SÖNDAGEN DEN 26 JULI

Men hörrni, jag har ju semester nu! Inget mera jobb innan skolan börjar. Underbart!
    Men nu ska jag se om jag kanske kan komma ihåg vad jag har gjort den här helgen. eller det är iofs inte så svårt, det går att sammanfatta väldigt lätt med ett endaste ord, eller snarare, ett namn. Elias.

Fredag: Jag jobbade först på förmiddan min sista dag. Det var inte mycket post så jag var hemma innan tolv. Sen åkte jag och mamma förbi affären för att jag skulle köpa vattenmelon och glass. Sedan var det direkt ut till Elias. Där var hela hans släkt fortfarande kvar, så vi umgicks lite med dom, sen åkte vi till snäck för att Elias skulle måla klart golvet, och under tiden så sov jag i soffan. Skönt! Sedan så tog vi en promenad från snäck tillbaka till själsö igen. Men det var igenom gegga och sumpmarker. Så största delen bar Elias mig. Mohaha. Sedan när vi väl var tillbaka på Själsö så såg vi lite band från när Elias var liten. Typ hur sööt som helst ju! Sedan så tog vi cykeln och cyklade ner till själsö-hamnen (eller det var Elias som cyklade, jag bara åkte.). badade lite, även att det var skitkallt. Sen var det fler barnfilmer, supergod spansk mat, och sen var det tv glass och melon tills jag i stort sätt dog i soffan av trötthet. Och innan vi gick och la oss så fick vi säga hejdå till Sibonei och Malokai, och även alla andra såklart. De skulle åka hem senare på natten. Kommer helt ärligt att sakna de två filurerna...

Lördag: Vaknade och käkade vattenmelon till frukost. Sen så såg vi lite på tv, var smakråd till Natalie och lite så. Sen vänta lite till på Elias som skulle duscha och så, sedan bar det av in till mig där jag duschade och fixade. Och Elias tvingade mig att visa några klänningar för han (vad det nu var för mening med det... men han har väl någon baktanke skulle jag tro... haha) Sedan så cyklade vi in till stan och åt på kinaresturang. extla liiiiiis. Sedan var det en liten promenad på stan innan vi kilade hem till mig igen för att byta skor, hämta tjocktröja och såna grejer. Sen var det in till stan igen för att möta Emil, Hampus och Frida. Även Beijer och Josef en stund. Det vart en hel-trevlig kväll, fast dock inte så lång, halv tolv var vi hemma igen. Och innan tolv låg vi i sängen för att sova.

Söndag: Vaknade av att hela tjocka släkten hade anlänt. Om jag inte har helt fel så var vi allt som allt 22 personer. Jooo grattis. Men jag vägrade att gå ner och hälsa alla på ett tag, så jag passade på at ha en vanlig brottningsmatch med Elias. haha. Sen gick vi ner, åt lite och sen kilade vi till affären för att sedan kila vidare till Playa del Snäck som Elias så fint kallade det. Men på Obs så träffade jag Louise, vilket var supertrevligt! Men på snäck hittade vi en toppenbra plats, plus att det var alldeles lagom varmt, och att det var superskönt i vattnet. Och mysigt var det, plus att jag och Elias hade en EXAKT likadan tanke. Haha. Sen säger jag bara Grekland. Mer än en underbar helg. Jag älskar dig!!!

På kvällen så åkte vi ut till Kronholmens gård för att träffa alla tusen släktingar, men det var lite småtrevligt. Jag spleade fotboll med min 1,5 åriga kusin. Haha, men han är ju så sööt.
   Och nu är det dags att sova. Faktiskt.

Jag och Emil, min kussiluring.

TORSDAGEN DEN 23 JULI

Jag upptäckte just något som mamma och pappa ännu antagligen inte sett ännu,
eftersom det är bara jag som kollar på saker för tillfället.
Så det blir nog ingenting.
Men hoppet är det sista som lämnar människan, right?

TORSDAGEN DEN 23 JULI

Jag får ångest när jag sitter här och kollar på alla bilder och sånt.



Det är ju underbart. Mamma, pappa, jag vill!


TORSDAGEN DEN 23 JULI

"Du ser ut som en hockey-pojke, klär dig som en, och sitter som en. Det enda som skiljer dig och oss åt är att du inte är någon hockey-pojke."

smart, smart!











TORSDAGEN DEN 23 JULI

Igår var jag på stranden med Frida, vilket var väldigt mysigt! Det blev en hel del prat, och massor att äta. muffins, mackor, vattenmelon, frukt, bullar! Gott! Fast det var för kallt i havet för att vi skulle bada, men det var skönt ändå.

Frida


Snäck


TORSDAGEN DEN 23 JULI

Jag vill jag vill jag vill jag vill.
Snälla?
Jag vill faktiskt.
Det hade vart underbart.
Fattar ni vad fint det är?
Jag vill!
Nu, imorrn, så snart som möjligt.
Aaaaah, det kommer säkert aldrig bli av.
Men jag vill.

MÅNDAGEN DEN 20 JULI

Och innan jag kilar till affären nu så måste jag bjuda på en gammal goding.

Haha tänk vad söta vi var, jag och min bror.

MÅNDAGEN DEN 20 JULI

Nej hörrni, nu har jag äntligen fått in bilder på datorn,
så nu kommer det bilder som jag har lovat låååååångt tillbaka i tiden..



JANUARI 2009

Trumvirvel..... Bilden på Elias när han sov på båten.
Som jag har väntat på att få lägga upp den här. Mobba han inte :)


Den milslånga korridoren på Huddinge sjukhus


FEBRUARI 2009

Alla-Hjärtans-Dags blommorna (ja, ni har sett dem förut)


APRIL 2009

Sommaren är påväg


JUNI 2009

Mina mästervärk till midsommarkransar


MÅNDAGEN DEN 20 JULI

Grattis till mig idag, min enda namnsdag. Så ikväll ska jag firas med jordgubbstårta!!!

Sammanfattning av helgen.

Fredag: [10 månader, Jag älskar dig Elias] Framåt sju så kom Karro förbi och vi började göra oss i ordning för en kväll ute på stan bland alla stockholmare. När vi kom in till stan så bestämde vi oss för att sätta oss på pavelliongsplan(stavning?) och pratade lite, men ganska snart vart vi tvungna att fly därifrån pga myggorna. Så sen hamnade vi i hamnen en stund, träffade alma och Olivia. Guuud vad roligt det var att se Olivia igen. Det var ju tusen år sen sist. Även Alma då också såklart, emn henne såg jag bara häromdagen. Sedan så satte jag och Karro oss ute vid havet på en sten (vid det här laget hade vi redan blivit bjudna på säkert fem-sex fester som vi snällt tackat nej till, eller undvikit att svara...) Men iallafall, efter en liten stund så spillde jag fruktsoda över hela mina ben, så jag var tvungen att stappla mig ner för alla rörliga stenar ner till havet för att tvätta av mig. Och jag måste säga att jag höll på att drutta i ett antal gånger. Stenarna var ju superhala. Men iallafall, sen så kom det ett gäng stockholmare på tre killar som satte sig bredvid oss och pratade om allt och ingenting ett bra tag, innan jag och karro var tvungna att i stort sätt rusa till toan... haha.
  
 Lite senare så hittade jag Elias i almedalen och stog och pratade med han en stund tills Karro började rycka i mig och snackade om sina tre stockholmare. Men när vi kom tillbaka så skulle de typ precis gå iväg. Så jag och karro vandrade runt en stund, hittade Elias och hans gäng igen. Sen gick vi lite till, såg att Elias och c/o stog och snackade med tretusen poliser, så vi kom till undsättning för att kolla läget. Men det var lugnt, de hade "bara" vart vittnen till värsta slagsmålet.. Sedan så träffade jag på Hardinge och Alex. Superkul att se de två igen!! Sedan Så gick vi för att möta upp Niclas och Simon, som KArro hade försökt att få ner till hamnen i säkert flera timmar. Så från ett till tre s¨stog vi med Elias och c/o, och Frida och c/o coh lite folk till. Och juste!!! Jag och karro hittade en DÖD man i buskarna. Fast sen när de andra gick dit så levde han. Tur!


Lördag: Vaknade upp för att skynda sig till bussen med Karro. Sedan var det hem för att sova lite till. Sen fick jag skynda mig igen för att jag skulle hinna bli klar tills Elias och Natalie skulle komma och hämta upp mig. Innan vi kom till själsö så åkte vi även förbi deras stuga på snäck för att plocka lite hallon och körsbär. När jag kom hem till Elias så var det bara aatt presentera sig för elias alla släktingar "Sofie, ja tack detsamma, Sofie, Sofie, jaa jo det är bra, Sofie, Sofie, ja tack det är bara bra det, Sofie, Sofie......" Sedan var det Irakisk mat på menyn, vilket var fantastiskt gott. Efter maten så åkte jag Elias, Natalie och Magnus till TerraNova-sjön för att bada i regnet. Sen när vi om  tillbaka så var det tårta och en lååång varm dusch. Supermysigt!


Söndag: Vaknade upp bredvid Elias, och sedan gick vi ner för att äte frukost nästan på en gång. Vi satte oss framför teven och kom inte därifrån på hela dagen. Någon gång närmare kvällen så kom Elias två små kusiner tillbaka, och då gick Elias och Malokai ut för att leka krig. HAHA <3. Så jag satt kvar inne och kollade på tv med Sibonei. Galet vad den ungen kan snacka. Haha. Sedan blev det vattenmelon, glass och mera tv. Vid tio åkte jag hem och sov.


Måndag: Jobb hela morgonen, usch vad jag verkligen inte ville.. Men man får ju tänka på att det är SISTA VECKAN!!!!! Efter jobbet så hörde Elias av sig och undrade om jag ville hänga med dem och bada, och inte tackar jag ofta nej till bad heller? Så vid tre åkte vi ut till TerraNova-sjön och badade. Helt galet kul.
    Nu är jag hemma igen och nyduschad. Så nu ska jag gå till affären och köpa tårtbottnar och jordgubbar. Sen är det tårt-bak.!

Här har vi Karro på topp någon gång under Fredagsnatten.

TORSDAGEN DEN 16 JULI

Och kan ni gissa vad det är för dag imorgon?
<3<3<3

TORSDAGEN DEN 16 JULI

Eller var de här skorna finare än de andra?
Platåsko

TORSDAGEN DEN 16 JULI

sånt här väder önskar jag mig de resterande veckorna av sommarlovet, även sen också såklart.
image83
Och imorgon har jag bara sex dagar till att jobba,
sen är jag LEDIG!!!!
Lycklig känsla i magen!
Då blir det sommar på riktigt,
stranden hela dagarna,
och fest hela nätterna.
Underbart!

TORSDAGEN DEN 16 JULI

Igår var det alltså Harry Potter-premiären med Johanna, Frida, Lisa och Nicole. Innan filmen gick vi och köpte Thaimat, och satte oss i östergravar och åt. Jag och johanna tog även en tur till lekparken, helt sjukt kul, men ändå helt sjukt kul. "Inte ska ni sitta på de där trähästarna heller, ni får skaffa er en riktigt hingst, de finns på hamnen. Hohohoho!"
    Och sen var det alltså filmen. Underbar! Jag förstår inte folk som säger att den inte var någe bra, enligt mig var den över förväntan!

Och eftersom någon, typ Nicole eller någon, har raderat bilden på Frida Nicole och Lisa, så har jag bara bilder på mig och Johanna.


Jag, mongo, as usual.
  
Och Johanna, som spindelmannen.

TISDAGEN DEN 14 JULI

Idag var jag på stan en sväng och fikade med Karro, vi hade en hel del att ta igen måste jag säga! Så supertrevlans var det. Fast den tjejen är inte bra för mig alltså. för vi gick ner på "stylebystars"-outlet på borgen, och så gick man ut med två klänningar, och 550:- fattigare. Inte bra när jag inte har några pengar, och är skyldig allt och alla. Kaos! Och inte nog med det, den ena klänningen förstår jag mig inte på.. festklänning och ja. Bilden får tala för sig själv. Men någon charm är det ändå med den.
 

Den andra klänningen var ganska tuff måste jag säga. Underlig, men tuff. Och verkligen inte lika fest-inspirerad. Men den kan jag inte hitta någon bild på, så den får ni väl se live om ni vill se den.

Och så har vi Karro på ringduvan:




MÅNDAGEN DEN 13 JULI


(en bild från midsommar, men det kan inte hjälpas)
Promenaden med Frida blev jättemysigt,
vi pratade om allt mellan himmel och jord.
Och vi gick en riktigt bra bit! Supermysigt.
Jag säger bara: Ferrari, Porsche, Lamborghini, BMW
.


MÅNDAGEN DEN 13 JULI

Elias, kom hem, jag saknar dig så sjukt mycket nu ju!!!! <3

Nu har jag äntligen fått Prospect's March låtarna, fast av Johanna. Så tusen tusen tusen tack!! Och jag är helt inne på att beställa skorna faktiskt. Men det är lite läskigt eftersom det är svårt att veta vad man ska ha för storlek och så... Men jag ska nog, sen när jag har fått lön och har betalat tillbaka allt till allt folk. uups. Haha. Men nu ska jag hoppa in i duschen, och sen ska jag ringa till Frida och se vart hon håller hus. Fast nu börjar hon typ bli klar, så skyndaskynda, och jag tror minsann att man bör ha med sig ett paraply, man kan ju inte lita på vädret på den här ön på sommaren.. Men det blir nog bra. Och en allmän bedjan: Är det någon som är bra på photoshop som kan hjälpa mig?

MÅNDAGEN DEN 13 JULI

Jag och johanna trotsade alltså vädret och åkte till norderstrand.
Det var mycket skönare än vad jag hade trott.
Riktigt varmt ett tag tillochmed.
Fast ändå för kallt för att bada, även att det var faktiskt ganska skönt i havet!





















MÅNDAGEN DEN 13 JULI

den har kommit, den har kommit, den har kommit!!
LYCKA!


Men nu ska jag på stranden med Johanna, och sen ikväll ska jag på promenad med Frida, mys!
     OCh så funderar jag på att beställa de här skorna ( och ja, jag har blivit köp-beroende ) :


"Akemi" Svarta platåskor
Frågan är bara hur jag ska kunna gå i dem sen isåfall...
Haha, platå 2,5cm och klack 11,5 cm. Mohahah.

SÖNDAGEN DEN 12 JULI

Idag blir det släktmiddag för hela slanten. Vilket inte kommer bli särskilt kul, det är den mindre roliga delen av släkten. Men säkert en och annan rolig berättelse av min farbror, och antagligen god mat. Så nu måste jag kila.


Vill tillbaka!!

LÖRDAGEN DEN 11 JULI

när jag har skrivit klart det här inlägget så kommer det antagligen ha blivit söndag, men skitsamma.

Igårkväll åkte jag och Johanna ut till Nicole, där vi hamnade i hennes ruin med godis, chips, jordgubbar, filtar och musik. Det var verkligen hur mysigt som helst. Tack för en toppenkväll!

Idag sov jag till halv ett, då jag vaknade av att Elias i stort sätt satte sig på mig, jaa, han hann komma hem till mig innan jag ens hade vaknat. Typiskt. Men det blev iallafall en helt underbart mysig dag, med skräckfilm!!!! Nu känner jag mig verkligen som en toffel.... Och jag kommer ju sakna min pojke nu ju, jättejättemycket! Han åker ju till borås ända tills på torsdag!!! Katastrof! <3
   Sedan nu på kvällen så har jag varit med Frida. Det var verkligen hur kul som helst, vi hade verkligen hur mycket som helst att prata om, och även sånt som jag har svårt att prata med alla andra om, just bara därför för att. Så det var riktigt kul, med måååånga goda skratt, även en glass på hamnen, och en hamburgare på donken. Underbart, har saknat den lille filuren!

Här har vi sötisfrida förr i världen :)

FREDAGEN DEN 10 JULI

Nu kommer ni alla säga att jag är helt efter,
men jag såg just att Coldplay är HELT utsålt.
Det kommer bli bättre än bäst,
underbarare än underbarast!

http://welshwilderness.files.wordpress.com/2009/03/coldplay1024.jpeg

FREDAGEN DEN 10 JULI

Idag efter jobbet så mötte jag upp Johanna och vi åkte tillsammans ner till hamnen för att kolla på Gotland boat race 2009 eller vad det nu hette. Riktigt kul var det iallafall. Körde typ huur fort som helst. Jag och Johanna bestämde oss för att börja köra sån. Vi var tillochmed nära att ta och sno en båt där på plats. Och inte vilken båt som helst, utan världsmästarens båt. Den ni! Sedan blev även hela vår framtid och vårt liv planerat, ända fram tills vi är gamla tanter med käpp. Haha!
    efter det så var det sjöräddningens någon skit, vilket var hur långtråkigt som helst, så vi gick runt lite i stan, till akantus och hälsade på Lisa, och även flummade runt lite i affären när hon hade kunder. Vi hittade en stor geléråtta, som man kunde vinna på tv förr i världen!
    Sedan var det kränku, och sen .... karamellboden!! Och varsin klubba blev det. Riktigt gottis. Sen blev det en massa annat flumm, som såg ut lite


såhär                      eller                      såhär


Och juste, påvägen hem med moppen så var det aaaskul, verkligen askul!
Du och jag Johanna, du och jag.

TISDAGEN DEN 7 JULI

WEEEI, den är min, minminmin, och ligger och laddar uppe i min säng, bara 40 minuter kvar på laddningen. Äntligen en normal som jag slipper få damp på varje gång jag ser den. WOHO. Jag är lycklig!



bara en bild till .. :D




och nästa torsdag... USCH och BLÄ, jag vet inte om jag kommer våga.
Jag kommer säkert att banga ut i sista sekunden och avboka. HU.

SÖNDAGEN DEN 5 JULI

Och så har jag kommit fram till att försöka lägga upp minst en bild/inlägg nu, det ser ju så mycket trevligare ut då. Men det lär ju hålla i typ max en dag eller två.. Jaja.

Sötnöt-ellen!

SÖNDAGEN DEN 5 JULI

Och så hittade jag en skitsöt bild,
och frida är återigen borta,
 undrar vart hon tar vägen när vi tar kort egentligen?


SÖNDAGEN DEN 5 JULI

Nej hjälp behövs om jag någonsin ska kunna bestämma mig.
Svart/Silver eller Svart/Röd ?


SÖNDAGEN DEN 5 JULI

Fredag: Det var först tänkt att jag skulle på fest med lite folk, men på grund av vädret så blev det inställt. Så jag ställde in mig på en kväll med familjen på resturang, endast. Det var allmänt mysigt och god mat. Men sen mitt i maten så ringer Elias och frågar om jag vill hänga med och bada på kvällen. Jag förklarade att jag fortfarande var och åt (klockan var väl runt 20.00 när vi pratade), så det antagliegn inte gick, eller snarare, att jag inte hann. Men det var tydligen seeenare, så efter vi hade ätit klart så cyklade jag och mötte Elias, Hampus och Hampus. Sen cyklade vi flera mil(kanske några kilometer men..) in i skogen där det fanns en liten sjö. var faktiskt riktigt skönt för att vara 11 på kvällen!! Men hela rolv myggbett fick man ju också, vilket var midre trevligt. Men iallfall , det var säkert 23 gradet i vattnet, så vi stannade i vattnet i säkert 30-40 minuter. Sen så tog vi oss in till stan och träffade lite fler folk och hade allmänt trevligt. Frramåt två så cyklade jag och Elias hem till mitt och somnade nästan på en gång. Mysigt!

Lördag: Vi vaknade framåt elva, då vi nästan på en gång gick till affären och glass och godis. Sedan så satte vi igång bourne ultimatum och bara mös framför teven till fem, då det var dags för elias att kila hemåt. Sedan var det middag och massa....

Söndag: Sov en bra stund, eller nja, vaknade ett par gånger pga mina myggbett.. usch! Men sen iallafall så hämtade jag upp Johanna, och vi åkte ut till sommarbetet, och de hade det jättebra, Frances var nog tjockare än någonsin. Sötis! Men jag kom också fram till att jag hade saknat henne en hel del! Sedan så åkte vi tillbaka hem till Johanna och gjorde toast, O'boy, och kollade på American Pie-Band Camp. Skitkul! Och nu, har jag ingen aning.. Jag ska nog hitta en mobil som jag ska beställa, eller jag har redan hittat en, men jag har inga pengar förrän om undefär en månad när mina pengar kommer, så då ska jag iallafall beställa den. Wiiie, äntligen en ny! Som jag har längtat! Eller, jag får längta en månad till..


Den här kommer troligtvis bli min, om jag såklart inte hinner ändra mig tusen gånger...

SÖNDAGEN DEN 5 JULI

HAr haft en alldeles underbar helg, eller fredag och lördag iallafall. Vet ju inte hur denna dag kommer att bli, men jag tror att den blir finfin, jag och Johanna ska när som helst ut till hästarna på sommarbetet. Mysigt! Sen ska vi, om vädret tillåter bada i kalkbrottet när vi ändå är i dem områdena. Får uppdatera om helgen vid ett annat tillfälle, för nu ska jag allt kila.


Saknar henne ju! <3

TORSDAGEN DEN 2 JUNI

Lite uppdatering om vad som har gjorts om dagarna.

Måndag: Johanna hade precis kommit hem ifrån Umeå, så vi tog en sväng på stranden vilket var riktigt mysigt och roligt. var ju eevigheeter sen jag såg henne sist ju! Sen så åt jag hos dem och vi kollade på Paris new BFF och momma's boys och sprutade medel på bladlöss. Haha.

Tisdag: Jag träffade Karolina, vilkert var typ ett halvår sen sist. Så som vanligt hade vi massor att prata om, munnarna gick i ett. Vi var på stranden en stund innan vi insåg att vi ville ha glass, och att det inte fanns någon glasskiosk. Så vi cyklar in till hamnen och glassmagasinet och köpte varsin mjukglass och sen gick vi och satte oss i skuggan i almedalen. Både jag och Karolina var lite smått trötta på solen vid det laget. Sen gjorde vi inte så mycket mer på resten av kvällen, förutom prat prat och åter prat. Men hur kul som helst var det iallafall!

Onsdag: Jag var med Elias hela eftermiddagen. Efter att ha legat och snackat massa strunt + ett antal brottningsmatcher kom vi på (vilket inte är någon nyhet) att vi skulle se film, och äta glass. Så vi käkade väl upp iallafall en halv liter glass. NAMNAM! någon gång i filmen så somnade jag, inte för att filmen var dålig, för det var den verkligen inte! Utan för att jag var helt slut efter jobbet. Och sen när filmen var slut så väckte elias mig med typ väärldens största kram! Han är söt han <3, Men sen så insåg vi att både han och jag var grymt trötta, så vi skulle sova i en kvart, men det blev 45 minuter istället. Men hur mysigt som helt ju :) och den här gången vaknade jag av en puss på kinden. sötnos! Sedan så vart jag arg på han, (det hade faktiskt sina anledningar), fast eftersom jag inte kan vara arg i längre än typ 5 minuter på han så gick det över ganska fort. haha. Älskar dig! <3

Torsdag: Idag har jag bara jobbat, och nu är jag megatrött och asont i huvudet. Så nu ska jag nog bädda ner mig i sängen en stund och se om jag somnar. Vilket jag skulle chansa på att jag faktiskt gör.
    Så, sovgott.