mamma fångade mig på bild

det var innan det kom snö, och innan det blev så inåtihelvete kallt.
men iallafall. såhär ser det ut. in action.
och dom är tagna med mobilkamera. så ingen vidare kvalité.

haha.

nu kommer alla tycka att jag är mongo och allt sånt där. men då får ni tycka det. för nu har jag fått en sån dära snille-idé igen. snart, hmm, kanske jul. måste överväga det här lite först, jag kanske fortfarande tycker att jag själv är mongo. hmm, men iallafall. jag funderar på att köpa glasögon. alltså såna utan styrka, för jag ser ju hur bra som helst. men ändå. kanske.


jag gillar mina knäppisidéer som bara ploppar fram ibland.

mörker.

såhär ser min allégata ut från ett lite annat perspektiv. och på ett annat sätt. typ.

lek.

sen lekte jag med lite inställningar när jag kom hem också..

promenad.

nu har jag vart ute och gått med min kamera en stund. jag höll på att frysa rumpan och kinderna av mig. men några bilder fick jag iallafall ihop. här är några.

hej,

jag trodde att min blindtarm var pajj idag.
jag fick åka till vårdcentralen och kolla,
den var inte paj. och hela jag mådde tydligen prima.
men jag har ändå fortfarande sjukt ont i magen.
precis där lille blindtarmen sitter tydligen.
men den är frisk, än så länge, tydligen.

därför tänker jag åka ut till elias om en liten stund,
lägga mig och mysa i soffan hemma hos honom,
leta fram en vetekudde och lägga den på min stackars mage...


hoppas att det bara är av stress eller något sånt.
för jag har absolut ingen tid överhuvudtaget att vara sjuk.
så nu vet ni hur det ligger till med mig.
och tack alla mina fina vännor som har ställt upp för mig idag.
fina fina ni!

i morgon kommer bli så sköööönt.

efter fysikprovet alltså. när det är avklarat, fytusan vilken underbar känsla. frihet på hög nivå. Då ska jag först prata lite student med min klass. yeey! Sen ska jag ta min fina kamera och gå en promenad ute i det fina vintervädret. så man kan ju hoppas på lite sol också? Desto finare bilder blir det ju. Och sen så ska jag åka ut till min favoritman. min alldeles egna. som är min bara min. haha! :) mysfredag alltså. 


Och löördag. hur mysig kommer inte lördag bli?! Jag ska kanske (beror på om jag orkar eller inte, antagligen inte), beror på om jag känner mig på humör, så ska jag gå upp tidigt, typ samtidigt med solen, när den går upp alltså, gå ut och ta underbart fina morgon-vinterbilder. och återigen hoppas vi på mer snö under den natten isf, så jag får orörd snö, och även en gnutta sol. underbart fina bilder. men som sagt, det är om jag orkar gå upp i ottan på en lördag. Sen iallafall, så ska jag ut en sväng till stallet, och så ska jag hem och julstäda, julpynta, lyssna på julmusik, hjälpa mamma att baka lussebullar och vara sådär galet julig. åh vad jag älskar julen. finafina jul.


och så har vi söndag som också kommer vara galet mysig. då är min älskade Elias hemma från fastlandet igen, så då ska vi gå på julskyltningen och mysa runt.  MYSIGT!


(snacka om att fysiken hindrar mig från att börja njuta redan nu...)


min fina pojkis :) <3

bokat och klart.

jag har kommit på att jag ska resa iväg och ha en massa roligt så mycket nu. roligtroligt! :)

nästa helg kilar jag upp till hufvudstaden och träffar lisa och går på MGMT. huur bra som helst!!!

Över nyår kilar NSFJL till lisas lägenhet och firar nyår som ingen annan någonsin har firat nyår innan. det kommer bli gaaaaaalet.

och sen 10-12 januari åker jag och Elias till fastlandet för att se DIF-AIK i globen och bo på ett superfint hotell, hela fyra stjärnor och allt, och sen bara mysa runt i stockholmia tillsammans.



jag tycker om mitt fullspäckade schema med full fart. 

jag hoppas att jag och Elias får ett rum på den sidan med den här utsikten.. ingen risk, men man kan ju alltid hoppas. ;)

hooooosta.

jag har hosta. det suuuuger. inte har jag någon bra hostmedicin heller, så inatt sov jag typ ingenting. och det lär jag inte göra inatt heller ifall hostan fortsätter på den här vägen. sämst!!!


jaja, treadagen och treafesten förra veckan var bääääääääst. galet kul!


och i söndags var min häst världens finaste. vi vann LC:1 med 65,92% och i LB:2 var vi för några för att det skulle bli placering, men..... wait for it.... SJUTTIO KOMMA SJUTTIOFYRA HELA JÄVLA PROCENT!!!! min häst är fiiiiiiiiiin. och sofie är glaaaaaaaad.


nej, lite te, lite hollywoodfruar och sen sängen, så får vi se hur man mår i morgon.


och förresten, jag klarade faktiskt ett par fysikuppgifter alldeles själv. SCORE!
och från förra torsdagen:
jag och björn ägde på treadagen.
jag och min fina hjärnhalva-vän. <3
hahahaha den här bilden säger allt. klockers!!! (och jaa den är arrangerad!)

treadag.

yeeey. äntligen treadag igen, och jag hoppas verkligen att min och björns utklädnad blir bra nu... det är det där med benet som fortfarande är det största bekymret. men det kanske går bra. men det kommer bli ruuligt. Ifall jag överlever idag vill säga... haha. för jag har en känsla av att jag kommer frysa ihjäl idag. jaja. går man in för det, så gör man. ingenting jag kan göra åt. ;)


sen ikväll ska jag nog minsann ha en tidningshatt på huvudet. det ni! Plus att jag har övertalat min pojkis att följa med. så det blir myyyyys.


nu måste jag klura på hur jag ska måla mina mönster på mig innan jag kilar till skolan. men det kommer nog bli bra.


ni får se bilder senare idag, eller kanske imorrn, det beror på lite. men jag tar bara med mig min lilla kamera till skolan, bara för att hela jag kommer att vara målad med mönster och grejer, då vågar jag inte ha med mig min fina kamera ifall jag typ geggar ner hela den.. så ja, den får följa med en annan dag.

mobilblogg- hej champagne-bakfylla imorrn. Och grattis julia!

.

woopwoop.

jag har nog aldrig haft såhär sjukt jävla ont i mina ben. fyy. jag har totalt suttit ner i en halvtimme sen 7 imorse. fyy. Och nu har jag varken tid till vila eller till att sitta ner. näpp, för om typ en halvtimme så tutar en bil här utanför med Frida inuti, sedan bär det ut till Juliiiia. för den lille pysen fyller äntligen arton, så ikväll ska hon firas för hela slanten. 

Och ja, jag kommer vara DÖÖD imorrn. jag vet. (för er som inte vet så ska jag upp vid sju imorrn för att vara i stallet vid åtta. kul liv. sen ska jag också rida för joel. är det jag som kommer vara tvungen att sova i en vecka sen efter det? eeeeh, ja!)

men nu måste jag fixa håret och hitta lite pengar. 

nu köööööör vi!
en gammal bild. kan det kanske ha vart åttan? bra tider i varje fall.

en rubrik ska det vara här ja.

värst va det skulle vara svårt att få ihop en sammanfattning på kemin idag då. Jag tror att det är såhär tråkigt bara för att det är stora delar biologi i det här också. fyy. jaja. jag är halvvägs igenom och just nu skriver jag om cellskelettet och ska fortsätta vidare med osmosen. kul liv. Just nu känner jag mig faktiskt lite som en nörd på riiiktigt hög nivå. jaja.

Förut idag var även jag karro, alex och björn inne på stan och hängde på lekstugan en stund för att fixa grejor till treadagen nästa torsdag. Min outfit är nästan helt klar, bra av mig! Det är bara det där med att få fast ett ben i näsan som är det riktigt stora problemet. för 1: vart får jag ett ben ifrån? och 2: hur tusan får jag fast det i näsan utan att ta hål i näsan liksom? Så idag köpte jag två avhuggna fingrar och lite svart färg. Haha. sen säckväv av björn, och en tubtopp av karro så är det fääärdigt. bara det där med det jävla benet som sagt...

annars då? jag hinner inte med mitt liv som vanligt, jag lär vara helt sjukt död efter den här helgen, men det är sånt man får leva med ibland. man är bara ung en gång! och nästa helg kommer miss Wahlby till gotland, och då är det även HARRY på schemat. bra helg!
bild från förra treadagen. The ring & catwoman. FYFAN vad jag kommer frysa ihjäl den här gången. huu.

Pluttrar, som jag så fint kallar det.

Egentligen så gör jag ju bara oskärpa, och riktar kameran mot någon sorts ljuskälla, så kan det faktiskt bli ganska fint. :)






(och jaaaa, jag pluggar faktiskt just nu, så kom inte och gnäll nu)

Paus i pluggandet var det.

så här får ni några bilder från när jag och mami var vid kyrkogården i lördags.




sax & kam

jag klippte mig förresten idag. det är hela 10 cm kortare nu. HJÄLP. jag sa ju det. jag hatar att gå till frisören. även att min frisör är snäääääll. men ändå.

mami och sofie-dag fortsätter

jag och mami åkte även ut till kyrkogården nu såhär på kvällskvisten för att se på alla tända ljus, för att ta lite fina kort, och för att hälsa på farfar såklart.

men bilder får ni minsann se någon annan dag, för nu ska jag sova. det är ju dressyrtävling att tagga till tills imorrn. Hoppas att det känns bättre imorrn än vad det gjorde idag. LBn är ju ändå ganska svår för oss med alla övergångar och sånt dära tjafs. jaja. 

plus, hur ska jag hinna med mitt liv? jag behöver egentligen plugga astronomi, massor. men imorrn är det först tävling, sen kilar jag ut till Elias resten av dagen. sen har jag bara måndagen kvar att plugga på... jaja, shit happens.


nej, SOVGOTT med er.

Gräs och sånt där.




tack och hej för mig.

Mami på upptäcktsfärd

hon letar frebrilt
och här är hon glad över att ha hittat en.
och här är ytterligare en.

Jag och mami.

Idag är det lite som en sofie och mamma-dag. lite mysigt faktiskt. visst, min mamma går mig på nerverna säkert flera gånger per dag. men det är väl så det är när man är i den här åldern... Men idag kände jag att idag är hon på bra humör, jag är på bra humör, och jag klarar av att prata med henne i mer än 10 minuter i taget. haha. (missförstå mig inte, jag tycker om min mamma, men är inne i en liten irriterad-på-min-mamma-typ-jämt-fas).


Men iallafall, vi var ute och gick förut idag. Mamma skulle leta fram något grajj ute i skogen. typ "Geocaching", eller något sånt som hon har börjat filura med nu. Så jag agerade fotograf medan hon skuttade runt där och letade efter sin lilla burk med hennes mobil med GPS och kompass till hjälp.


Inte nog med det, dagen tillsammans med min mami forsätter. Vi ska om typ en 45 minuter kila till friskis och få en gymintroduktion. najs najs. Och sen ikväll är pappa iväg med sina kompisar och ska se på fotboll, eller något sånt där. Då blir det jag och mami ikväll också. trevligt trevligt.

Bilder från vår lilla promenad kommer upp senare, när jag orkat ladda in dem i datorn.

trist väder.

jag tycker inte om det här vädret. jag kan inte gå ut och ta en massa fina bilder. inte har jag särskilt mycket tid för det heller, egentligen. det är ju lite plugg att göra nu kan man ju säga. men det är nog luuugnt. men ändå. jag vill lära mig att ta helt galet fina bilder, och det gör jag ju inte genom att sitta här inne, framför datorn...

jaja, men jag kan bjuda på den här från igår. vi har ETT  äpple på vårt lilla äppelträd.




och jag saaaaknar min pojkvän. inte okej. inteinte okej.

äntligen.

efter allt jäääävla snack om vad som ska göras efter studenten och blahblahblah. så har jag det. jag och johanna har det...

... EN PLAN! 


en bra plan dessutom. det känns lite bra i magen faktiskt. och jag är för första gången någonsin riktigt taggad på att ta studenten , utan att få en endaste liten ångestkänsla på köpet.
du och jag johanna. du och jag.

fika med mina finaste

fina nicole
fina Johanna
fina Frida
och nicole var den enda som frivilligt gick med på att vara med på kort. tråkisar!
och hemskt mysigt var det


en supermysig dag, med mina allra bästa. även en välbehövd dag. jag tror vi alla behövde träffas och prata av oss lite, om allt och ingenting. ni är bra!

och förresten, är det inte en hemskt fin bild på Frida? Det tycker i varje fall jag.

det enda som saknades idag var vår älskade LISA WAHLBYYYY!

skönaste bilden på Julia idag.

fina Julia med fina Visby i bakgrunden.

Knäpp kväll mitt ute i ingenstans hos björn.

björn var glad
lika så var alex
vovven var söööööt
och vi spelade rappakalja
(kolla godisskålen här. typ två kilo. ett par timmar senare var den sluuut)
mest udda bilden på hela kvällen.
(kolla godisskålen här!!!!)

fotoblogg.

jag tänkte starta upp en fotoblogg vid sidan om den här, eller rent av byta ut den här.. MEN alla jävla domännamn är ju upptagna. så här måste man ha världens mest underliga och längsta bloggnamn för att kunna starta en ny. grattis.


så om någon har en idé, så skriv den!
jaja. jag älskar min kamera iallafall. och jag hade en superbra kväll igår. aaaskul. den innehöll nog allt.