FREDAGEN DEN 29 MAJ

YESS!!! stallet har ju ökat i pris med 200 sveska rikstaler i månaden till nästa termin. "grattis" tänkte jag och började spekulera kring saken. skulle jag kanske få sluta helt och hållet, bara rida en lektion i veckan som förut, kanske betala till lite pengar i månaden, eller, det jag kom fram till var det bästa ekonomiska för mig själv, betala tävlingarna själv.. men jag var beredd på att mamma skulle flippa ur, så jag la fram det lite snyggt nu när vi satt och åt, och mamma och pappa började prata om hästar. "påtal om hästar... det är ju såhär att.. ehm.. hyrningen har gått upp i pris till nästa termin...." mamma kollar upp på mig och frågar hur mycket mer det är? så jag svara "tvåhundra mer i månaden.." men tillägger snabbt "men jag kan betala mina tävlingar själv om ni vill!! " men överraskande nog, som fick mig nästan att ramla av stolen, svarade mamma att "det var gulligt tänkt, men det kan vi nog fixa.. det är ju bättre att du är i stallet än på stan och slår sönder fönserrutor..." och sen började pappa snacka om någon som hade snattat för 7 kronor. och så var det löst. YES!! då har jag pengar efter sommaren också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback