08-05-26

jadu, så går det när syskonen johansson får ansvaret för maten.. :D, haha. längelängelänge sen jag hade så kul med bror min. :), aja såhär var det iallafall ; mamma sa att "nu åker vi o handlar och när vi kommer tillbaka om en halvtimme ska hamburgarna vara stekta och klara", en stor suck från tobias, och en ännu större från mig. men men , hur svårt kan det vara att steka 6st hamburgare liksom?, joo det kan faktiskt vara svårt, tro det eller ej, men det kan det!, det första som bli är att vi står och disskuterar om hur mycket margarin man ska ha i stekpannan, ingen aning om ni frågar mig, men jag tog i som jag tyckte var lagom, och då står T och gapar om att det är JÄTTEFÖRLITE, aja än sålänge så var det ingen skada skedd. men sen börjar han snacka om studenten o massa så jag glömmer bort att hamburgarna ligger i stekpannan, och när jag väl kommer på att dom är där så är båda två lite brännda, så jag lämnar över stekningen till tobias ist. men det kanske inte heller var så smart, för hans blev ännu mera brända än vad mina blev. (HA-HA). jag kämpar iaf på med att skära tomat och gurka, men vilket inte blir så särskilt lätt när han står o pickar mig i sidan med jämna mellanrum och att jag hoppar 2 meter upp i luften varje gång. sen så när han har stekit klart så ska han sjävklart vara så smart att han häller vatten i stekpannan när den fortfarande är asvarm, så det typ bolmar från stekpannan och jag står o gapar att "inte när den är vaaaaaaarm pucko!", till svar får jag; "ojdå hur skulle jag kunna veta det?, aja nu har vi iallafall framkallat en alldeles egen dimma inomhus, ha-ha" vadå inte kunna veta det?, han är fan tre år äldre ju! :), så då var det bara att öppna alla fönstrar och bakdörren o allt för att vädra . jag återgår till att skära tomat, men sen kommer han, rastlös, och pickar mig i sidan, igen! denna gång så jag kvider av skratt på golvet. jepp, så går det när man låter syskonen johansson få ansvaret för matlagningen. :)

image196 
sommaren 2006

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback