jag gav ifrån mig ett skrik, men drog fort upp handen till munnen för att stoppa det men för sent, han hade redan hört mig. När han lyfte på huvudet mot mig så blev jag alldeles stel av skräck, jag kunde inte röra mig en centimeter, jag var helt paralyserad. Hans ansikte var inte likt något annat jag sett i hela mitt liv, det var fyllt av så mycket hat att jag ryggade ett par steg. Mannens ansikte var likblekt, troligen ännu blekare i ljuset som fullmånen gav ifrån sig, näsborrarna var uppspärrade, munnen sammanbiten, men ögonen, ögonen var så fyllda av hat att de var näst intill svarta. Han började gå långsamt, släpande emot mig, jag ville verkligen springa därifrån men jag var som fastfrusen i marken. När han bara var ett par meter ifrån mig så började kyrkklockorna ringa, klockan var tolv. Han stannade upp, bröt ögonkontakten med mig och kollade bort mot S:t Mariakyrkans klocktorn. Då kände jag att jag fick tillbaka kontrollen över mina ben och vände genast på klacken och sprang skräckslaget därifrån utan att vända mig om en endaste gång, jag bara fortsatte att springa så fort jag förmådde."
någon som har en idé på hur man kan skriva i mitten sen?, jag är iaf öppen för förslag xD,
nej kanske dags att fortsätta o skriva om jag ska hinna skriva ngt innan vi ska iväg.

förresten, jättetrevlig kväll med ellen, alma, karro, louise och björn i måndags. orkar inte skriva detaljer. men man kan säga att den innehöll en hel del XD


08-09-20

japp, så sitter jag här, igen. kanske ska försöka ändra på det, sitter ju här jämt o ständigt när jag inte har ngt annat för mig, även att det iofs nog är ganska normalt. XD men nu sitter jag o har religion-böckerna uppslagna brevid mig och försöker få in om etik o moral i hjärnan, visserligen är det inte något särskilt svårt eller så, men det kommer alltid saker i vägen, som distraherar. skulle ha börjat plugga i fredags eftermiddag, men då följde jag med johanna på stan ist, och efter det så jobbade jag, och när jag kom hem orkade ja inte sätta mig o plugga. idag så skulle jag ha pluggat i morse men då blev det bara helt enkelt inte av, låg kvar i sängen o gjorde mest ingenting istället, sen var jag i stallet, och sen kom elias förbi, så det vart inte så mkt plugg idag heller, så jag får väl ta tag i allt på allvar imorrn ist... jobbigt läge. att man alltid ska skjuta upp allt,. nej det ska det bli ändring på nu! frågan är bara om 3 års vana kan ändras ? jaja jag ska göra mitt bästa.

nu ska jag se ifall en film fungerar att spela på datan, annars blir det sängen.

08-09-18

igår var vi på havet med klassen, för att hämta vatten xD, först ut blir jag, mikaela, emelie, fredrika, elias och jonatan. jag fick en üüber-snygg flytväst, lysande rosa ;D sen åker vi iaf ut i en liten aluminium-båt, ovh det är typ stora vågor. och gissa vart jag fick sitta?, jo såklart där det skvätte som mest vatten, så jag vart dy-blöt XD haha. jaja. vi började ta upp vatten, och pyttsa i lite reagenser i vattnet, vi skulle egentlgen ner till 50 meters djup, men eftersom folk började må illa, och tiden gick så fick det räcka med 30 meter. sen åka tillbaka, och jag frös som jag aldrig gjort förut typ. :S, uscha. sen så cyklade jag iaf o träffade elias, och vi åkte hem till mig o satte igång en film. mys :), men jag skojjar inte om det tog typ uppåt 2 timmar för att mina fötter skulle tina. :S, och kroppen tog väl uppåt 40 minuter innan den vart varm. :S, men vad gör man inte för naturvetenskapen? xD sen så lyckades även elias komma försent till sin träning, bra där ;D <3

idag, så har det bara vart vanlig skola typ,  massa utfrågningar av mina kära vänner o typ massaXD, och så diskuterade vi olika skratt, det var typ asskojj ;D, och snacka om att vi inte gör ett skit på lektionerna, men det är väl lite så det ska vara ;), jag kände ju att min förkylning hade gått upp i hjärnan idag, så kunde inte tänka någe vidare bra idag asså.
   det första jag fick höra i morse var ; "du låter som om du har kommit in i målbrottet", och mycket riktigt, det gjorde jag, och har även låtit så hela dagen. men det är ju kul o vara förkyld.... n00t ;D

sen när johanna är klar så ska jag till hennes place, sen ska vi o se på lektionerna. kan bli skojj, bara det inte blir allt för kallt :/

08-09-16

sitter just nu o kollar på eragon, asbra film. jag vill oxå ha en drake :D, haha! och jag är bara allmänt glad över att den här skoldagen är över. bara en massa shit. - och här står det al-qaida på irakiska... jo men grattis. XD
 -assååå.... maha jag o ellen är ju grymma ;) xD och alla dessa frågor från folk jag aldrig har sett förut ? som sagt, saker sprids fort på den här ön.. ;D
   ikväll är det alltså lektion, men ingen aning om vi har lektion, eller om det bara är dressyr eller ngt. no idea. jag som hade hoppats på hoppning idag. men men vi får väl se vad som händer. nu ska jag fortsätta att njuta av min "lediga eftermiddag", jag har ju egentligen matteprov imorrn, men det känns ändå som om jag kan det, så ingen större plugg-insats av mig här inte :)


meningslöst inlägg, jag vet.


08-09-15

idag har det vart en vanlig dag i skolan, sådär lagom seg. men som vanligt hade jag kul tsms med e e n, störtsköna pysar de dära :), och förrsesten, stackars björn. men men, när jag sen kom hem från skolan så var det bara att skynda sig att stoppa i sig ngt att äta och sen vidare till posten o tjänade några hundringar :), weei. jobbade med kenny och sebbe idag, riktigt kul faktiskt. snacka om härliga pysar ;D och nu är det bara att försöka smälla in so'n i huvudet. känns som om den iaf är viktigaste. och mina stödod.... hah, snarare stödmeningar. är värdelösa. så bered er på en värdelös redovisning från min sida imorrn xD.  så nej, back to work, ska ju trots allt lära mig lite engelska och italienska oxå tills imorrn.. woppsi.
   fast, varför jag egentligen skrev ett inlägg nu var för att jag tänkte skriva : har du kommit på det ännu nicole? ;)


e.t <3

08-09-11

Du är så jäkla saknad,
jag önskar att du var
här nu. Men även att
jag saknar dig så sjukt
mycket, så är jag så grymt
glad. Äntligen äntligen äntligen
har det gått min väg, hoppas
bara på att det fortsätter att
gå min väg, tillsammans med dig.

08-09-11

11 september, snacka om att det har hänt en massa skit på det här datumet, men det äarkar inte som om det har hänt något jättehemskt just idag iaf. men idag har väl allt vart som vanligt, som vanligt ;), haha komisk mening. men aja, men massa hopplöst plugg har man ju oxå, men nu har jag iaf fixat klart engelskan till imorrn, typ patetisk. men den får duga. ska ju bara läsas upp för hela klassen :S och svenskan är så gott som klar, bara lite finslipning på den. so'n har vi en bit kvar på. men det fixar jag o ellen efter skolan imorrn. sen är allt så gott som klart, för nu iaf. topp!
   idag har jag jobbat, typ 300 kr ramlade in på kontot, weei :D, eller får ju inte pengarna förrän sen, men ändå. pengar är ju pengar när dom än kommer ;) imorrn är det ju övernattning oxå, får hoppas på att det blir skoj, grejen är bara den att jag vet inte hur jag ska hinna med allt, men det ordnar sig på ett eller annat sätt :)

och det här blev ju ett lagom patetiskt inlägg. men jaja.

08-09-10

idag har det vart en helt vanlig skoldag, har sprungit 5 km, med pulsmätare o hela faderuttan, bara det att jag har skyhög puls utan att ens anstränga mig, så det blev lite krångligt ;D men jag kände mig iaf duktig, 5 km! :)

nu sitter man här i sängen med ett berg av plugg. eller, det är få ämnen med mycket i.. alla lärare tycks tro att vi kan jobba i ultraspeed-fart. men jaja. 10 minuters redovisning kan väl jag o ellen få ihop iaf. det är ju trots allt Al-Qaida vi ska snacka om ;), sen har jag ju intervjugrej, engelskaprat, o lite smått o gott. men det är lugnt, för jag är GLAAAAAAD :D, då känns allt så mkt lättare o göra. skolan känns inte alls jobbig någon stans när man är helt galet glad :) jag mår iaf helt toppenbra!
men nej, nu får jag ta o försöka skriva klart iaf Al-Qaida grejet så det blir klart, så jag inte har så mkt imorrn, eftersom jag ska jobba då.
 
Arrividerci!

08-09-07

igår var det alltså insparken, så jääääkla kul :D
jag frida johanna o nicole träffades först hos johanna för att göra oss i ordning, sen gick vi till ellen på förfest. när vi kommer dit är redan hela packet där, -Ellen, alma, louise, björn, karro, niklas, hanna och alex :D det blev två typiska timmar a la oss ;) sen var det dags att ta sig ner till snäck, fick skjuts av lisa :D, när vi kmr fram så är det första vi ser en som spyr i en buske. xD, wei. men vi lämnar iaf typ allt i bilen och ställer oss o väntar på resten av gänget som tog cykeln ;) men precis när lisa börjar köra iväg så kommer jag ju på att biljetten ligger i tröjan som jag lämnade i bilen, så jag typ kastar mig framför bilen. haha ;D det tog inte så lång tid innan de andra anlände. sen var det typ dans hela kvällen o träffade massor av folk man kände., vissa kände ju inte ens igen en , men ändå XD, och så träffade man ju folk man inte kände "you walk like a feather and you look like an angel.... bla bla bla" hahaha! och man ska inte prata om hur sjukt varmt det var där inne. men iaf, sjuukt kul:D, sen var det dags att åka hem, och vår trogne vän lisa kommer körande igen :) jag o johanna åkte hem till henne och drack flera liter vatten (nästan iaf ;)) och åt varsinn rosta.d macka. sen så bärde vi in tv'n i rummet och satte igång pirates of the carebbean, död mans kista. men jag somnade efter några minuter, och sen väckte johanna mig efter en liten stund o frågade om vi skulle stänga av , och de tyckte jag lät som en bra idé, så vi sussade ist. vaknade vid typ halv tolv och satte igång filmen igen. efter en liten stund på filmen så hämtade vi frukost och lite godis och åt framför tv'n. sen var det dags att åka till stallet, och det blev en ganska mysig ridtur i duggregnet :)

nej nu ska jag hitta en nyhet som vi skulle ha till imorrn, som jag helt hade glömt bort XD och så var det ju att läsa ett par sidor i religionsboken oxå, men har ingen vidare koll på vilka,. men det löser sig nog ;D

08-09-06

igår vr det skolan, vilket var sådär allmänt segt,.
men efter så var jag med johanna, mkt trevligt.
snart ska jag alltså ut i regnet för att åka till stallet.
fast det får typ bara bli barbacka eller ngt idag,
verkligen aspissigt väder :/, trist! men bror skjutsar,
så det är lugnt, slipper iaf bli blöt på vägen dit ;)

ikväll är det insparken, jag är hel-taggad :D
visst, alla säger att det är skittrist där, men
själv tror jag faktiskt på¨att det blir skitskoj,
men vem vet, vem vet? ;) nej nu äre dags
o byta om, o leta efter regnkläder :P

08-09-04

idag har det vart en asseg dag i skolan, men det har väl funkat det med, med träningsvärk o allt ;)

men efter skolan så tog jag o nicole oss in till stan där vi skulle leta efter en tröja till nicole, men ist blev det en kjol och två tröjor för henne :D efter det gick vi till ringduvan där nicole bjöd mig på fika. thanks! :D


nu är det idol och det är helt sjuuukt XD HAHAHAH!!


08-09-03

degklump, precis så känner jag mig nu. fast det är väl egentligen ingenting emot hur jag kmr känna mig imorrn, eller då kmr jag väl mer känna mig som en pinne, eftersom jag lär ha träningsverk XD för idag har jag nämligen rört mig alldeles extremt mkt xD eller för att vara jag nu för tiden iaf :P för idag har jag cyklat runt två mil, sprungit 3,5km, powerwalkat en halv km och gått en km. det är helt sinnessjukt :D, skulle egentligen ha gått på friskis ikväll tsms med ellen o ellen, men nääe, jag kom fram till att jag verkligen inte orkade det xD.

men iaf, idag så cyklade hela klassen ut till snäck för att leta fossiler, och kolla på bergsväggar, sådär lagom segt. men det braiga med det hela var att vi bara gick över 20 min, men vi får en hel lektion ledig som kompensation :D efter det så cyklade jag nicole ellen o ellen hem till ellen ;) där vi åt choklad och såg på film. efter halva filmen så var nicole tvungen o dra hemmåt, bara mågra minuter senare var ellen oxå tvungen att dra, så jag o ellen ser klart filmen, och båda är på gränsen till att börja gråta typ hela sista halvtimmen ;D sen kommer ellen tillbaka igen och vi bestämmer oss för att vi är hungriga, så vi gör stekt ägg o bacon xD haha. jaa väldigt trevligt var de iaf :)

08-09-02

igår så var jag på stan med johanna och inhandlade ett par nya jeans, bara 400 pix. mkt bra av mig där :D har blivit mera ekonomisk sen jag började umgås med nicole, vilket betyder att det är bra o umgås med henne, för det innebär att jag sparar pengar ;D johanna inhandlade ett par jeans för 1000 , hmm då jämför vi, jag hade kunnat köpt 2,5 par jeans för samma pengar, vem är mest ekonomisk? x) men jag hade iaf jättetrevligt, sen så såg vi på ett par grotesco-avsnitt hemma hos johanna, fett kul :D, sen lämnade jag några biljetter till filip, och sen var det dags att åka hemmåt.

idag har det vart en helt vanlig dag egentligen, ingen samhällskunskap, så vi slutade 10.45 , mkt skönt. men i gick o åt, och sen var det dags att ta itu med lite matte. så jag nicole ellen o ellen satte oss i biblioteket och pluggade matte, fast innan åkte vi till singnalen o köpte lite godis, för att kunna arbeta lite bättre ;), men det tog inte så lång tid förrens alma kmr, och då slutar den ena ellen att räkna helt, och målar krokodiler, giraffer, apor o lite allt möjligt tsms med alma. tänk att det kan vara så kul o plugga, typ kramp i magen av asgarv hela tiden :)


och en hel del kommentarer får man om nicole ;), de här två fick jag idag. inget illa menat något av dom, men så jäkla klockrena :D
"asså jag kände ju nicole förut, lite grann, fast träffade inte henne så ofta, men då var hon typ den smartaste jag kände. men nu när jag träffar henne lite oftare och känner henne lite bättre så har jag kommit fram till att det inte är sant, hon är ganska puckad faktiskt. hahahaha!"

"jag tycker inte om att gå breve nicole, för då känner jag mig som en mygga!"