Snälla datorn, dö inte!

Här satt jag helt oskyldig framför datorn och tänkte lägga in lite bilder ifrån kameran och så tog den inte emot minneskortet när jag stoppade in det i datorn, och sen när jag tog ut det och testade igen så blev hela skärmen blå, det stod någon varningstext och datorn typ "knäppte". Sen stängde den av sig själv. När jag fick igång den igen så hackade den där pilen/musen typ som om den jobbade asmycket fast jag inte hade något program igång. Nu är jag lite rädd för att den ska lägga av helt, så jag lånar mammas externa hårddisk och lägger över alla viktiga bilder, vågar ju inte riskera att alla mina fina minnen i form av bilder ska raderas. Men nu verkar min fina dator iallafall agera ganska normalt, så jag hoppas på att det bara var något tillfälligt ryck den fick. Den kanske protesterar mot att den har fått jobba så mycket nu på senaste tiden, den har ju vart mitt sällskap i form av spotify och liknande grejer när jag har pluggat. Snart får den lov, när jag får lov. Det är väl lika bra, så att den inte dör, för då vet jag inte vad jag gör....

Men snart, när jag lagt över allt på den externa hårddisken så ska jag se om jag kan få in bilderna i datorn, så får ni se på lite rosa tulpaner. Det är lite vår över tulpaner, och det gillar vi. Allt som tyder på vår gillar vi, att det småsnöar utanför, gillar vi inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback