hu.

usch vilken dag. började hemsk, fortsatte hemsk och slutades bra.

i morse kom jag till stallet för stalltjänst och det började med att all ensilage satt fast, så där stod vi typ hur länge som helst - sämst start på dagen. Sedan gick allt vägen tills stax innan lunch, då cecilia kommer in i stallet och frågar om jag känner igen hästen som står ute på stallplanen. -jo, en av ponnisarna i stallet. Och så visar det sig att han har blivit påkörd och voltat över bilen, men mirakulöst lever utan några större skador (vad vi vet än så länge iallafall). sen kilade jag hem en stund, och när jag kom tillbaka till stallet så tog det inte lång tid innan vi var tvungna att fånga in två hästar som var lösa ute på vägen, se till att den tredje inte också sprang iväg, och att de två andra i hagen bredvid, med trasig grind, inte också skulle springa ut på vägen.  huuu.

men sen kom Johanna hit för en stund sen och såg på melodifestivalen tillsammans med mig, och vi gjorde chokladsås och åt massor av glass, och maassor med skratt. typ askul. <3


general-mongo

nu är det filmen om world trade center en stund, sen får det bli sängen ganska tidigt, för imorrn är det tillbaka till stallet för stalltjänst. hoppas att det blir en bättre dag imorrn!! iallafall, efter lunchen så får jag kila hem och kasta lite sopor, diska, och börja läsa i min bok innan jag ska tillbaka till stallet igen, och sen kommer mamma och pappa hem. Fullt upp alltså. Och äntligen kan jag få börja köra bil med pappa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback