07-12-30

bara för att jag inte har ngt bättre för mig, så snodde jag denna från julia ;)

Nämn något som gjorde dig glad igår: igår, fikat på det supermysiga caféet möjligtvis :)
Vad gjorde du kl 08 imorse?: soooov :)
Vad gjorde du för 15 min sedan? spelade buzz
Det sista du sa högt? JAG DRICKER INTE KAFFE
Det senaste någon sa till dig: skriv 'dreggelskydd'
Vad har du druckit idag? vatten, julmust & varm saft :)
Vad var det senaste du åt? kladdiskaka
Vad var det senaste du köpte? oj, kan ha vart en grå halsduk, men är inte helt säker.
Vad är det för väder hos dig nu? typ dåligt, fast det är mörkt ute nu, så jag vet inte riktigt.
Godaste glassmaken? bananchoklad ^^,
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nej, faktiskt inte.
Sover du tungt? nää.
Drömmer du mardrömmar? nää, mkt sällan
Trivs du i skolan? jepp. nittioettan fixar allt :)
Favoritklädsel? mjukisar, och mjukiströja, marwinlinne.
Favoritlåt just nu? vet faktiskt inte.
Vad ser du om du tittar till höger? en dörr, därefter ett kök där min moster blandar saft :)
Vad gör dig glad just nu? det mesta, är på ett sådant bra humör nämligen :)
Vad ska du göra härnäst? sätta mig framför tvn.
Höger eller vänsterhänt? höger
Humör just nu? ett mkt bra humör, fast lite lä'ngtarhemhumör.
Favoritgodis? choklad
Kläder just nu?  tights, duntofflor, långtjockiströja.
Sommarplaner? mååånga :)
Hur många kuddar sover du med? en
Sjunger du? det är kul, men låter som fan :D
Morgon eller nattmänniska? båda
Vad är viktigast för dig? mycket är viktigast för mig
Är du kittlig? haha, japp
Snarkar du? nääe inte vad jag vet, men gnisslar tänder gör jag ;D
Stjärntecken? firrefisk
Äckligaste insekten? spindel
Är du kär? nää
Längtar du mest efter just nu? hem, julia o johanna.

07-12-30

jaa, vad ska man säga då., det verkar som om jag missar allt där hemma, men ändå så tkr jag om att vara här, behöver iallfall inte ha tråkigt., :D

- du är så jäkla saknad, tänk om du hade vart här, då hade allt vart fulländat.
- du bara försvann, helt poff, som om du aldig har funnits.
- du är inte som du brukar, inte den gamla vanliga du.
- du har oxå vart borta, lika borta som jag är nu, och du är så sjukt saknad.
- knappt hört av er fem, helt sjukt.. :S




image159
bara för att min kussiluring är sötast :)

07-12-28

nu för tiden så bor jag hos min moster, och har då inte lika lätt att få tag i en dator som jag hade när jag bodde hos mormor. men nu har jag grymt mkt roligare, just eftersom jag bor hos min moster, och min supersöta kusin som just har lärt sig ett nytt ljud, att göra ett såkallat 'pruttljud'. askul :) (för er som inte vet, han är 8 månader)
   sen har jag ju ofc vart på stan så mkt som möjligt. :) och hitintills har jag införskaffat, om man räknar bort det ag nämde i föregånde inlägg ;
ett par jeans
tre tjocktröjor - en mörkblå, en vit, och en svart
tre par knästrumper - svart, vit, grå
björnborgtrosor
t-skirt - svart och vitrandig
halsduk -, eller snarare 'halsrör' som min moster så fint kallade det.
har säkert glömt ngt , men kmr iaf inte ihåg ngt just för stunden.

och måste säga att min moster typ är askul, för när vi var där på stan då hittade hon ett par jeans på hm, som inta fanns i hennes strl just där, så hon utbryter ashögt; asså varför finns det aldrig den storleken man vill ha på de här jäkla tjockisavdelningarna? så går hon o frågar hon en som jobbar där; " asså på vilket annat hm här i stan finns det tjockisavdenlingar på?", och hon som jobbade där; "ehm, du menar BiB?" ;D

och sen kmr min moster här nyss och jämför min kusin med ett fyllo.
men han har ju ingen motorik, skrattar åt ingenting, ingen förstår vad han bubblar om och han dricker ur flaska :D

kmr hem den 1 eller 2 januari, fall jag inte får tag i en data ngt mera.
och johanna, jag saknar dig med.

07-12-26

ja, hela juldagen gick, utan några problem, bara en helt astråkig dag, och måste nämna att min kusin nog är världens sötaste unge. :)

idag så var det upp tidigt för att vara på ikea tidigast möjligt, alltså prick 10. då strömmar vi upp för rulltrappan med alla andra, enligt mamma, miljoner människor. som i själva verket kanske max var 50 pers. och så snabbt som vi har betat av ikea som den här gången, har nog aldrig hänt, och inte heller att jag, alltså jag o inte mamma eller pappa, har köpt för så mkt pengar där. för jag köpte ;
- byrå
- två hyllor
- matta
- kuddfodral
och allt gick för 1989.- ganska bra faktiskt. så nu kan mitt rum äntligen bli helt klart! :)

sen åkte jag mamma o pappa vidare till Farsta centrum, där vi inte höll på att få ngn parkeringsplats just för att det var så sjukt mkt folk. men sen, efter kanske en kvarts letande så hittar vi en, så sen är det bara att tränga sig in bland resten av halva sveriges befolkning, som alla hade bestämt sig för att åka till farsta centum, typiskt. men kom ändå därifrån med ett par stövlar, två tröjor, en bolero och ett skumt plagg som jag inte riktigt vet om det var en tunika, tröja eller en klänning. men det går ju att diskuteras. och så kände jag att det räckte för idag, så då var det bara att åka tillbaka till tyresö, till mormor, för att sen imorgon flytta till min moster.

Julia, jag saknar dig!

07-12-24

ja då var då julen 2007 överstökad.
kanske inte den bästa julen jag har vart med om, men ändå en jul, god mat, skojjig släkt och såklart kalle anka. och allt klarade sig undan några större katastrofer, min kusiner tog en galge, och sladden till kontrollen till playstationet, och fiskade upp läsk och ölkassarna som stog utanför, upp till andra våningen till min ena kusins rum. det var nog iaf det roligaste på hela kvällen, att se en påse med läsk och öl sväva upp i luften utanför fönnstret xD sen har jag då sjungit singstar halva kvällen, och ägt ut hela min släkt! haha.
god jul

07-12-24

nu efter en natt med 14 timmars sömn är jag glad igen, för det var jag nämligen verkligen inte när jag gick och la mig, klockan sju igårkväll. jag stog och skrek och grät, jag visste inte vart jag skulle göra av min trötthet. jag har inte sovit så länge jag har behövt på flera veckor, så det var väl dags nu, antagligen :)

så nu ska jag bara vänta på att min bror ska duscha klart, sen ska jag duscha.
så den här dagens planering är;
duscha, fixa iordning
12,00 - hem till moster
sen äta,
15,00 - Kalle Anka, as usuall.
efter det så är det paket-utdelning
sen ska alla småbarn leka med alla juleklapparna,.
sen blir det väl julfika, och ngn årlig julklappstävling,
vet inte riktigt vad den går ut på, men de vuxna sitter och asgarvar, så jag antar att den är kul..
sen somnar väl morfar eller ngt. :P
antagligen

god jul allesammens! :)

07-12-23

ja då är man då i huvudstaden Stockholm,
ngt speciellt med stället? nää inte direkt, bara mera bilar än på ön, mer snö än på ön, och ja, mer folk än på ön. följde med min mormor på stan förut, hade en trevlig liten stund, hittade nästan ett par stövlar, tillochmed två par, men antingen så var de för stora, eller för små, inte i min storlek. typiskt.

och när vi åkte hemmifrån imorse så hade vi med oss tre asstora påsar fulla med juleklappar, började det klia i mina fingrar, jag tkr nämligen om julklappar :)


jag är lycklig i hela mig, när jag ser dig le, eller bara se dina ögon lysa av glädje.

07-12-22

huvudvärken bara växer,
hoppas hoppas hoppas INTE att jag blir sjuk till julafton och hela den veckan när jag ska vara i sthlm och bara vara, och inte göra något alls, och köpa kläder ofc.
snälla rara huvudvärk, försvinn!

07-12-22

besviken, besviken och åter besviken.
det är faktiskt bättre att du skriker och gapar, än att vara.. besviken.

07-12-21

på kvällen efter jag jobbat så susade jag hem till tilde där hon var mitt uppe i julstädandet, och så fick jag läsa hennes paketrim, men jag ska inte avslöja ngt, jag ska bara säga, att matilde, alla kmr missförstå det där rimmet, precis som jag o din mamma gjorde xD. haha. sen sjöng vi singstar, förlorade typ alla med några ynka poäng.. :P.
sen satt vi igång typ världens dåligaste och krångligaste film som matilde somnade till :P.
och hon hade julmust ^^,

07-12-21

nu säger jag bara JULLOV!

fast jag ska inte bara säga det, utan oxå uttrycka min irritation på mitt biologibetyg, får ta o snacka med johan om det nästa termin, för nu är det iallafall LOV, och jag ska njuta varje sekund av det!
   så ikväll efter att jag har jobbat, så ska jag till Matilde och bara ha allmänt trevligt, hoppas hon har julmust ^^,
orkar inte såga så mkt mer än att martin är elak mot sjuor och tar deras jätte-tomtebloss XD

07-12-20

jag vill bara säga att mina föräldrar är sjuka i huvet, de säger att ett par trosor för 200.- är mkt pengar, men vad säger man då att ett matbord för 26 000.- är..? sjukt, men men, fint äre och det är inte mina pengar.

och så måste jag få ut min lilla irritation över mig själv oxå. för förut i eftermiddags när jag skulle ta mig till posten, för att jobba, så väljer jag att ta moppen, men tänker inte det lilla steget längre att det är blött på vägarna nu, PLUS att det är svinkallt, och fyra timmar senare så är det antagligen isgata, men det är inget jag tänker på just då, så jag kör iväg, och jobbar mitt pass, och går ut vid typ kvart över åtta, och märker att det är SKITHALT, verkligen SKITHALT. så jag kör iväg i långsamt tempo, men inte hjälper det, så jag druttar omkull, moppen glider iväg några meter, samtidigt som vi precis möter en bil, som bara kör förbi, sammtidigt som en av mina arbetskompisar kmr cyklande förbi med stora ögon, o ba, OJ HUR GIIICK DEET!?, och där står jag och säger att det gick bra.
men småflinade åt min korkighet att ta moppen den 20 december, irriterade mig över min korkighet att ta moppen den 20 december, och oroade mig lite att det skulle synas på moppen att jag druttat omkull, orkade nämligen inte berätta för min mamma, för då skulle jag väl aldrig mera få köra eller ngt. så nu sitter jag här, med ännu mer ont i min handled, ont i höften, och lite i foten. jippii.

07-12-19

nu vill jag bara säga att min klass är enormt taskig mot vikarier,
vi hade nämligen nyss no, och då sitter atta vända åt fel håll, lisa petar under naglarna med ett kreditkort, jag tar kort på allt som går att ta kort på, samtigit som julia gör detsamma. matilde och ivan sitter bakom och gör sånt som dom gör ;). sen efter lektionen fick jag reda på att tilde oxå hade skrivit alla namn i hela klassen på rövarspråket, :D. sen, mitt i MÅNS (vikarien) förklaring av vindkraft så kmr jag på en graj, och räcker upåp handen, och han ignorerar mig i säkert 10 minuter, innan jag ropar på honom, och skriker rakt ut att jag tkre vi ska sjunga för julia ivarsson, för hon fyller nämligen år idag, GRATTIS. sagt och gjort, hela klassen ställer sig uppanpå bänkarna och börjar en mkt vacker sång, ehm.. :D.

och nu måste jag uttrycka min ilska till LISA WAHLBY, eftersom hon så fint avslöjade dagens avsnitt av julkalendern på sin fuuula blogg, när jag nu inte hann se det imorse bara för att jag försov mig, imorse igen, tredje gången den här veckan. så nu ska jag citera nicole "HÄMD, jag säger bara HÄMD HÄMD HÄMD, måste bara tänka ut ngt först".

07-12-18

artonde december, alltså bara sex dagar till julafton, känns det som det?,
nää inte ett dugg faktiskt. hade det vart för några år sen när man var sju åtta år så kunde man inte sova på hela veckan innan julafton, för tänk, TÄNK om man skulle få just det som man hade önskat sig som mest, eller om man skulle bli grymt besviken på något som man verkligen inte ville ha, men fick ändå.
   men ändå, ändå att man sov något bra på en hel vecka bara för att man funderade, så var det på något sätt, mysigt. just för att då var julen något som man verkigen väntade på, verkligen såg fram emot,.
   visst jag ser fortfarande fram mot julen, verkligen, det är min absoluta favorit-högtid, men det där magiska har försvunnit genom åren, det är verkligen tragiskt, för jag gillade det där med att ligga vaken och bara fundera på vad som kunde va i alla paket som var gömda inne i förådet, men det är borta, ingen spänning alls,.


idag har det vart en helt vanlig dag, fast ändå har det inte hänt sånt som det brukar hända, som att plugga so på no-lektionen, första världskriget prov + skrivkramp, sitta och skratta åt björn gustavsson i datasalen på mattelektionen och glutta på spansk film med engelsk text till inne i 92 & 95s klassrum på spanskan.
    efter skolan så går jag julia och matilde bort mot atterdags och lämnar av julia på busshållsplaten utanför öb, står där och har lite småtrevligt tills hennes buss kmr, då går jag och tilde vidare till atterdags och köper min efterlängtade choklad :)  sen går vi vidare mot adelsgatan, och inne p VeroModa träffar vi jonna och hennes kompis, ronja, om jag fattade allt rätt :P. jag och jonna står med varsinna plagg och har beslutsångest, som sen slutar med att jonna köper än jättefin blå tjocktröja och att jag lägger undan en stickad polo, som jag sen aldrig köpte,. gick sen vidare in i en massa affärer, hade allmänt trevligt,. sen gick vi vidare till öster där vi gick kors o tvärs in i en massa affäror, och jag köpte sen en lång tjocktröja som de precis hade fått in på vila, som jag sen köpte ett par glittriga tights till, som jag ska ha på juleafton :). hade jättekul tilde, tack! <3

sen måste jag tillägga att jag missade bussen hem, så jag fick gå hela vägen hem, tog en hel halvtimme! och jag var helt död när jag kom hem, är inte van att röra på mig så mkt ;D

JULIA KARLSSON

Nu ska jag skriva den här om Julia, :D, så gott jag kan, annars så får jag väl gissa ;) 

01. Namn? Julia Karlsson
02. Ålder? 15
03. Vart bor du? I träkumla
04. Bor tillsammans med? Hennes mamma, pappa, kisse, och meduza.
05. Husdjur? Kisse, meduza, magic, wyx och lilleman!:)
06. Färg på ditt hus? vitt
07. När är du född? Fredagen den trettonde November, 1992
08. Klass? 91, just as me :)
09. Vilket år tar du studenten? 2011
10. Något job? Nää, hon är mega arbestlös :)
11. När gick du upp i morse? Hmm, hon gick väl kanske upp runt nio. 
12. När ska du sova? Hon ska väl sova ganska tidigt, hon börjar ju trots allt 8, så kanske halv tio.
13. Duschat idag? näää :D
14. Kramat någon idag? Isf kisse, eller hennes mamma.
15. Pussat någon idag? Nää, jag hade vetat ;)
16. Vad har du ätit idag? Knäck!, ehm julgodis, och åter julgodis
17. Dagens klädsel? Antagligen mjukisar och marwin-linne
18. Dagens smink? Ingenting skulle jag tro
19. Dagens sötnos? SOFIE (jag alltså)
20. Dagens roligaste? Ehm, om jag ska vara ärlig så tror jag adam eller jakob.. ;)
21. Har du många vänner? Nää, bara låssasvänner xD
22. Hur många har du kysst? De här frågorna skulle vi hålla hemliga, så HEMLIGT.
23. Vem kramade du senast? Hmm, svår fråga, om du var ute med dom i fredags, jag vet nog :)
24. Hur många har varit otrogna med dig? Ingen, och fall de hade vart det, så hade jag slått ner dem, det är ju trots allt min julia vi pratar om!
25. Har du pojk-/flickvän? Nää, om det inte hänt ngt drastiskt de senaste minuterna,
26. Vem pratade du med i telefon senast? Mig, (sofie)
27. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Från jakob tror jag, men jag vet inte vad det stog. Jag kan faktiskt inte läsa tankar, eller ngt.
28. Favoritfilm? Oj, typ honey?
29. Låt? Antagligen ngn med amanda jensen
30. Mat? Det mesta som går att äta skulle jag tro.
31. Dryck? julmust
32. Färg?  Grå, eller hon har iaf ganska mkt grå kläder :)
33. Tv-serie?  OC
34. Stad? Typ miami (om det ligger i Californien ;) )
35. Land? Turkiet, eftersom hon vart där typ 15 ggr :D, men det är nog USA.
36. Ämne i skolan? Jag tror allvarligt hon inte har ngt specifikt, men gympa.
37. Strul? Hemlis,
38. Oskuld? hemlis

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? Mohaha, jag vet, men tänker inte skriva.
42. Personen du kysste? Hemlis.
43. Gången du spydde? HAHA, det vet jag :D, och jag vet vart också?. ;)
44. Gången du grät? Det var kanske för någon vecka sen. Julia har ganska stora tårkanaler.
45. Pizzan du åt? Hawaii :D
46. Gången du var i Göteborg? Om jag ska vara ärlig, så tror jag inte att hon har vart i göteborg :P
47. Gången du var i Stockholm? Väldigt nyligen, vid globen horseshow
48. Gången du var hög? Hon är hög på glädje varje gång hon ser mig.
50. Personen som såg dig gråta? Typ hennes mamma. 

ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? svart
52. Hund eller katt? Hmm, svårt, hunden är ju hennes, men kisse gillar ju julia mera. Då jag säger 50-50.
53. Ut och festa eller hemma och mysa? Hon är oftast hemma och myser, men föredrar nog ut och festa ;)
54. Tvspel eller datorspel? Tvspel ? crash bandicoot
55. Singel eller upptagen? singel
56. Hångla eller ha sex? Hemlis,
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? PA
58. Ragga eller bli uppraggad? Ragga, om jag känner min julia rätt ;)
59. Big Brother eller Paradise Hotel?  Big Brother
60. Har du svart hår eller blont? Inget av det, brunt.
61. Har du blåa ögon eller bruna? gröna
62. Choklad eller lakrits? Choklad.-, eller lakrits, 50-50 på den med 
63. Göteborg eller Stockholm? stockholm
64. Högerhänt eller vänsterhänt? höger
65. Coca cola eller fanta? cola
66. Pizza eller kebab? pizza
67. Randigt eller prickigt? randigt
68. Älska eller älskas? Båda:D
69. Leva eller dö? leva

ANTAL:

70. Personer du älskar? Massor, men största delen mig då ;)
71. Personer du hatar? Tror det kanske är två.
72. Pojk-/flickvänner du haft? Hemlis,
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? Hemlis,
74. Glassar du ätit på en dag? Ganska många. 5 kanske:D
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? Om globen horseshow räknar som festiva, 1
76. Gånger du haft minnesluckor? Hah, minst en.
77. Gånger du varit hög? Varje gång hon träffar mig sa jag juh :) alltså minst 5 dagar i veckan.
78. Personer du saknar just nu? Hon saknar mig :)
79. Gånger ditt hjärta brustit? Ingen, I hope.

VEM:

80. Vill du kyssa nu? Hemlis,
81. Träffade du senast? Mamma-
82. Sjöng du senast för? Sig själv i duschen.
83. Hade du senast en msn-konversation med? Mig, just nu faktiskt.
84. Spelade du tvspel med senast? Hah, typ mig o nicole.
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? Hemlis,
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? Hahah, den vet jag. :D
87. Förtjänar att dö? Ingen.
88. Är söt? Haha, finns många i julias huvud,
89. Vill du sova jämte inatt? Kisse :)

VAD:

90. Gör dig glad? SOFIE, dvs mig.
91. Gör dig ledsen? Saker som gör en lessen ofc-
92. Vill du helst göra nu? Göra om sitt rum.
93. Önskar du att du slapp göra? Plugga till soprovet
94. Vill du ha nu? Mer knäck?
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? Hon har precis nyligen haft födelsedag, men i julklapp, massa dyrt I guess ;)
96. Längtar du till? De gör om i hennes rum, JULLOV
97. Tycker du om dina betyg? Bra!
98. Ångrar du i ditt liv? Att du träffade mig xD
99. Är det bästa som hänt dig? Att du träffade mig det med :D
100. Hur mycket är klockan? 20:05

07-12-15

sitter nu här och itne har ngt alls att göra, så hittade jag den här superlistan på jonnas blogg, så jag tänkte att då kidnappar jag den av henne ;D

UTSEENDE
[   ] Jag är kortare än 160cm.
[ x ] Ibland tycker jag att jag är ful.
[ x ] Jag har många ärr.
[   ] Jag blir lätt brun.
[   ] Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg.
[   ] Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg.
[   ] Jag har en tatuering.
[ / ] Jag är osäker över mitt utseende.
[   ] Jag har haft/har tandställning.
[   ] Jag har glasögon/linser.
[ x ] Jag skulle gå på plastikoperation om det var ofarligt och gratis.
[ x ] En helt okänd person har sagt att jag är snygg.
[   ] Jag har mer än två piercingar.
[   ] Jag har piercingar på andra ställen än i öronen.
[ x ] Jag har fräknar.


FAMILJ
[ x ] Jag har svurit åt mina föräldrar.
[   ] Jag har rymt hemifrån.
[   ] Jag har blivit utslängd hemifrån.
[ x ] Mina biologiska föräldrar är ihop.
[   ] Jag har ett syskon som är under ett år gammal.
[ x ] Jag vill ha barn nån dag.
[   ] Jag har barn.
[   ] Jag har mist ett barn.

[ x ] jag har en storebror
[   ] jag har en lillebror
[   ] jag har fler än ett syskon
[   ] mitt syskon har sagt att han/hon älskar mig när någon hört på

SKOLA/JOBB
[ x ] Jag studerar.
[ x ] Jag jobbar som timvikarie
[ x ] Jag har somnat i skolan/på jobbet.
[ x ] Jag gör nästan alltid mina läxor.
[ x ] Jag har missat mer än en vecka av skolan.
[   ] Jag underkändes(eller avbröt) mer än en kurs i fjol.
[ x ] Jag har stulit någonting från min skola/arbetsplats [om lim räknas ;P]
[   ] Jag har fått sparken.


SKAMLIGHETER
[ x ] Jag har sagt "lol" i en riktig diskussion.
[ x ] Jag börjar ännu också gråta av Disney filmer.
[   ] Jag har pissat på mej av skratt.
[ x ] Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat. [det har ju tyvärr faktiskt hänt]
[ x ] Jag har gråtit av skratt.
[ x ] Jag har limmat fast min hand i något.
[ x ] Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan.
[   ] Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats.


HÄLSA
[   ] Jag föddes med en sjukdom.
[   ] Jag har fått stygn på ett öppet sår.
[   ] Jag har brutit ett ben. t
[   ] Mina tonciller (halsmandlar) har tagits bort.
[ x ] Jag har suttit hos läkaren med en vän.
[   ] Mina visdomständer har tagits bort
[   ] Jag har genomgått en allvarlig operation.
[ x ] Jag har haft vattkoppor.
[   ] Jag har haft/har astma.



EFARENHETER
[ x ] Jag har tappat bort mig i min hemstad.
[ x ] Jag har sett en fallande stjärna.
[ x ] Jag har önskat då jag sett en fallande stjärna.
[ x ] Jag har varit på en offentlig plats i min pyjamas.
[ x ] Jag har tryckt på alla knappar i en hiss.
[ x ] Jag har sparkat en kille mellan benen.
[   ] Jag har varit i ett casino.
[   ] Jag har hoppat fallskärm från ett flygplan.
[   ] Jag har gått "skinny dipping".
[ x ] Jag har lekt sanning eller konsekvens.
[ x ] Jag har druckit en hel liter mjölk på en timme.
[   ] Jag har varit med i en trafikolycka.
[ x ] Jag har åkt skidor.
[ x ] Jag har medverkat i ett skådespel.
[ x ] Jag har träffat någon från internet i det verkliga livet.
[ x ] Jag har fångat en snöflinga på min tunga.
[   ] Jag har sett norrskenet.
[ x ] Jag har suttit på ett tak på natten. [mitt i vintern, i pyamas :D]
[ x ] Jag har aprillat någon.
[ x ] Jag har åkt taxi.
[   ] Jag har ätit sushi.
[   ] Jag har åkt snowboard.



ÄRLIGHET
[ x ] Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra.
[ x ] Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra.
[ x ] Jag har smugit ut utan lov.
[ x ] Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar.
[ / ] Jag har en hemlighet som ingen vet. [vet faktiskt inte]
[ x ] Jag har fuskat i ett spel.
[   ] Jag har struntat i ett prov.


DÅLIGA TIDER
[ x ] Jag har druckit alkohol.
[   ] Jag dricker mig berusad mer än en gång i månaden.
[ x ] Jag kan inte svälja piller.
[   ] Jag har blivit diagnoserad med klinisk depression.
[   ] Jag tar mediciner mot depression.
[   ] Jag har anorexi och/eller bulimi.
[ x ] Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det.
[   ] Jag har gjort mig själv illa med avsikt.
[ x ] Jag har vaknat gråtande.


DÖDEN

[ x ] Jag är rädd för att dö.
[ x ] Jag hatar begravningar.
[   ] Jag har sett någon dö.
[   ] Någon nära till mig har försökt begå självmord. [ eller inte vad jag vet iaf ]
[   ] Någon nära till mig har begått självmord.   


MATERIALISM
[ x ] Jag äger mer än 5 rap CDs.
[ x ] Jag äger en iPod eller en mp3-spelare.
[   ] Jag har en ohälsosam relation med anime/manga
[ / ] Jag äger många dyra parfymer. [ många o många, och det beror på vad som menas med dyra:) ]
[ x ] Jag äger något från H&M.
[   ] Jag samlar på serietidningar.
[   ] Jag äger något från Benetton.
[   ] Jag äger något jag köpt på E-bay.
[   ] Jag äger något från Diesel.  [ faktiskt inte, och det fårvånade faktiskt mig själv när jag skrev det här ]


RANDOM
[ x ] Jag kan sjunga så att andra kan lyssna på det. [ klart jag kan, men inte så att det låter fint :) ]
[   ] Jag har stulit en bricka från en snabbmatsrestaurang.
[ x ] Jag har lätt för att öppna mig för nya människor.
[   ] Jag ser på nyheterna.
[   ] Jag dödar inte insekter.
[ x ] Jag svär ofta.
[ x ] Jag sjunger i duschen.
[ / ] Jag är en morgonperson. [ det beror på från morgon till morgon ]
[   ] Jag är petig med grammatik.
[   ] Jag är en sportfanatiker.
[   ] Jag tvinnar mitt hår mellan mina fingrar.
[   ] Jag är bra på att baka och laga mat
[ / ] Min favoritfärg är vit, ljusröd eller ljusblå. [ vit och svart ]
[   ] Jag skulle ha pyjamas på mig till skolan.
[   ] Jag vet hur man skjuter.
[ x ] Jag är kär i kärleken.
[ x ] Jag skrattar åt mina egna skämt.
[ x ] Jag äter snabbmat varje vecka.
[ x ] Jag är bra på matematik.
[ x ] Jag tror på spöken.
[   ] Jag är online 24/7 på msn, även som "Borta"
[   ] Jag har inte lämnat in arbeten och ändå fått G i en kurs.
[ x ] Jag kan inte sova om det finns en spindel i rummet.
[ x ] Jag är väldigt kittlig.
[   ] Jag älskar mörk choklad.
[ x ] Jag biter på mina naglar.
[ / ] Jag spelar dataspel och/eller Playstation-spel.
[   ] Jag är bra på att minnas ansikten.
[ / ] Jag är bra på att minnas namn.
[   ] Jag har ingen aning vad jag vill göra med resten av mitt liv.
[ x ] Mina svar är ärliga.


07-12-13

lucia idag, jättekul faktiskt, men orkar inet vara så seriös att skriva ngt mycke idag, så jag lägger in lite bilder ist.
image156matilde! :)
image157
image158haha, jag xD

kommer nog mer bilder senare :P

07-12-12

så var man idag på sin första dag som postgubbe,
väldigt pinsamt faktiskt, men jag får ju pengar, :)


imorrn är det då att ta sig upp sjukt tidigt, för att vara i skolan till klockan sju! för att sen en timme och en kvart senare ha första luciagrejen. aja, det blir nog kul !

image155Kroatien<3

07-12-12

så sitter man här på den urtrista svenskalektionen igen
erich maria remarque är det jag har att se fram emot den här lektionen,
eller så sitter jag och koller på en massa annat :),
det låter mycket bättre i mina öron,
och samma som igår, så har jag sällskap av min kära mupp-julia :D,
så jag får väl utlida den här svenska lektionen oxå,
sen är det sista luciaträningen, efter det så ska jag till posten och jobba resten av dagen.

07-12-11

haha det roligaste idag :
jag sitter och skriver på mitt förra inlägg och ska skriva johan,
men kommer verkligen inte på hur det stavas, jag hade nämligen skrivit joan, och tyckte det såg såg så konstigt ut, så jag frågar julia; hur fan stavas johan?, det här ser ju iaf grymt konstigt ut!
hon svarar med ett skratt i rösten; med ett H dummskalle!
och jag dum som jag är svarar: H? vart dååå någon stans?
HAHAHAHAHHA

jag tror allvarligt att jag är analfabet :D

07-12-11

och så läste jag min muppiga kompis julias blogg, så kom jag på att jag hade glömt en liten grej,
på noprovet så kom jag till sista frågan och jag hade ingen aning  om vad det var,
så jag skrev något som i mina öron lät förståndigt bra. men inte i johans, fick 0 poäng på den,
men slutet var iaf bäst, min lilla reklamsnutt "men i det här fallet skulle jag ha valt att använda en antiinflamatorisk gel " mohahaha:D

07-12-11

så sitter man här i datasalen på en svenska lektion,
blev tvingad av min kära vän julia här brevid att skriva ett inlägg här,
bara för att jag hotade henne att jag skulle slå ner henne om hon inte upd hennes blogg..
så nu sitter hon här brevid och skriver för fulla muggar (xD),
hon är väl för rädd för mig för att våga göra något annat,
    och varje gång vår lärare kommer och går förbi vår rad, så är det bara att langa fram sitt författarjobb om Erich Maria Remarque, vilken kille vill heta maria i mellannamn? och särskilt när han typ har valt det alldeles själv. skum snubbe det dära. men vem vill veta, eller läsa en bok av någon tysk snubbe från slutet av 1800-talet, inte jag iallfall.

och det här är min fjärde lektion idag, och har redan hunnit haft 2 prov, NOprov och MATTEprov.
gick nog bra tror jag, eller NOprovet fick jag 37,5 av 45, kanske inte lika bra som jag hade hoppats på, men iallafall ett vg. MATTEprovet vet jag inte riktigt hur det gick, men man kan ju alltid hoppas på att det går bra. och så var jag tvungen att hoppa över luciaträningen idag bara för att jag skulle göra mitt matteprov, :( men sen visade det sig att den hade flyttats fram tre timmar, alltså slipper jag spanskan, JIIIIIPPIII:D

och nu kikade jag lite smått på julias datorskärm, och jag tror att hon är inne på sitt andra inlägg, som det stog ngt med att hon var nyfiken på vad jag skrev, och ngt med YOO MANNEN;
så yo mannen på dig själv julia, och btw, du är en mupp :)



07-12-10

nu har jag inte upd på ett tag, så här kommer min helg;

lördag
jag tuffade ut med moppen till träkumla, där julia skulle köra, haha det var lite skojjigt,
när hennes pappa hela tiden ; " juliaaa! jämn gas!!!" :D.
sen var det ut till stallet, där jag red och fixade lite inför tävlingen som var sen på söndagen,
sen var det snabbt hem, ducha och fixa iordning sig, för att sen kasta i sig maten och iväg till kyrkan
och där mötte jag tilde, och så kommer vi in, och upptäcker att kyrkan är smockfull,
så vi står där i  öppningen en stund öch letar frebrilt efter en sittplats, sen hittar tilde någon hon känner så vi får sitta vid dom, längst fram tillomed :)
   sen när allt var klart i kyrkan, så var det tillbaka till stallet för att fixa det sista inför söndagen.

söndag
så var det tävling, gick jättebra, nolla i 80 och ett riv i 90. men jättebra ändå :).

måndag
allmänt jobbig dag, engelskaprov, och sen hemma var det plugg till no-prov som vi nu har imorrn,
hade de tänkt att de skulle ta livet av oss eller?, jag tror iallafall det!

07-12-09

imorse, på vägen till stallet, så ser jag en reflexprydd människa,
som står mitt i vägen, och innan jag har tänkt längre på det,
så ser jag att det är flera polisbilar och att det är en polisgubbe som står där, mitt ute i vägen. så jag svänger in där, eftersom han nu vinkar åt mig att göra det.
    så jag får visa upp mitt lilla förarbeviskort, som jag innan idag inte trodde att jag skulle få behöva använda någon gång alls, men det fick jag. sen fick jag blåsa i en såndär mojjäng oxå., vadå? tror de att dagens ungdomar dricker?, vansinne! :)

sen väl i stallet så är det tävling. gick super! :)

image153<3


07-12-06

lilla storebror.
du anar inte hur glad jag är att se dig såhär pigg och glad, som du inte har varit på flera flera månader,
visst du var trött, men ändå såg jag glädjen i dina ögon.
jag kände glädjen i hela mig, vet inte om du såg den i mina ögon, men den fanns där, det gjorde den.
jag får nästan tårar i ögonen nu, inte av lessenhet som det var förut, eller av medlidande,
utan av ren glädje för din skull. hade inte mam o pap oxå vart där hade jag nog börjat störtlipa.
och att höra dig säga: "sofie, o pappa ni båda är skyldiga mig varsinn pizza"
och att höra dig säga: "mamma säg vad du vill, men nu ska jag ut på krogen varje jäkla helg"
att du sa det där, det fyllde hela mitt hjärta med gläde,
min galna, glada bror är tillbaka. <3

07-12-05

bara för att uttrycka min glädje lite extra:
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI :D

och om jag kanske nu ska förklara det här lilla utbrottet;
pappa har nämligen fixat mig ett jobb i jul, så nu kan snart pengarna rulla in :)
och för att visa hur ännu gladare jag är för hur mkt pengar jag tjänar,
så ska jag inte säga hur mkt jag tjänar, bara att jag tjänar hela 22 kr mer i timmen än jag gjorde på glassen i somras. :D, wohoo,
vad säger du om alla de massa pengarna, lisa? lite bättre va? ;)

och nu kanske ni oxå är ganska nyfiken på vart jag ska slita?, det hade iaf jag varit vid det här laget :p
men iaf, så ska jag  slita på inte mindre än astöntiga posten :D

07-12-03

så sitter man här igen,
har skittråkigt, och försöker få något gjort.
lättare sagt än gjort, har väl skrivit bara några rader på min bildgrej.
"kubism". helt sjukt tråkigt.

och sjukt ont i halsen fick jag idag efter luciaträningen,
hoppas inte att jag får vinterkräksjukan bara, hatar såna sjukdomar,
eller sjukdomar överhuvudtaget faktiskt.



för er som vill veta, så försov jag mig imorse, ganska skönt faktiskt. :)

07-12-01

första december, det betyder att det bara är 24 dagar kvar till julafton:)
och idag börjar julkalendern oxå :D.
   men så ska man ju få upp julpynt och sånt oxå, men jag kan inte julpynta mitt rum, just för att jag inte har något rum..., lite tragiskt, men det ska nog snart vara klart, kanske kan flytta in dit tills nästa helg :D

så den här morgonen har jag legat i min brors rum och lyssnart på julmusik,
julmusik, julen, julen är nog det mysigaste som finns. med julgran, med en massa paket under,
julmat, och julgodis! lussebullar, pepparkakor, och jag kon nog fortsätta i all evighet.
mysigt